Prostředí

sirien
18.5.2009 13:19
...se člověk rozhodl že byl stvořen špatně. Kyberware, bioware, nanoware, genetika a eugenika... cesty po kterých se člověk rozhodl jít za hranice lidskosti, k polobožství a božství.
Autorská citace #1
18.5.2009 13:19 - Fibriso
celkem dobré, přísahal bych že autor (sirien) koukal na jeden starší seriál jménem Krajní meze (outer limits), ketrý se vyznačola tím, že končil špatně.
tam byly příběhy o okonování, eugenice a nanobotech, a musím uznat, že to bylo docela reálné a výsledek Nebyl zrovna příjemný.
zrovna ty nanoboti - vědec, který si je píchnul byl opravdu nesmrtelný, což bylo skvělé, ale jen do doby, kdy nanoboti začali vylepšovat jeho tělo v závislosti na prostředí - při testech pod vodou mu reakcí narostli žábry, po přepadení mu "vyrostly" na zadní straně hlavy oči, zčyřnásobily se mu kosti v těle a vrcholem jeho trablů bylo, když dostal kůži v podobě ježíka (jedovatá ryba, co po dotyku způsobí težkou paralýzu) Pak se opravdu snažil umřít, ale oni mu to prostě odmítali dovolit... Film končil tím, jak se nechal usmažit 30 000 volty a pohled na palec, který se jen tak nenápadně pohnul...Brr, docela strašidelný.
Autorská citace #2
18.5.2009 13:22 - Malfin
Tenhle díl si pamatuji. Vybavuji si, jak ho ukrutně bolela hlava na temeni a pak se mu mezi vlasy rozevřely víčka dalšího páru očí.
Autorská citace #3
18.5.2009 13:29 - Fibriso
jak říkam, docela strašidelné
ještě bych podotknul film Gattaca, ve kterém je Eugenická společnost docela dost přesně načrtnutá a vybarvená
Autorská citace #4
18.5.2009 14:15 - Colombo
tak, co se týče neurologického rozhraní, tak v tom jsem fakt zvědavý, jak si s tím poradíš. Protože i srůst míchy probíhá tak, že se to všechno nějak náhodně sroste a pak to mozek nějak dekóduje a ujasní si(částečně tělo-oko) jak to jde.
Zatím to funguje podobně jako v červeném trpaslíkovi, když měl Listr Krytonovu ruku. Prostě se soustředit a mozek se už naučí vysílat potřebné signály. V tomhle je mozek(jakožto adaptibilní neuronová síť) naprosto úžasný. Jako ten případ, kdy se naučili neurony od psa hrát dost dobře Quake III arena.
Autorská citace #5
18.5.2009 19:57 - sirien
Fibriso píše:
přísahal bych že autor (sirien) koukal na jeden starší seriál jménem Krajní meze (outer limits), ketrý se vyznačola tím, že končil špatně.

Miloval jsem je (...a měly božskou znělku). Bohužel jsem jich většinu prošvih. Pořád pokoukávám jestli je někdo nemá komplet, protože se mi je nechce stahovat... ale možná to brzo nevydržim a začnu, dokud ještě někde sou.
A mimochodem, dost příběhů tam končilo neutrálně a někdy i dobře.

Ono mimochodem co do klonování vzpomeňme třeba Šestý den s Arnoldem Schwarzenegerem, taky docela sranda :) (zvlášť když zabil tu záporačku, která to celý zpětně komentovala jen nasranym prohlášenim o tom že si zase bude muset nechat udělat účes (: )

Colombo: Prostě založíš technologie právě na té adaptabilitě. Každý člověk bude mít v důsledku adaptabilní vlastní rozhraní čip-nerv, vnější výstupy budou shodné.
Autorská citace #6
18.5.2009 20:06 - Colombo
Jsem zvědavý, jak by si mozek dokázal poradit se složitými věcmi.
Autorská citace #7
18.5.2009 20:15 - sirien
...vzhledem k aktuálníu stavu IT je tahle otázka až na pár výjimek souvisejících s kvantitou prováděných operací vzásadě jednoduchého rázu položena přesně naopak, takže...
Autorská citace #8
18.5.2009 20:25 - Colombo
o tohle mi nešlo: potřebuješ na spuštění jedné věci konkrétní signál, který je celkem složitý. Mozku bude trvat dost dlouho, než se naučí automaticky tohle používat. Naštěstí, díky samoučícímu reflexu(kdy se mozek sám odměňuje) a spánkovému učení(kdy ve spánku, ve fázi, kdy je tělo "odpojeno", mozek probíhá použité dráhy a zvyšuje tak jejich sílu).
Autorská citace #9
18.5.2009 20:37 - sirien
hh, to je pěkně zjedodušené s tím spánkem, hlavně dost neověřené. Ale tak dejme tomu, moc lepších teorií zatim neni.

Nicméně k Tvé otázce - to není ani tak otázka technické překážky, jako spíš "user-friendly" uživatelského rozhraní. Vzásadě jde o to převést složité instrukce na sadu jednoduchých povelů, které si mozek rychle osvojí. Těm pak můžeš přiřazovat v různých situacích různé významy.

Např. si to představ jako klávesnici. Teoreticky je komunikace verbální, přesto se mozek dokáže velmi efektivně naučit převést verbální komunikaci do vizuální - tedy na psaní a čtení textu.
Jenže to jde mnohem dál - mozek nejenže dokáže rozkódovat řeč na jendotlivé elementy a pak ji znovuseskládat z těchto elementů "na jiném kanále", dokáže si dokonce osvojit konkrétní podobu tohodle kanálu. Třeba Za dobu psaní tohodle postu jsem se ani jednou nepodíval na klávesnici, přesto můj mozek dokáže bez problémů navést moje ruce tak aby se dotkly přávě na daném místě. A v případě že se na vás teď vykašlu a zapnu ci Counter strike tak se najednou písmena wasd promění ve funkční jednotku která mi umožňuje virtuální pohyb.

Tedy mozek dokáže udělat z verbálního projevu jednotlivé elementy, tyto elementy pak přeřadit struktuře, která nemá a původní formou nic společného, následně si osvojit tuto strukturu a pak ji využít alternativním způsobem.
Obdobně jako si osvojuje vzásadě jednoduchou klávesnici a z ní pak tvoří další procesy si může osvojit i povely pro neurální rozhraní. Ty samozřejmě budou muset být nějak předprogramované, nejspíš, ale tak to je Counter strike taky, žejo - někdo ho naprogramoval tak aby klávesy wasd které jsou původně elementem řeči fungovaly jako element pohybu.

Dá se představit, že budeš mít takhle třeba padesát, nebo sto "mentálních" povelů (asi jako učení se slovíček v cizím jazyce odlišném od Tvého tak abys měl precizní výslovnost...) které pak budeš, stejně jako ony klávesy, v návaznosti na aktivní "program" používat zcela variabilně.
Autorská citace #10
18.5.2009 20:45 - Colombo
jo, to je všechno pěkné, ale zvládneš mít Counter-strike místo nohy? A jestli ano, vzládneš to mít v relativně konečném čase?(tedy do týdne už moci pajdat)

To s tím spánkem je zjednodušené(jinak byh to nenapsal do dvou vět), není neověřené.

Třeba efektivita používání nástrojů byla částěčně vysvětlena faktem, že mozek bere nástroj jako doslova prodloužení ruky, jako součást ruky! Na což mu stačí jen menší kontrola skrze vizuální rozhraní(oko).
Autorská citace #11
18.5.2009 20:59 - sirien
Píše:
jo, to je všechno pěkné, ale zvládneš mít Counter-strike místo nohy?

Nejsem si úplně jistý že chápu otázku.
Je to podobné jako píšeš s tím nástrojem který je vnímán jako prodloužení ruky - podobně budu na myšlenkový povel nahlížet jako na nástroj (stejně jako tak vnímám klávesnici), kontrolu dostanu vizuálně nebo nějakou sofistikovanou zpětnou vazbou nebo tak...

Teoreticky si dokážu představit, že mi někdo nabodá jehly do mozku a řekne mi, abych si představil, že píšu na klávesnici. Po pár minutách slaďování rozhraní (uvažujme opravdu citlivé jehly) kdy mi bude říkat věci jako "prosím postupně abecedu" a "teď prosím k-l-s-a-znovu a-c..." prohlásí "super, zkuste si představit jak píšete text - a prostě nechat přístroje ať mi z hlavy přímo odečte text na který se soustředím. Možná se mi u toho budou lehce hýbat prsty nebo tak, ale je to základ toho, abych po chvíli mohl hrát myšlenkou Counter strike.
Autorská citace #12
18.5.2009 21:00 - sirien
(říkal jsem si které téma se asi chytí v diskusi jako první - tipoval jsem neuro-IT rozhraní. Zajímavé, ani nevím proč, ale fakt se chytlo :D )
Autorská citace #13
18.5.2009 21:18 - Blaine
BTW jsi na konci pouzil jednu z nejsilenejsich obalek k americkemu komiksu za posledni hafo let. Silenejsi snad byly veci jenom v Golden Age...

Ad clanek: Libi se mi co udelal John Ringo ve sve Legacy of Aldenatta s nanotechnologii - existuje, ale az lide se ji snazi prevest do hromadne vyroby a moc dobre jim to nejde. Ta skutecna nanotechnologie se zda jako magie - mimozemstan, ktery se cvici cely zivot v tom, ze dovede udelat jednu baterku? A dela ji tak, ze si ji neustale predstavuje, ze neustale vidi kazdy jeden atom te baterky na tom spravnem miste. A diky tomu mu jeho "nano-boti" dovedou vytvorit tu danou baterku. Lode se stavi cela desetileti, jenom protoze ji delaji naraz v jednom kuse. A az lide jim ukazou, ze by mozna bylo rychlejsi, kdyby ji delali po castech.
Autorská citace #14
20.5.2009 01:05 - sirien
Píše:
BTW jsi na konci pouzil jednu z nejsilenejsich obalek k americkemu komiksu za posledni hafo let

vidíš, ani sem si nevšim :) . Je to RPG motivátor původem z RPG.net forum, který jsem si spolu s mnoha a mnoa jinými stáhl do compu protože byly cool :)
Autorská citace #15
21.5.2009 09:48 - Blaine
Chtel bych se te zeptat, co dal planujes napsat - tahle serie clanku se mi totiz docela libi.
Autorská citace #16
21.5.2009 09:57 - Sethi
no nazdar.

dneska se sirienem nebude k vydržení.
Autorská citace #17
21.5.2009 12:39 - sirien
Blaine: To je složitá otázka... Chci aby ta série byla inspiračním a kreativním průvodcem pro tvorbu her v SF prostředí, původně to měla bejt trilogie hyperdrive, gravitika a zbraně, AI a tohle k tomu nějak přiskočily navíc... takže další článek bude o tom, co mě zrovna napadne :)
Uvažoval sem nad článkem o MZácích, ale musim si ho nejdřív sám pro sebe ujasnit, pak sem uvažoval o detailech prostředí (tj. podoby různých běžnách věcí - knih, MP3 přehrávačů, dopravy...) a o vývoji společnosti (taková sociologie, ale možná jí spojim s tim předchozim, uvidim jak vydatná témata to budou)
Autorská citace #18
8.6.2009 14:39 - sirien
No... tak "Hraní v SF: Očíčka a chapadýlka" by mělo být pomalu na cestě... přičemž jsem dostal rovnou nápad na další díl, takže tahle série asi jen tak rychle neskončí :)
Autorská citace #19
8.6.2009 15:04 - Blaine
kchůl:)
Autorská citace #20
8.6.2009 15:11 - Colombo
Nejlepší mimozemšťani byli v Ascendancy. Tam byl humanoidní jenom jeden. A to šestiruký ještěr. Jinak spousta kup slizu, hmyzoidních potvor a podobných krásek.
Autorská citace #21
8.6.2009 15:47 - Sethi
asi bych měla na prvním místě zmínit, že tu někteří stále čekají na jackův deník, který jsi slíbil dokončit před týdnem, ale... je to silnější než já.
Autorská citace #22
8.6.2009 16:07 - sirien
JAckův deník není možné psát, když mám poznámky k němu přes sto km daleko. Měla ses u mě v pátek stavit, sescanovat je a poslat ;)
Autorská citace #23
8.6.2009 16:17 - Sethi
řekl jsi mi to? neřekl. tak nepindej =)
Autorská citace #24
8.6.2009 17:51 - sirien
Ptala ses? Neptala. Tak nemrmlej.
Autorská citace #25
16.8.2009 20:29 - Colombo
A máme to tu, rychlá ovladatelná produkce látek, třeba v těle.
Autorská citace #26
30.11.2009 16:25 - sirien
LED tetování - to nabízí docela funny možnosti... tetování z vnitřní strany očních víček jako přímý přenos do 3D zobrazení virtuálního světa pouhou aktivací a zavřením očí,,,
Autorská citace #27
30.11.2009 18:39 - Jerson
Píše:
Záda jako obrazovka
Vize hledí ještě dál do budoucnosti a přemýšlejí, že by si žena mohla na zádech svého partnera pouštět filmy

Mě tedy nepadly úplně jiné "funny možnosti", ale raději počkám, až tyhle srandy budou k dispozici.
Autorská citace #28
30.11.2009 18:58 - Sosáček
S tim cyberwarem to neni takove sranda, rozhrani neuron/synapse x pocitac neni jednoducha vec, o takovejch problemech jako je napajeni (konektor srz kuzi ma totiz tendenci zpusobovat smrt na infekce) nebo upevneni tech implantatu uvnitr tela ani nemluve.

Ale delaji se elektrody do mozku kterejma muzou orchnuty lidi ovladat pocitac. Je to o hodne pomalejsi nez klavesnice, teda.
Autorská citace #29
2.12.2009 16:31 - sirien

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068854093551636 secREMOTE_IP: 54.224.100.102