Střípky

Gediman
15.4.2020 08:21
Autorská citace #1
15.4.2020 08:21 - ShadoWWW
Proč jsou atributy (a jejich zkratky) v angličtině, když vše ostatní je v češtině?
Autorská citace #2
15.4.2020 09:54 - Tarfill
Jo, ta angličtina mě taky zarazila... když je to česká hra a tento článek pro české hráče na českém serveru... ;-)

Každopádně mám k tomu ještě takové hnidopišské poznámky:
- proč jsi zvolil u společenského postavení počet zážitků a kontaktů od bezdomovce po šlechtice tímto stylem? Připadá mi, že v konečném důsledku může mít jak šlechtic tak bezdomovec stejný počet zážitků i kontaktů, jen prostě bude každý z jiné sféry. Těžko říct, jak se toto rozdělení odvine přímo ve hře, ale připadá mi to rozporuplné.
- postava může nést ve fantasy až 20 talismanů? Kolik jich mají hráči průměrně prosim Tebe? Nejsou pak ověšení jak vánoční stromeček? A kolik postavy mají ve scifi průměrně implátátů?
- Lékař, primárně support, ale v boji zblízka proti živým může být dost drsný... Vážně máš drsné lékaře, rozumím tomu správně? A je možné hrát za kombinaci - šedá lidská rasa - lékař a používat magii?
- Chceš říct, že je běžné, aby byla družina složená třeba z trolla, zlobra, obra a člověka...? Jsou tam takové velikostní rozdíly běžné? Jak takovouhle družinu v tomhle složení pohostí někde v hostinci? To tam musí být běžné venkovní posezení na zemi, ne? A trollové a zlobři spí běžně pouze ve stodolách na seně... což?
- Proč nemůže být třeba troll knězem?
- Celé to působí hodně bojově. Komplet rasy jsou popsány stylem - ten je lepší v boji tady, támhleten je lepší v boji tadytudy... používáš ve svých hrách taky ostatní situace než boj? Co nějaké scény čistě pro povídací roleplay? Máš pravidla pro sociální konfliky?
Autorská citace #3
15.4.2020 11:46 - Gediman
ShadoWWW: Líp to zní a zkratky se takto dají snáz vyhledávat. Ve verzi 2.0 jsem naopak přidal termíny AutoDAM a InstaKill. Další možná budou následovat.

Tarfill:
proč jsi zvolil u společenského postavení počet zážitků a kontaktů od bezdomovce po šlechtice tímto stylem?
Nějak jsem to udělat musel a tohle je verze, která z toho vyšla nejlíp. Společenské postavení hraje víceméně roli jen v tom, kolik má postava zážitků a kontaktů.

postava může nést ve fantasy až 20 talismanů? Kolik jich mají hráči průměrně prosim Tebe?
Ano, může. Málokdo má maximální počet... ale tu možnost má.

A kolik postavy mají ve scifi průměrně implátátů?
Taktéž, málokdo má maximální počet.

Lékař, primárně support, ale v boji zblízka proti živým může být dost drsný... Vážně máš drsné lékaře, rozumím tomu správně? A je možné hrát za kombinaci - šedá lidská rasa - lékař a používat magii?
Drsný lékař... bereš to jako dobrou věc, nebo špatnou? Ale ano, proč ne. Lékař tuhle "drsnou" schopnost původně neměl, ale na radu hráčů jsem ji přidal, takže lékař (a i technik) dostal další využití... lepši balanc vůči ostatním specializacím. Magii dokáže ovládat jen kouzelník.

Chceš říct, že je běžné, aby byla družina složená třeba z trolla, zlobra, obra a člověka...? Jsou tam takové velikostní rozdíly běžné? Jak takovouhle družinu v tomhle složení pohostí někde v hostinci? To tam musí být běžné venkovní posezení na zemi, ne? A trollové a zlobři spí běžně pouze ve stodolách na seně... což?
Běžné to rozhodně není, stačí si přečíst zápisy z her. Co si takhle pamatuji, několikrát byl v týmu jeden zlobr. Do hostinců u mě hráči moc nechodí :) Ale jo, nějak tak.

Proč nemůže být třeba troll knězem?
Fluffové důvody.

Celé to působí hodně bojově. Komplet rasy jsou popsány stylem - ten je lepší v boji tady, támhleten je lepší v boji tadytudy... používáš ve svých hrách taky ostatní situace než boj? Co nějaké scény čistě pro povídací roleplay? Máš pravidla pro sociální konfliky?
Děkuji, to je účel :) V základu jsou některé rasy lepší na close combat, jiné na střelbu - ale nutno dodat, že jen v základu, tedy když neprovedeš žádné úpravy atributů. Ty ale provést můžeš velmi snadno a potom si i postavu přizpůsobit pomocí předmětů, talismanů a implantátů. Takže to nastavení můžeš celé změnit. Ano, není to jen o boji - opět doporučuji přečíst zápisy z her. Jsou tam pravidla pro vyjednávání, vyhrožování a přikazování, což je imho dostatečné. Víc jsme ve hrách nepotřebovali.
Autorská citace #4
15.4.2020 12:22 - ShadoWWW
Gediman píše:
Líp to zní a zkratky se takto dají snáz vyhledávat.


Jako vážně??? :-O Možná u určité minoritní skupiny anglicky mluvících hráčů, kteří ale nejspíš stejně raději použijí nějaké americké RPGčko (jedno z nepřeběrného množství).

Pokud dáš českému nováčkovi příručku k hře, jejíž pravidla mají stovky stran a základní herní termíny jsou v angličtině – a jde o českou hru, kde není sebemenší důvod, aby tomu tak bylo – tak good luck! Se divím, že Void ulovíš vůběc nějakého nováčka.
Autorská citace #5
15.4.2020 12:58 - Gediman
Jako vážně? :O Pár zkratek a slov je fakt takový obrovský nepřekonatelný problém, který odradí hráče? Četl jsi to vůbec?

Ano, Void hrálo už hodně lidí (i RPG nováčků) a nikdo si na anglické termíny nestěžoval. Heck, i průměrný člověk řekne v diskuzi víc anglických termínů, než kolik jich je v celém Voidu. I ty řekneš v jedné diskuzi víc anglických slov a nikdo proti tomu nic nemá :D

Tahle problematika je absurdní, nebo mi tak prostě připadá. Už bych ji nechtěl víc řešit. Mám pocit, že se to řešilo i před lety, když Void začínal, a lidi to taky nakonec přijali (nebo alespoň neřešili).
Autorská citace #6
15.4.2020 13:11 - ben222
Prečo sú škreti bezpohlavný?A pokiaľ tak ako sa rozmnožujú?Pučaním či delením?
Autorská citace #7
15.4.2020 13:37 - Gediman
ben222: Z jejich těla vypadávají semena, ze kterých rostou skřetovníky. To jsou rostliny, které vytvářejí nové skřety. Viz Tvorba postavy, str. 19 a 20. Organizmus skřetů je částečně rostlina, což je také důvod, proč jsou zelení.

Takže... dalo by se říct, že se množí apomixií.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Apomixie
Autorská citace #8
15.4.2020 13:39 - sirien
Víte, že diskuse k Voidu jako takovému je tady, že jo? Já jen, že ty články Systém v Kostce mají sloužit jako referenční shrnutí pro hráče a tak, takže řešit tu designové otázky (počty talismanů, opodstatnění mechanik...) popř. volbu formy příručky jako takové (použití angličtiny...) mi přijde trochu OT a duplicita.

(Pokud by ta původní diskuse působila moc zabordeleně, protože už má přes 100 stránek, tak se klidně dá otevřít nová - ostatně v rámci své nové edice to je asi naprosto legit přístup.)


EDIT: jakože jestli to Gedimanovi jako autorovi systému i článku nevadí, tak whatever, ale bejt hráč, projít si systém v Kostce a pak otevřít diskusi a najít tam místo dovysvětlení dílčích věcí vcelku high-level rozbor celýho systému, tak mě to minimálně zarazí.
Autorská citace #9
15.4.2020 14:02 - Gediman
Já jen odpovídám na otázky, ale je fakt, že ty vlastně můžou být pokládány do existující diskuze, no. Takže... jo, proč ne. Můžeme pokračovat tam.

Založit novou diskuzi kvůli verzi 2.0 - jestli je to běžný postup a nebude to ničemu vadit, tak nejsem proti.
Autorská citace #10
15.4.2020 14:24 - Tarfill
No tak já jsem zase reagoval v diskuzi přímo odpovídající článku, ke kterému jsem chtěl reagovat a vůbec mě nenapadla myšlenka, proč bych měl reagovat jinde... nehledě na to, že přehled o všech alternativních diskuzích skutečně nemám... ;-)
Na druhou stranu, moje otázky jsou zodpovězeny, takže už dál plevelit nebudu...
Autorská citace #11
15.4.2020 14:34 - sirien
Nutný nic neni, já jen že sem už měl před očima jak se rozjede další dlouhá diskuse o Voidu obecně, což mi přišlo že by mělo být spíš při sobě s tou předchozí.
Autorská citace #12
15.4.2020 20:23 - Gediman
Jinak teda ještě dodám, že nabízím možnost GMování Voidu - kteréhokoliv, i nějakého z těch modů. V těhle dobách jen přes Discord, ale jinak se vyskytuji v Mephitu... tedy, v Tomových hrách.

Kdo by měl zájem vyzkoušet, ať mi klidně napíše. Postavu klidně připravím podle vašeho zadání.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079680204391479 secREMOTE_IP: 18.97.14.80