Tipy a triky

Alnag
5.9.2007 10:28
Jak tvořit a vést Star Wars dobrodružství

- napsal Steve Darlington; Places to Go, People to Be -
Autorská citace #1
5.9.2007 10:28 - Jerson
Takovou hru bych fakt chtěl vidět. Jako jednorázovou si ji dovedu představit, jako dlouhodobější naprosto vůbec. Pak ty výbuchy - ve filmu efektní, ale na popisování v RPG po několikerém opakování dosti nudné. Hlavně mi ale přijde, že pro hráče je děj po několika hrách jasně předvídatelný. "A teď to bouchne." "Teď nás napadnou." "S tíhle kluzákem doženeme cokoliv."
Nicméně v jedné hře to zní natolik dobře, že bych si to chtěl zahrát.
Autorská citace #2
19.11.2007 22:38 - StorMCrusher
Tento článek mě opravdu nadchnul, je sice pravda, že jak již Jerson zmínil nelze takový styl praktikovat v na sebe navazujících dlouhodobých ságách, avšak o tom přece Star Wars není. Nikoho přece nezajímá, jestli Luk Skywalker žil šťastně až do smrti.
Jedinečnost SW spočívá právě v neustálém napětí, neustálém dosahování nemožných cílů, avšak když splní jeden jsou tu hned dva další. Právě to udrží diváka při onom pocitu napětí.
Takže kdybych to shrnul, SW není o vypracování postavy a dožití se šťastných (nudných :-) ) dob, ale je to právě o té jedné epizodě, o té epizodě, kterou GM vytvoří. Pokud chce někdo SW hrát dlouhodobě tak bych spíše radil střídání a vymýšlení nových epizod, s novými aktéry a novými místy. Samozdřejmě tím nemyslím, že by hráči měli hrát každé posezení novou zápletku, ale je přece v silách GM vytvořit pro hráče atraktivní a neustále se pohbující děj přes delší časový úsek.
Autorská citace #3
19.11.2007 23:14 - Max
Běžte rychle pryč .. tenhle článek určitě bouchne :)
Autorská citace #4
20.11.2007 11:55 - sirien
StorMCrusher pokud vim, tak to s tim Lukeovym dožívánim tak slavný nebylo... :)
Autorská citace #5
20.11.2007 17:13 - StorMCrusher
Však já netvrdím že bylo, jen sem plácnul takovej příklad :)
Autorská citace #6
20.11.2007 17:45 - sirien
no, článek dobrej, ale má 2 - praktické využití těhle rad pro někoho míň zkušenýho by bylo asi dost problematický a myslm že by mu mohlo místy kapku zamotat hlavu.
Autorská citace #7
20.11.2007 19:06 - Gurney
Záleží na GMovi, i SW může mít různé podoby (jednu z nich nemám rád - právě ty příběhy o Lukovi po E VI, četl sem jenom útržky a bylo v nich tolik filozofování a snahy tak-strašně-moc-dobře-a-psychlologicky vykreslit všechny postavy, že sem to radši rychle odložil; to nepočítám že autoři si neumí vymyslet vlastní jména, tak tu máme druhého Anakina, Bena, ... a toho kdo vymyslel Yuzhaan Vongy a iné slátaniny...).SW může být taky o light side X dark side ne v boji ale třeba i v rozhodnutích, ne vždy platí light side = ti co maj vždycky pravdu (velmi speciální je v tomhle KotOR 2 - taky styl SW i když ne každýmu se líbí).Každopádně vždycky nejde jen o výbuchy, napětí se dá budovat i jinak (pusťte si některé části E III, já mám za jednu z nejhrubějších tu kdy se Palpatin přizná Anakinovi, že je Sith lord) a co se týká toho railoadingu, že děj postrčíte partou střílejících banditů/mafiánů/stormtrooperů je známá věc ale i tak by si hráči měli řešení vymyslet sami, třeba pod palbou, když jim to v klidu půjde moc pomalu.
Autorská citace #8
22.11.2007 19:15 - StorMCrusher
Jo to máš pravdu Gurney, s těma knižníma postfilmovejma pokusama... Teda pro mě to bylo úděsný, jelikož nejsem moc rychlej čtenář, tak mi trvalo opravdu dlouho se jen prokopat těma několikastránkovejma psychologickejma rozborama a když už to vypadalo že se něco bude dít, tak na scénu vstoupila další postava :). Nedokážete si představit to zklamání z dalšího úmorného rozboru.
Jestli je tu někdo, kdo tyhle knížky četl a nevzdal to, nebo se mu to i líbilo, tak písněte, chtěl bych slyšet jiný názor :)
Autorská citace #9
22.11.2007 19:25 - Alnag
Pár SW knížek jsem četl a kvalita je velmi kolísavá a často pochybná. Komixy jsou lepší (méně prostoru pro rozbor postavy :o))
Autorská citace #10
22.11.2007 21:55 - Gurney
Nejlepší co sem četl ze SW je triologie o Hanu Solovi ("něco" v ráji, Huttský gambit, Úsvit rebelů).
Autorská citace #11
23.11.2007 09:34 - Fibriso
jj, Trilogie Hana Sola (Léčka v ráji) je zatím Top, v závěsu knížky o falešném Thrawnovi
ale co je zatím u mě TopShit je Prvotní vektor, v závěsu Thrawnova Trilogie (dědic imperia, Temná síla a Poslední rozkaz) tak trochu neoprávněně díky dost divnému překladu (všemi oblíbená stíhačka křížokřídlá)
btw zatím se mi nepodařilo zjistit, Co je za loď Chiméra (vypadá jako Victory-class destroyer) a co je Bombardovací křižník, jako popisu mi to přijde Immobilizer, což je cokoli, jen ne válečná loď
Autorská citace #12
23.11.2007 18:13 - sirien
Slyšel jsem že se nějaký daj číst, ale obecně je to dost o ničem. Jinak musím poznamenat ž křížokřídlá stihačka ještě neni to nejhorší, ale taková lehká šavle...
Autorská citace #13
23.11.2007 21:14 - Gurney
Fibriso: Immobilizery jsou v podstatě Victorry class destroyery se stejnou výzbrojí ale s projektory gravitačních studní, v boji je na úrovni V class; Chiméra je vlajková loď třídy Executor admirála Gilada Pellaeona, vůdce Imperiálního zůstatku.

btw docela by mě zajímala Legacy, připadá mi že se to stylem blíží Staré republice

...ale jinak mám pořád nejradši Zaklínače :-D
Autorská citace #14
24.11.2007 23:01 - Fibriso
v legacy se to spíše podobá sitským válkám, jen s otočenými stranami...
aha, Chiméra je Victory-class star destruktor (a jednu dobu Vlajková loď Velkoabmirála Thrawna) a Bombardovací křižník je opravdu Imobilizer.
Imobilizer je opravdu předělaný VIctory, ale jeho PGSka (projektor gravitačních studní) zabírá ohromné množství místa na lodi, takže má notně omezené zbraně a ještě více omezený hangár, takže to není loď do první linie v bitvě, přesto ji Imperium milovalo jakožto spolehlivý nastroj na chyttání do pastí.
jo a neplést si Imobilizer a Interdictor (interdictor je loď ze sitských válek, konkrétně třeba Leviatan, Malakova osobní loď)
Autorská citace #15
25.11.2007 11:30 - Gurney
Fibriso: J máš pravdu, Chiméra je opravdu Victory class destruktor a ne superdestruktor, pletu si to s Lusankyou (superdestruktor Issane Yssard).
Autorská citace #16
2.1.2008 13:52 - star wars
cau jak se da vitvorit zemne star wars nevi nedo jestli jo dak odepiste
Autorská citace #17
28.4.2008 13:19 - sirien
zemne Star Wars? WTF!?
Jinak musím poznamenat že teď jedno SW hraju a je to docela masakr... ST sice tenhle článek nečet, ale vlastně jakoby ho měl i tak v hlavě.
Btw., co je projektor gravitačních studní?
Autorská citace #18
28.4.2008 13:22 - Dalcor
projektor gravitačních studní je přístroj který dokáže vytvořit velmi silné gravitační pole (nebo naopak). Dá se tak třeba přitáhnout měsíc až do planety. Hasta La Vista Chewbacca.
Autorská citace #19
28.4.2008 15:05 - Gurney
...a ještě než začali autoři vymýšlet všechny ty yuzhan vongské slátaniny tak je používali Imperiálové na znemožnění úniku nepřátelských lodí do hyperprostoru.
Autorská citace #20
28.4.2008 15:08 - Dalcor
Tak ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089555025100708 secREMOTE_IP: 44.222.212.138