Příběhy

sirien
20.10.2014 15:30
Autorská citace #1
20.10.2014 15:30 - Sparkle
Boží. Laris zní dobře, toho bych si s dovolením vypůjčila :) U Perfida se obávám, že pokud by ostatní postavy v určitou chvíli prohlédly nějakou jeho intriku a zjistily, že mu nemůžou věřit, nevím jak to ukočírovat, aby se družinka nerozpadla.
Autorská citace #2
20.10.2014 15:35 - Quentin
Udržte pls tuhle diskuzi živou, aspoň do večera, ať si ten článek doma nezapomenu přečíst. To "označit jako nepřečtené" tlačítko tu vážně chybí :D
Autorská citace #4
20.10.2014 16:28 - sirien
Sparkle: zkoušel jsem ty postavy přepsat i pro FAE, ale zjistil jsem, že nejsou moc kompatibilní a hroutí se mi tam koncept stuntů - ten rozdíl mezi skilly a přístupy je v tomhle hodně citelný, tak asi někdy vytvořím něco i pro FAE.

Jinak Laris vypadá fantasy ale při jeho tvorbě jsem měl v hlavě spíš prostředí typu Dresden Files nebo jiného urbanfantasy... nějakou rozsáhlou magickou společnost na pozadí reálného světa. Což samozřejmě neznamená, že by nešel použít i v hard fantasy.

Perfidus byl takový můj malý myšlenkový experiment. Hraní takové postavy musí být asi předem řečené v social contractu, resp. musí být odkývnuto ostatními hráči, jinak to bude děsivý bordel.


EDIT: prosím příště poznámky k wish-listu do Kostky jsou vrženy, jinak to bude nedohledatelný bordel, protože všechno bude v jakési diskusi k čemusi
Autorská citace #5
20.10.2014 17:50 - Jerson
Někdy bych rád viděl, jak aspekty popsané v pravidlech budou fungovat ve hře, zejména při negativním vyvolání. O podobné věci jsem se ve hře pokoušel, ale vždycky mi FP rychle dojdou a pak mi jsou aspekty celkem k ničemu.
Autorská citace #6
20.10.2014 17:58 - sirien
Které konkrétně myslíš?

Jinak některé aspekty jsou prvoplánovitě na invokes, jiné jsou prvoplánovitě na compels a i když je lze použít oběma způsoby, někdy to není záměrem - dvousečné jsou jen některé.
Třeba já když si tvořím postavu pro sebe tak obvykle cílím tak aspoň dva, spíš tři skutečně dvousečné a jeden si nechávám čistě na compels a jeden případně spíš na invokes. Resp. většinou mi to tak vyjde.
Autorská citace #7
20.10.2014 18:45 - Jerson
konkrétně tyto:

Trickster
"Ale samozřejmě, že jsem zradil/lhal"
"Protože můžu"
"Tos měl čekat, kolego"
"Tohle bylo detailně připravené jako součást plánu"

Jak bys je použil proti hráči a jak bys to udělal nějak snadno, aby tě to nestálo moc vymýšlení, když se musíš věnovat aspektům dalších čtyř hráčů?

Možná je to tím, že jsem zatím nikdy nehrál Fate s Vypravěčem, který by dokázal rovnoměrně vyvolat aspekty (nebo zajistit vyvolání někým jiným) rovnoměrně u čtyř a více hráčů - a i u třech to bylo dost slabé. Možná mi chybí něco jako vypsané "moves" pro Vypravěče typu "když nastane tato sitauce, vyvolej aspekt postavy" spolu s pravidlem, které danou situaci navodí dostatečně často a rovnoměrně.

Tím chci říct, že by mi v každé fate hře stačily dva aspekty, pomocí nichž své tři FP spálím stejně snadno, jako když budu mít aspektů pět.
Autorská citace #8
20.10.2014 19:22 - Quentin
Fešné postavy.

Docela hustej je i tenhle detektiv
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=395295#p395295

Sirien píše:
EDIT: prosím příště poznámky k wish-listu do Kostky jsou vrženy, jinak to bude nedohledatelný bordel, protože všechno bude v jakési diskusi k čemusi

Já už jsem to tam psal. Tady s tim jen prudim :o) Sorry.

Vojta: Dík :o)
Autorská citace #9
21.10.2014 15:34 - sirien
Hm. Ta Bifiho postava mohla dost dobře fungovat Bifimu v konkrétní hře, ale jako obecná ukázková postava mi moc dobrá nepřijde.

(aspekty jsou na můj vkus místy málo úderně formulované, formulace toho pátého je divná)

Ale jinak samozřejmě každá zveřejněná postava dobrá :)

Jinak osobně mi přijde trochu elegantnější, když nejvyšší skill postavy není zároveň základní skill konceptu postavy - radši stavím základní skill jako +3 s nějakými těmi stunty (i když pravda že se toho nedržim vždycky, Laris třeba má tu magii na +4)
Autorská citace #10
21.10.2014 15:43 - sirien
Jerson:

Jerson píše:
Trickster

Tohle je třeba příklad aspektu který slouží zejména k invokes.

Jako compel se úplně moc použít nedá, jedině že by tak GM zkusil zablokovat ochotu postavy k nějakému přímočarému řešení, v kontextu téhle postavy by třeba šlo vyvolat konflikt když se osatní postavy rozhodnou řešit situaci nějak násilně že hráče ponoukneš do pozice "násilní není ideální řešení, tohle půjde udělat vychytralejc..."

Píše:
"Ale samozřejmě, že jsem zradil/lhal"

Tak zrovna tohle je dost easy. Postava řekne, že něco udělá - hups. Postavě se nabízí příležitost přihřát si polívčičku u nějakého zástupce protistrany - hups. Postavě se nabízí ideální možnost zrady s benefity - hups.

Nutno brát v potaz že zrovna tenhle aspekt je tvořený pro postavu která je spíš myšlenkový experiment než serious business.

Píše:
"Protože můžu"

Typický aspekt k vynucení nějaké zbrklosti nebo nerozvážnosti, popř. jiného impulzivního jednání.

Píše:
"Tos měl čekat, kolego"

Opět aspekt spíš na invokes než compels. Přiznávám, že tady nějaký nabízející se compel moc nevidím ani já - což ale nevadí, dokud má postava jiné aspekty které ty compels nabízejí víc.

Píše:
"Tohle bylo detailně připravené jako součást plánu"

Záměr se pokazí, hráči (postavy) mají tendenci ze situace vycouvat, ale s tímhle aspektem nabízíš hráči aby se tvářil že s tímhle se celou dobu počítalo a samozřejmě se pokračuje dál v nakousnuté linii. Je pak na něm, aby to ve vhodný moment převrátil a udělal něco, co změní situaci v jeho prospěch (může třeba získaný FP použít k vytvoření příběhového detailu, který věci nějak obrátí... nebo znovu vyvolat tenhle aspekt ve vhodný moment...)
Autorská citace #11
22.10.2014 06:48 - Jerson
Ok, příště mi ta vyvolání už opravdu ukážeš ve hře, to že příležitost dokážeš najít jsi ukázal velkém přesvědčivě :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078057050704956 secREMOTE_IP: 3.81.97.37