Kultura

ShadoWWW
29.7.2016 04:33
[D&D 5E] Středozem
Středozem pro D&D 5e od Cubicle 7 Entertainment

Šmak byl poražen, Bitva pěti armád skončila vítězně a Bilbo se vrátil do Kraje. Ale mnohá nebezpečí stále přetrvávají a od skřetích tvrzí v horách až po tmavá, zkažená zákoutí Temného hvozdu vyčkává temnota, nabírá nové síly, spřádá plány a pomalu rozšiřuje svůj stín...

Král Bard v Dolu vysílá výzvy statečným dobrodruhům, aby přišli do Jezerního města a pomohli mu s obnovou slávy Severu.

Přichází dobrodruzi ze všech Svobodných národů Divočiny i z větší dáli a hledají dobrodružství. Mají k tomu různé důvody: vábí je cesta, hlad po pradávných znalostech, nebo jen prostě mají nutkání bránit svůj domov a příbuzné. Dobrodruzi v celé Divočině se připravují na průzkum Středozemě a bitvu se vzrůstající hrozbou Stínu, ať se nalézá kdekoliv.




Datum vydání: PDF: září 2016, kniha: podzim 2016

Příručka obsahuje:
  • 11 specifických kultur Středozemě (něco jako rasy)
  • 6 nových a jedinečných povolání
  • 13 nových zázemí přizpůsobených pro Středozemi
  • Zbraně a zbroje Středozemě
  • Jedinečná pravidla cestování (ala The One Ring)
  • Nová pravidla pro Zkaženost (odolávání Stínu)
  • Nová pravidla Audiencí, pro setkání velkých a dobrých lidí Středozemě s hráčskými postavami (nemám vůbec představu, co to má být)
  • Společenská fáze (jde o pravidlo z The One Ring, něco jako Mezidobí v DnD 5e)
  • Mapa Středozemě pro hráče a mapa Středozemě pro Dějmistry (Loremasters, obdoba Pánů jeskyně - Dungeon Masters - v DnD)
  • 224 stran v tvrdé vazbě

Datum vydání: PDF: do konce roku 2016

Příručka bude obsahovat:
  • Bohaté informace o světě pro Dějmistra
  • Rady pro vedení hry ve Středozemi
  • Pravidla pro poklady
  • Rozšířená pravidla a možnosti pro cestování
  • Bestiář Středozemě
  • 144 stran v tvrdé vazbě

Překlady:
Průvodce hrou (ukázka)

když ShadoWWW napíše "vy víte kde" a vy nevíte...

Podle jakých pravidel hodláte hrát ve Středozemi?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 3 bodů.
Podle pravidel The One Ring (2E)kladné body6
Podle pravidel LotR Roleplaying (aka AiME 2E)kladné body2
Podle jiných pravidel (uveďte)kladné body1
Autorská citace #1
29.7.2016 04:53 - ShadoWWW
Základy

Co potřebuji ke hře?
Adventures in Middle-earth™ Player's Guide (prozatímní překlad: Dobrodružství ve Středozemi, Průvodce hrou) a příručky D&D 5e. To stačí, abyste mohli začít hrát. Hodně při hraní pomůže i Loremaster's Guide (prozatímní překlad: Průvodce Dějmistra), ale ten není pro začátek nutný.

Jak se Dobrodružství ve Středozemi vážou k D&D 5e?
Využívá OGL (otevřená herní licence).

Jak se Dobrodružství ve Středozemi vážou k The One Ring Roleplaying Game?
Naším cílem s DvS bylo vytvořit hru, která se hraje jako OGL 5e v prostředí, které působí jako Středozem. Do hry byly reinterpretovány některé koncepty z TOR, jako Zkaženost nebo Cestování, ale kde to šlo, použili jsme stávající herní mechanismy OGL. Tyto dvě linie budou sdílet ilustrace a obsah prostředí. Počáteční doplňky pro DvS budou konverze existujících materiálů pro TOR.

Jak budou Dobrodružství ve Středozemi přistupovat k hernímu světu?
Představujeme Středozem tak, jak je popsaná v Hobitovi a Pánovi prstenů. Všechna pravidla a možnosti mají zdroj v textech těchto knih a jsou navržena tak, aby naše hry působily stejným dojmem. Avšak naším cílem je dát vám nástroje, jak hrát vaši vizi Středozemě a můžete použít obsah z celé škály OGL materiálů a zabudovávat prvky, jaké chcete.

Kdy to vyjde?
PDF vyjdou v létě, knižní podoba na podzim. Byli bychom rádi přesnější, ale mnoho faktorů produkce je mimo naši kontrolu.

Kde a kdy se prostředí odehrává?
Základní herní prostředí začíná v Divočině, pět let po smrti Šmaka. Hráči si mohou vybírat z kultur v daném regionu i z několika fanoušky oblíbených přídavků (Hobiti, Dúnadané, Rohirové, Lidé z Minas Tirith, Lidé z Hůrky).

Proč tak úzké zaměření?
S tímto přístupem k hraní ve Středozemi jsme zaznamenali velký úspěch. Družina má důvod být spolu a dobrodruzi mají důvod toulat se po Středozemi. Poskytuje to základní platformu pro spuštění vašeho herního putování po Středozemi a nám to dává možnost dát vám spoustu informací o jednom (byť obrovském) kraji. Divočina je brilantní místo pro život dobrodruha a pět let po událostech z Hobita, ale před událostmi Pána prstenů, je velmi atmosférické období. Hráči o něm ví mnoho, je tu spousta skutečně zajímavých míst, ale je to také vyváženo množstvím prázdného místa na mapě.

Toto zaměření umožňuje soustředit naše i vaše úsilí a dělat věci do hloubky, jak požadujeme. Doplňkové materiály budou rozšiřovat herní prostor.

Co ještě vyjde?
Kromě Průvodce hrou a Průvodce Dějmistra, na kterých se pracuje, přibude konverze epických Příběhů z Divočiny - sbírka sedmi navazujících dobrodružství, které představují kraj Divočiny. Postupně budeme zveřejňovat další novinky.

Pokud si předobjednám PDF, dostanu ho hned?
V tomto případě ne. Z několika důvodů se s Dobrodružstvími ve Středozemi snažíme o trochu něco jiného.

Za prvé potřebujeme změřit počet výtisků. Takže spouštíme předobjednávky trochu dříve než normálně. Běžně otvíráme předobjednávky, až když vydáme PDF a posíláme hru do tisku.

Za druhé jsme malá firma a se zvyšujícím se prodejem je pro nás těžké zvládat poptávku po okamžitém dodání PDF zdarma spolu s předobjednávkami. Očekáváme, že předobjednávky Dobrodružství ve Středozemi překonají vše, co jsme dosud zažili. Takže chceme být připravení, organizovaní a schopni zvládnout to s přehledem, aby každý dostal PDF ve stejnou chvíli a nikdo při čekání na PDF nemusel neustále klikat na obnovovací tračítko ve své mailové schránce.

Pokud si předobjednám Průvodce hrou spolu s Průvodcem Dějmistra, pošlete mi je spolu, takže budu muset čekat na hráčskou knihu?
Ne - budou vám poslány zvlášť, hned jak to půjde.

Pravidla

Používají Dobrodružství ve Středozemi systém přesvědčení?
Ne - Dobrodružství ve Středozemi předpokládá, že hráči bojuji za dobro. Přesvědčení je nahrazeno Zkažeností, která měří podlehnutí postav Stínu.

Mění se boj?
Ne - bojový systém OGL je nedotčen. Chceme, aby OGL hráči mohli hrát rychle a snadno. Obeznámenost se systémem je pro nás klíčovým designérským cílem.

Jaká budou povolání?
Dobrodružství ve Středozemi používají svá vlastní povolání a zázemí ušité na míru Středozemi. Jsou unikátní pro DvS. Více o povoláních uvedeme, jak vyjdou. Máme také množství zbrusu nových zázemí.

Přidali jste nějaká nová pravidla?
Ano! Představíme pravidla pro cestování, zkaženost a fázi společenstva. Informace o nich vydáme v budoucnu.

Jsou v nich sesilatelé kouzel s kouzly jako ohnivá koule nebo rozvětvený blesk?
Magie ve Středozemi je zakotvena ve světě a odráží celou řadu způsobů, obyčejných i výjimečných. Schopnost Hobitů se skrývat, Lesních lidí léčit zpěvem a trpasličí Kouzla utajování - to všecho jsou příklady magie spjaté s tímto prostředím. Hodně se debatuje, jestli by měli jít hrát ve Středozemi okázalejší mágové. Krása OGL pro DvS je v tom, že si o tom můžete rozhodnout sami. Jsou tam všechna pravidla pro povolání vrhačů kouzel a můžete nebo nemusíte je umístit do své hry podle svých představ.

Budou statistiky Gandalfa, mohu ho zabít?
Ne. Gandalf je cizí postava na úrovni patrona. Nepotřebuje statistiky. Ale jsme si jistí, že nějaký fanoušek mu statistiky dá, pokud opravdu, ale opravdu bez nich nemůžete žít.

Hra The One Ring

The One Ring skončí?
Ne. The One Ring bude pokračovat jako samostatná, plně podporovaná řada. TOR doplňky budeme konvertovat do Dobrodružství ve Středozemi. Takže i když DvS prodá milion kopií, stále chceme a potřebujeme TOR vydání. Nevložili jsme všechno to úsilí do TOR jen proto, abychom ho teď opustili!

Práce na Adventurer's Companion i Oaths of the Riddermark pokračují velmi pěkně. Spolu s jistými dalšími TOR vydáními, o kterých jsme se dosud nezmínili.

TOR a DvS mají odlišné cíle a my věříme, že je spousta místa pro vzkvétání obou herních řad.
Autorská citace #2
29.7.2016 09:02 - Lokken
Uz je to opravdu hodne davno (12+ let), co jsem se pokousel o hrani ve svete Stredozeme, tahle prirucka ale vypada dost zajimave, uvidime jak bude kniha nacenena a jaky bude dojem z PDF.
Autorská citace #3
29.7.2016 09:13 - Vojtěch
Ne že bych se netěšil, ale Středozem mi s klasickými DnD classy přijde jako špatně kombinovatelná.
Autorská citace #4
29.7.2016 09:30 - ShadoWWW
No ono to právě bude mí vlastní classy.

Cenově to vychází při objednávce přímo od Cubicle 7 následovně (při objednání 1 knihy):
Adventures in Middle-Earth Player's Guide+PDF £26.99
Poštovné £5.40
Celkově tedy £32.39.

Při objednání víc kusů se dá asi dostat na lepší poštovné. Samotná PDFka budou levnější. Pro představu The One Ring Roleplaying Game + PDF vychází na £37.99 (plus poštovné), samotné PDF jen $22,49 (Dolarů, ne Liber!). PDFka distribuují přes Drivethrurpg.com a dá se předpokládat, že jakmile vydají PDF, objeví se tam. Cena samotného PDF není známá. Příručky TOR jsou ale layoutově i knihařsky v top kvalitě a tady to předpokládám bude podobné.

Obecně Cubicle 7 mají velmi dobrou pověst, jak se chovají k fanouškovské základně.
Autorská citace #5
29.7.2016 09:53 - ShadoWWW
Co jsem se díval na americké weby, tak tam jim to přijde hodně omezené oproti klasickému D&D. Spíš než hrát ve světě Pána prstenů to vítají jako možnost pravidel 5e, jak hrát obecně v nějakém low-magic světě. Prostě možnost vykuchat ta pravidla do nějakého jiného low-magic světa (třeba jejich domácího).

V Evropě se mi zdá, že je Arda a Tolkien obecně populárnější.
Autorská citace #6
29.7.2016 10:17 - Merlin
Tolkiena mám rád, ale přiznám se, že mne to neláká. V tom světě bych se cítil svázanější
Autorská citace #7
29.7.2016 15:17 - ShadoWWW
Jedna taková rychlá skica. :-D

Autorská citace #8
29.7.2016 15:35 - PetrH
tleskam a nadsene se tesim male tajne ps: nechces nekdyz od prekladu lw? bych napsal joemu, obcas si piseme na fb, zda by nebyl proti:D
Autorská citace #9
29.7.2016 18:00 - LokiB
ShadoWWW: hele, fakt plati: 24 stran v tvrdé vazbě

Jak to tam vsechno chteji narvat?

na strankach jsem nasel toto:
What's in the Adventures in Middle-earth Player's Guide?
• 11 Middle-earth specific playable Cultures
• 6 New and unique Classes
• 13 New Backgrounds custom-made for Middle-earth
• Middle-earth appropriate arms and armour
• Unique Journey rules
• New rules for Corruption
• New Audience rules
• The Fellowship Phase
• Middle-earth maps (as the end papers) for Players and Loremasters

Tedy vse, akorat bez toho poctu stran 24 ...
Autorská citace #10
29.7.2016 18:23 - Vojtěch
224
Autorská citace #11
29.7.2016 18:29 - ShadoWWW
224. Chyba při kopírování
Autorská citace #12
30.7.2016 17:19 - efram
Mě zajímá ta zkazenost. Možná by to pro hru s prtatama mohlo bejt zajímavé.
Autorská citace #13
30.7.2016 21:18 - LokiB
efram: vidis, bych byval rekl, ze to bude spis dobre do adult her
Autorská citace #14
30.7.2016 21:29 - efram
já má někdy pocti ze nejen ty prtata, ale i dospělci mají nechuť hrát podle přesvědčení. Tím nechci říct, že považuji přesvědčení za špatnej koncept. A dobře odehrané záporné CP může být fajn.
Autorská citace #15
30.7.2016 21:33 - ShadoWWW
Nevím, jak to zapracují do 5E, ale pokusím se nastínit, jak to funguje v The One Ring.
¨
Dějmistr může požádat o (hod na) test na Zkaženost, když postava nebo celá družina čelí něčemu, co může zkazit její/jejich duši. To je, když postava podstupuje nějakou trýznivou situaci, cestuje přes zkažené místo, spáchá nějaký hanebný čin nebo získá prokletý nebo zkažený předmět či poklad.

Test je hod s k12 proti Cílovému číslu, ale postava si může navíc hodit tolika k6 (a přičíst jejich výsledek), kolik je její Moudrost, což není vrozená vlastnost jako v DnD, ale postava získává Ctnosti za určité dobré, předem definované věci a tím si může zvyšovat Moudrost, což je vlastně rezistence proti Stínu.

Za každé neuspění v testu postava utrpí jeden či více Stínů (víc, když jde o něco extra závažného, jinak 1). Když hodnota Stínu překročí hodnotu Naděje postavy, duše postavy je oslabená a zkažená. Hrdina se považuje za Zbědovaného.

Když je postava Zbědovaná, za každý další neúspěch v testu utrpí nějaké šílenství (to funguje podobně jako pravidla šílenství v DnD 5E, která se tím inspirovala).

Šílenství může vést postupně až k degeneraci.
Autorská citace #16
31.7.2016 01:23 - LokiB
efram: presvedceni je strasne vagni pojem, navic pro mnoho z lidi neuchopitelnej. nehlede na to, ze se od puvoniho oDnD deleni na 3 stupne na jedny ose (lawful, chaotic, neutral) menilo na 3x3 na dvou osach v dalsich vydanich, a k tomu chaos divnych presvedceni z DrD.
navic se to ruzne hodi/nehodi do jednotlivych kampani/settingu

oproti tomu Zkazenost ve Stredozemi mi prijde jako celkem jasnej koncept, kterej se tam hodi, ba co vic, co tam patri. a zkusenej hrac si s nim dokaze vyhrat. coz mi prave neprislo moc pro deti, ale pro naopak dospele hrani ... treba takoveho Cervivce, ci corruptnuteho Boromora, Denethora .. s tim si decko asi nezahraje. leda nejake vyspele :)
Autorská citace #17
31.7.2016 08:49 - efram
Tím přesvědčením bych souhlasil. Vnímám taky, že ta zkaženost je vhodnější pro dospěláky, ale s určitým zjednodušením by mohlo být pro prťata lepší než současné přesvědčení. Líbí se mi to jak tahle mechanika může lépe postihovat hru. Samozřejmě v rámci přesvědčení to jde také, ale....
Autorská citace #18
6.8.2016 06:55 - ShadoWWW
Na GenConu jistý fanoušek vyfotil první stránku obsahu knihy DvS. (Byly tam na ukázku první předprodukční výtisky.) Díky tomu jsou známé názvy kultur a povolání i oborů povolání.

Autorská citace #19
6.8.2016 06:59 - Vojtěch
Počítám dobře celých 36 stránek o světě? :(
Autorská citace #20
6.8.2016 07:10 - ShadoWWW
Těžko říct. Má to ještě druhou stranu. Z první strany se dá vyčíst, že to má podobnou strukturu jako The One Ring Roleplaying Game. Svět bude podle mě podrobněji popsaný spíš v té knížce pro Dějmistra. V knížce pro hráče bych to hledal spíš v druhé půlce knihy.

Navíc ty první dvě knížky popisují jen Divočinu, podobně jako TOR RG. Další oblasti budou popsané v rozšiřujících modulech, podobně jako to má TOR.

Mě zaujal Leader - mohl by být něco jako vojvoda v 4E.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081241130828857 secREMOTE_IP: 3.230.76.153