Příběhy

Jerson
14.8.2009 01:08
Cesta k této povídce byla docela dlouhá a zahrnovala několik samostatných motivací a zdrojů.
Prvním z nich byla zmínka o povídce Flatland z roku 1884, kterou jsem nikdy nečetl. Jen mi přišlo zajímavé, že i ve dvourozměrném světě se může odehrát nějaký příběh.
Druhým inspiračním zdrojem byly obrázky, které jsem náhodou viděl při návštěvě své bývalé školy. Šlo o černobílé pokroucené šachovnice, ve kterých byly další tvary vytvořené pomocí negace barev. Následujících několik let jsem si takové obrázky kreslil a čím dál více mi tyto objekty přišli jako dvourozměrní tvorové.
Třetí motivace bylo prohlášení Jiřího Grygara, že "ve 2D světě nemůžou existovat tvorové z důvodu vpravdě komického - trávící trubice by způsobila, že takové tvorové nebudou držet pohromadě." To mi přišlo velmi krátkozraké. Kdo říká, že v takovém světě musí tvorové požírat nějakou potravu?
Čtvrtou motivací byl názor některých lidí, že v RPG je možné zahrát všechno - když jsem ale předestřel vizi hry v plochém světě, často jsem se setkal s odpovědí, že v takovém světě se nedá nic dělat, tak co by se v něm asi tak hrálo. Nicméně mi trvalo další tři roky, než jsem našel tři hráče, kteří se v plochém světě chtěli zahrát.
Pátou a poslední motivací byla věta "Podle RPG se nedá napsat povídka". Možná že toto není dobrá povídka, ale je to víceméně neupravovaný zápis ze hry.

A ano, JE to poněkud zvláštní povídka. Také je to hodně neobvyklý svět.
Autorská citace #1
14.8.2009 01:08 - Gurney
Brutálně matfyzácký :)
Autorská citace #2
14.8.2009 08:18 - yokuzava
Tyjo Jersone, pripada mi jako bych mel nejakej psychedelickej zazitek z tech kruhu linek atd. Je to opravdu velmi zvlastni povidka. Ses dobrej, nic podobnyho jsem nikdy necetl.
Autorská citace #3
14.8.2009 09:00 - Lotrando
Tak z toho mám kruhy před očima.

Ale jinak dobrý.
Autorská citace #4
14.8.2009 09:43 - Jerson
Když si tyhle linky a kruhy budete kreslit tak šest hodin v kuse, uvidíte že se doopravdy pohybují. A v hodně malých políčkách uvidíte dokonce kruhy, které jste tam ani nezamýšleli udělat.
(Já si opravdu máloco vymyslím, jednodušší je popisovat to co vidím :-)
Autorská citace #5
14.8.2009 09:49 - Argonantus
Moc pěkný.
Docela by mne zajímalo, co je v té anomálii, a oni to nezachytili; ale možná se to dozvíme na příští výpravě.

Ta souřadnicová síť v tvém původním popisu chyběla, ale je strašně důležitá; tvoří svět čili setting.
Autorská citace #6
14.8.2009 09:56 - yokuzava
:) mozna tou anomalii je okraj papiru na kterem je nekdo stvoril :)
Autorská citace #7
14.8.2009 09:58 - Colombo
hodně dobré Jersi..
Autorská citace #8
14.8.2009 10:06 - Jerson
Tu anomálii jsem nechtěl úmyslně dořešit. Může jít o to, že tyhle čáry obtáčí celý svět, který je uzavřený do koule. Ale taky se můžou linie stáčet o 180° a napojovat zpět o několik polí vedle. Nebo tam může být cokoliv jiného - to je prostě na další výzkumnou hru.
Osobně si myslím, že i v takovém světě se dá hrát kampaň. Ostatně Faskal po hře řekl, že by si dal pokračování.
Autorská citace #9
14.8.2009 10:11 - yokuzava
:) Je to fakt dobre napsane! Anomalie neanomalie.
Autorská citace #10
14.8.2009 10:15 - Jerson
Díky za ty pochvaly. (Abyste věděli, před časem jsem ji dal do Drakkaru a dostal jsem ... eh, dvě kladné reakce? Tak nějak. Tady na Kostce je o dost vděčnější čtenářstvo.)
Autorská citace #11
14.8.2009 10:39 - Rytíř
Hm, je to opravdu docela zajímavé :)
Je z toho cítit vysoké duševní úsilí všech zúčastněných, tohle hraní muselo docela vyčerpat.. ale věřím, že to bylo zajímavý :))
Pamatuju se, jak jsi tomhle plochém světě psal kdysi na RPGF. Taky jsem moc nevěřil, že by se v tom dalo něco zajímavýho sehrát, zejména ne opakovaně. Jak vidno, má představivost je chabá ;)
Autorská citace #12
14.8.2009 10:48 - Jerson
Jestli to hráče vyčerpalo, to nevím ... Faskala určitě ne, u Ilgira a Dukolma nevím, ale drželi se celou dobu (dokonce uvažovali i o třetím rozměru a deformaci světa, což už jsem do povídky nedostal)

No a tvá představivost je prostorová. Když se budeš naopak držet při zemi, hodně, hodně nízko při zemi, až budeš prakticky dvourozměrný, tak budeš mít naprosto dostačující představivost.

------------

Vlastně jsem zapomněl ještě na jeden zdroj:

Grygar v jedné své knize napsal: Píše:
Dvourozměné bytosti nemůžou existovat z důvodu vpravdě komického. Trávící trubice by způsobila, že se rozpadnou na dvě části.


To mi od něj přišlo naprosto neuvěřitelně krátkozraké a kreacionistické. Jdu to doplnit do záhlaví.
Autorská citace #13
14.8.2009 11:14 - Colombo
Autorská citace #14
14.8.2009 11:22 - Argonantus
Jersone, já jsem kdysi napsal vážně míněnou povídku, která má podobná matrixovitá témata; takže myslím, že v tom je potenciál i na víc; ale muselo by se to ještě rozvíjet k něčemu složitějšímu.
Myslím, že tomu zatím chybí opravdu silná pointa; a ta tě nenapadne jen tak z ničeho nic.

To bude, až nás osudy tvých hrdinů dojmou.
Autorská citace #15
14.8.2009 12:08 - Jerson
Jestli myslíš, že silná pointa chybí té mé povídce, tak ano - tohle má být povídka dlouhá s dějem. Pointy vymyslet neumím, vždycky čekám co se vynoří ve hře.
Nicméně Sathel mi po přečtení řekla, že ten konec ji skoro dojal (nebo tak nějak).
Autorská citace #16
14.8.2009 13:41 - ivanivanovic
Nič podobné som ešte nečítal. A k tomu koncu, ten otvorený koniec je asi ten najlepší aký tam Jerson mohol dať. Proste zvyšok nechal na fantázii čitateľa.

Mne sa to celé páči, je to iné a zaujímavé veľmi svojským spôsobom.
Autorská citace #17
16.8.2009 01:03 - Alnag
Jerson píše:
Druhým inspiračním zdrojem byly obrázky, které jsem náhodou viděl při návštěvě své bývalé školy. Šlo o černobílé pokroucené šachovnice, ve kterých byly další tvary vytvořené pomocí negace barev.


Jmenuje se to Op Art a je to umělecký směr fascinovaný optickými klamy. Frčelo to hlavně v 60. a 70. letech.
Autorská citace #18
16.8.2009 08:29 - Jerson
Schválně jsem zagooglil, a nejblíž co jsem našel je práce žáků Košické školy, ale ani jeden z těchto nebo pěti stovek dalších by mi neevokoval dvourozměrný svět s bytostmi.
Žáci na naší škole museli dostat poměrně specifické zadání.
Autorská citace #19
16.8.2009 10:00 - Sethi
Nebo pracovali pod vlivem poměrně specifické drogy...

Mně se to nečetlo dobře. Potýkala jsem se s tím už dřív, musela jsem to číst na několikrát. Napodruhé to šlo o něco lépe, ale i tak je to na mě zřejmě příliš mimo. Líbí se mi námět, zajímalo mě, co se tam děje, ale prostě se mi to špatně absorbuje.
Autorská citace #20
16.8.2009 10:46 - Jerson
V tom případě se ti to četlo stejně jako se mi to psalo - musel jsem pořád držet přepnuto v jiném způsobu myšlení a vynechávat slova, která bych normálně použil, ale které by v kontextu tohoto světa byla nesmyslná - třeba "šli". Takže si moc dobře uvědomuju, že způsob psaní je šroubovaný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078818082809448 secREMOTE_IP: 3.236.64.8