Prostředí

ShadoWWW
20.4.2015 16:34
D&D 5e: Vlastní svět (setting)
Dosud tu chybí diskuze o vlastní tvorbě světa/dobrodružství pro D&D 5e.

Co jsem pochytil, že většina hráčů 5e hrají oficiální dobrodružství. Zkoušel ale někdo z vás vytvářet vlastní dobrodružství, či dokonce vlastní svět v 5e? Pokud ano, podělte se o své zkušenosti, rady a nápady.
Autorská citace #1
20.4.2015 17:34 - wlkeR
Vlastní svět mám, už asi 5 let (a teď v něm konečně můžu začít hrát, yay). Nicméně dobrodružství jako taková jsem vykradl z Expedic a Hoard. Přefluffování je sice docela těžký, vzhledem k tomu, že můj svět je mnohem menší a třeba ta velká cesta ze 4. kapitoly Hoardu se odehraje do míst, která ještě ani nemám vytvořená.

Jináč bych neřekl, že volba edice má nějaký extrémní dopad na tvorbu světa. Co jsem začal číst DMG tak ty tipy jsou zatím docela použitelný (třeba jak svět mapovat), a taky oceňuju, že to nemusím stavět jako "pokémony," tzn. aby družina vždycky potkala dobře odměřený encounter - odměřenost nakonec STEJNĚ určí kostky a taktika.

pro hráče je to něco jinýho - hráli se mnou 4E, většina z nich zná 3.5E, a zatím k těm pravidlům přistupují dost opatrně. Je ale fakt, že i můj typickej powergamer dodal komplet postavu s backgroundama a vším tím fluffem kolem, zatímco roleplayeři se v tom tak nějak placatí a nechápou, že si mají do deníku najednou napsat jaký mají vazby a tak :D Já na tom aby to v něm měli teda netrvám, ale potěšil mě právě ten obrovskej boost co přímo pravidla strčej těm lidem, co si většinou postaví super combat mlátičku a roli extra neřešej.
Autorská citace #2
20.4.2015 19:16 - Arten CZ
Já jsem se svou skupinou začal hrát D&D5 před vánocemi. Původně jsme chtěli hrát Phandalin a Hoard of the dragon queen, ale přišli mi tak nezajímavé, že jsem z nich vzal jen několik NPC a název města a jinak nemají s připravenými dobrodružstvími vůbec nic společného.

Pro tvorbu i pro vedení hry mi přijdou D&D5 super. Hrával jsem dle pravidel D&D3.5 i podle D&D4, ale v obou případech mi pravidla neseděla. Přišlo mi, že se musím učit pravidla na úkor vlastní hry. V pětkách jsou pravidla tak jednoduchá, že se nemusím učit nic. Kdykoli potřebuji cokoli vyhodnotit, jede se skill + prof + d20 + výhoda/nevýhoda vs. 10/15/20. Nenarazil jsem ve hře na situaci, která by se řešila složitěji nebo jinak. Mám proto jako GM naprostou volnost v tvorbě i vedení a mám jistotu, že ať vymyslíme cokoli, vždy to bez přemýšlení dokážeme vyhodnotit. K tomu jednoduché pravidlo akce + bonusová akce + reakce v jednom kole a máme vše, co he hře potřebujeme.

Já jsem líný a sklerotický GM - nestudoval jsem postavy, nestudoval jsem bestiář, nestudoval jsem žádnou přípravu a co jsem si přečetl, to jsem zase zapomněl. Má příprava spočívá v pěti řádcích na jedno sezení, kdy si jen sepíšu, co by každá ze zúčastněných stran chtěla dosáhnout jako dalšího kroku. Při vedení se řídím obrázky z bestiáře - neznám žádnou příšeru, jaké má staty, kouzla, bonusy - nepotřebuju. Řídím se jednoduchým pravidlem 10/15/20 + charakterem NPC.

Je pravda, že my nijak nepreferujeme složité taktické souboje, kde by šlo o počítání každého životu. U nás jde spíš o to, jakým směrem se vývoj posune, než kolik životů kdo ztratí. Míváme maximálně jeden, dva souboje za pětihodinové sezení a souboj je kolikrát rozhodnut během jednoho, dvou kol, kdy už je jasné, která strana dostala na frak. Častěji se u nás vyskytují nebojové situace na jeden, dva hody v ten pravý čas.

Co se hráčů týče - mám od prosince komplet novou družinu, tři nové lidi, takže nedokážu posoudit, jestli se pro ně hra nějak změnila. Shodují se ale v tom, že jim D&D5 vyhovují. Při tvorbě postavy postupovali tak, že si nejdříve vytvořili background - co má jejich postava za cíl, jak ho chce dosáhnout a co je asi tak zač a následně si dle toho vybrali povolání a profese. Myslím, že jim tento způsob přesně vyhovoval a mám velice komplexní a komplikovanou družinu plnou osobitých charakterů. Vzhledem k jasně daným cílům jsem jen vytvořil opozici, která jim komplikuje život a před každým sezením zhodnotím, čeho by jednotlivé strany (NPC) chtěly dosáhnout v daný moment a tak hraju, bez jakékoli extra přípravy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063935995101929 secREMOTE_IP: 3.231.146.172