Kultura

ShadoWWW
29.7.2016 04:33
[D&D 5E] Středozem
Středozem pro D&D 5e od Cubicle 7 Entertainment

Šmak byl poražen, Bitva pěti armád skončila vítězně a Bilbo se vrátil do Kraje. Ale mnohá nebezpečí stále přetrvávají a od skřetích tvrzí v horách až po tmavá, zkažená zákoutí Temného hvozdu vyčkává temnota, nabírá nové síly, spřádá plány a pomalu rozšiřuje svůj stín...

Král Bard v Dolu vysílá výzvy statečným dobrodruhům, aby přišli do Jezerního města a pomohli mu s obnovou slávy Severu.

Přichází dobrodruzi ze všech Svobodných národů Divočiny i z větší dáli a hledají dobrodružství. Mají k tomu různé důvody: vábí je cesta, hlad po pradávných znalostech, nebo jen prostě mají nutkání bránit svůj domov a příbuzné. Dobrodruzi v celé Divočině se připravují na průzkum Středozemě a bitvu se vzrůstající hrozbou Stínu, ať se nalézá kdekoliv.




Datum vydání: PDF: září 2016, kniha: podzim 2016

Příručka obsahuje:
  • 11 specifických kultur Středozemě (něco jako rasy)
  • 6 nových a jedinečných povolání
  • 13 nových zázemí přizpůsobených pro Středozemi
  • Zbraně a zbroje Středozemě
  • Jedinečná pravidla cestování (ala The One Ring)
  • Nová pravidla pro Zkaženost (odolávání Stínu)
  • Nová pravidla Audiencí, pro setkání velkých a dobrých lidí Středozemě s hráčskými postavami (nemám vůbec představu, co to má být)
  • Společenská fáze (jde o pravidlo z The One Ring, něco jako Mezidobí v DnD 5e)
  • Mapa Středozemě pro hráče a mapa Středozemě pro Dějmistry (Loremasters, obdoba Pánů jeskyně - Dungeon Masters - v DnD)
  • 224 stran v tvrdé vazbě

Datum vydání: PDF: do konce roku 2016

Příručka bude obsahovat:
  • Bohaté informace o světě pro Dějmistra
  • Rady pro vedení hry ve Středozemi
  • Pravidla pro poklady
  • Rozšířená pravidla a možnosti pro cestování
  • Bestiář Středozemě
  • 144 stran v tvrdé vazbě

Překlady:
Průvodce hrou (ukázka)

když ShadoWWW napíše "vy víte kde" a vy nevíte...

Podle jakých pravidel hodláte hrát ve Středozemi?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
Podle pravidel The One Ring (2E)kladné body6
Podle pravidel LotR Roleplaying (aka AiME 2E)kladné body2
Podle jiných pravidel (uveďte)kladné body1
28.11.2019 10:15 - ShadoWWW
Pán prstenů, Návrat krále píše:
„V tuhle chvíli jsem s vámi,“ řekl Galdalf, „ale brzy už nebudu. Nejedu do Kraje.“


Cubicle 7 oznámili, že v půlce příštího roku končí se všemi produkty týkajícími se Tolkiena a Středozemě. Ohlášený The One Ring 2E nevyjde, ani žádné další produkty pro The One Ring 1E a Adventures in Middle-Earth. Od teď už budou jen vyprodávat sklady a nejpozději v půlce příštího roku všechny (do)prodeje ukončí.

Online obchod Cubicle 7 je zcela přetížený.

Cubicle 7 to nechtějí nijak komentovat. Zdá se, že k tomu byli donuceni. Jdou zvěsti, že pravým důvodem je, že Sophisticated Games se nepodařilo prodloužit licenci na Tolkiena. Od nich pak mají licenci C7, FFG a Asmodee. Takže uvidíme, nejspíš se můžeme brzy dočkat podobného ohlášení i od nich.

Každopádně hodně smutná zpráva.
28.11.2019 11:16 - Ugy
Hmm tak musím říct, že tohle mě docela štve. Dost sem se těšil na tu Morii co chystali.
1.12.2019 20:29 - ShadoWWW
Sophisticated Games dementovali, že by zaniknutí licence přišlo od nich. Prý byli rozhodnutím C7 překvapeni jako všichni ostatní.

Zdá se, TOR ani AiME negenerovaly takový zisk, jak si představoli, zvlášť v porovnání s novým Warhammerem, který se pro C7 stal číslem jedna. Zdá se, že se pokusili vzbudit opětovný zájem o Středozem pomocí TOR2, ale ten zjevně nevzbudil zdaleka takový zájem, jak se čekalo. Klíčový designér Francesco Nepitello od nich odešel myslím před dvěma lety a letos prý taky odešli nějací další klíčoví lidé.
1.12.2019 20:34 - sirien
Je pravda, že loni byli v Essenu a slibovali jak určitě letos přijedou, a letos sem tam na ně nenarazil. Mi přišlo, že by u nich mohlo dojít na nějaký změny, ale nechtěl sem jen tak spekulovat...
10.3.2020 11:25 - ShadoWWW
AiME nekončí, ale pokračuje!

Relativně neznámé švédské studio Free League dnes oznámilo, že uzavřelo smlouvu se Sophisticated Games a od 1.6. přebírá vydávání her The One Ring a Adventures in Middle-Earth. Vedoucím vývojářem zůstává, tak jako doposud, Francesco Nepitello. Máme se tedy na co těšit!
12.3.2020 14:11 - Crushir
Super! A dokopeš se k tomu překladu? :-)
13.2.2021 13:50 - MichalK
Free League konečně udělalo krok :)
https://frialigan.se/en/news/#/pressreleases/kickstarter-for-the-one-ring-roleplaying-game-by-free-league-funded-in-4-minutes-3072162

Tak jsem zvědav, starý One ring mám komplet a několik let jsem v něm hrál.
13.2.2021 18:23 - MichalK
Zkoukl jsem Q&A Live. Co mě zaujalo:
1/ Vleklý problém licencí. V Core booku bude 6 kultur (ve starém jich bylo také 6), ale v diskuzi padl dotaz, zda budou Beornovci a odpověď je, že nikoliv. Zatímco 1. One Ring byl zasazený do Rhovanionu, FL One Ring začíná v Eriadoru. Dělá to na mě dojem, že nemohou použít nic, co bylo v OR od Cubicle7 a musí to udělat znovu, jinak. Nicméně by snad měl vyjít nějaký převodník (Peoples Of Wilderland).
2/ Morie bude!!
3/ Nebudou klasické geografické sourcebooky. Nepitello mluvil o převzetí konceptu Landmarks z Forbidden Lands. Současně chystají compendium Shire, takže konečně vyjde v OR příručka pro Kraj. Dále Compendium Rivendell a co jsem četl ty Landmarks (myšleno popisy na KS), tak ve výsledku spojením cca 5 Landmarks popíšou většinu bývalého Arnoru.
13.2.2021 18:27 - MichalK
Předpokládané vydání v listopadu 2021.
22.2.2021 20:24 - Necromancer
Drobná otázka: Přeloží tohle někdy někdo?!
23.2.2021 07:37 - Necromancer
Nebo existuje i nějaký jiný modul?
26.2.2021 10:39 - MichalK
Nejsem si jistý, co je myšleno tím Necromancer píše:
Nebo existuje i nějaký jiný modul?
.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_One_Ring_Roleplaying_Game
https://en.wikipedia.org/wiki/Adventures_in_Middle-earth

Příruček vyšla hromada, co chce produkovat Free League, viz. Kickstarter.
https://www.kickstarter.com/projects/1192053011/the-one-ring-roleplaying-game-second-edition/description

Jo, v Q&A padl dotaz i na nástupce AiME - rádi by, ale je to hudba budoucnosti.
26.2.2021 10:49 - Necromancer
Si říkám jestli nevytvořit vlastní systém...
26.2.2021 11:00 - MichalK
Já to osekal na naprosté minimum, obecně, já spíš vyprávím příběh a "kostkuju" co nejméně. Proto mi D&D nikdy nepřišlo zajímavé.
26.2.2021 11:09 - Jerson
Necromancer píše:
Si říkám jestli nevytvořit vlastní systém...

Pokud chceš slyšet názor člověka, který si to samé řekl před 23 lety, tak odpověď je "Kašli na to, moc práce, která za to nestojí" :-)
26.2.2021 12:42 - Necromancer
Jerson: Tys to taky zkoušel? Tak mi prosím poraď, mám dát hraničářům kostku životů k10 nebo k8?
26.2.2021 13:03 - Jerson
Vytvořil jsem dva RPG systémy. A pokud chceš dělat vlastní systém kvůli tomu, abys dal hraničářům jinou kostku HP, tak to skutečně nemá cenu.
Odpověď na tvou otázku je "je to jedno". Ve vaší skupině se ten rozdíl statisticky nemá příliš velkou šanci projevit.
26.2.2021 15:31 - Necromancer
Nemyslím celej systém, spíš jen příručku pro D&D. Bestiář, upravený hráčský rasy, povolání, nějaké doplňky a rady atp.
26.2.2021 15:40 - LokiB
Necromancer: dej všem kostku životů d12 a máš to, proč dělat nějaké rozdíly :)
26.2.2021 15:44 - Necromancer
To mi přesně sedí na Lokiho. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10113406181335 secREMOTE_IP: 3.83.87.94