Pravidla

Alnag
26.4.2007 16:39
Jedna z nejzajímavějších věcí na D&D třetí edice je její relativní realističnost. Můžete vzít hodnoty reálného světa, vložit je do systému a výsledky, které vám vypadnou docela věrně odpovídají tomu, co by se v reálném světě stalo.
Autorská citace #61
23.11.2007 15:50 - Jerson
Alangu, je pochopitelně otázka, jaký je maximální rank. Já to měl spočtené na 20 levelů a pokrýval jsem stím celý svět s rádově miliardou lidí, a prograsi jsem měl co stupeň, to dvojnásobek, tedy mé oblíbené 1,2,5,10,20,50 ...
Když bude horní rank 23 a dotyčného by měl znát každý šermíř, tak se k výsledku také dopočtu, aby vyšel rozumně.
Tedy s rankem 1 tě zná tvoje skupina, pět lidí. Se dvojkou deset lidí, s trojkou dvacet, ... s desítkou 5 000, s 15kou 200 tisíc, se dvacítkou 10 milionů, a s 23kou 200 milionů. Tohle už můžeš posouvat o řád sem nebo tam a pořád to vychází, při posunu o dva řády nahoru budou ti nejlepší zání (alespoň z doslechu) na celém světě. Něco jako Chuck Noris :-)
Rytíři, myslím že učitel může být horší i pokud jde o atletické a bojové výkony. Pochybuju, že trenéři hokejistů, basketbalistů a boxerů by své svěřence dokázali porazit, ale přesto je dokážou naučit hodně.
Talnet na učení člověk může mít, ale nevím jestli se pak kdyje s talentem danou věc provádět. Přijdou mi na sobě docela nezávislé, a tedy skvělý šermíř může být mizerný učitel, zatímco slušný šermíř se schopností učit z tebe může udělat lepšího šermíře, než je sám.
Autorská citace #62
23.11.2007 20:23 - Lotrando
S tím souhlasím
Jerson píše:
tedy skvělý šermíř může být mizerný učitel, zatímco slušný šermíř se schopností učit z tebe může udělat lepšího šermíře, než je sám.
Autorská citace #63
23.11.2007 21:40 - Rytíř
S tím souhlasím taky :) Ale trvám na tom, že mizerný šermíř z tebe dobrého šermíře neudělá.. Navíc tady trochu už narážíme na to, že je přece jenom jistý rozdíl mezi (fantasy) středověkem a naším moderním světem. Aby tě někdo znal a přišel k tobě do učení, musíš něco umět. Chtělo by to hodně vyspělou civilizaci, aby už byli učitelé známí pouze pro svou schopnost učit. Viz třeba školy šermu středověkého Japonska.. vždy je založil nějaký vynikající šermíř, na nějaké své speciální technice. A žáci přišli doufajíc, že je naučí být stejně dobří. Jistě, často se tam ukázal rozdíl mezi uměním bojovat a uměním učit. Ale bez skutečné schopnosti bojovat neměl učitel vůbec možnost dokázat, jak je dobrej v učení.
A dále se tu samozřejmě musíme vypořádat s onou nutnou mírou zjednodušení z hlediska pravidel. Myslím, že talent na učení dostatečně vyjadřuje samotná povaha dovednosti - pokud je to Profese (šermířina), tak neslouží vlastně k ničemu jinému, než učení ostatním... Takže tady mi to přijde naprosto v pořádku, počítám tam příslušnou vlastnost jako přirozený talent pro učení. Navíc u Profese je to Moudrost, čili něco, co se s bojem obvykle fakt nespojuje :)
Ad ranky - to je jasný, že pro každý svět je třeba určit vlastní strop pro onu známost. A pak z toho vyjít.. Mě se to líbí. Dokonce mě napadlo, že i kdyby DM počítal s vysokými úrovněmi, z hlediska známosti je stejně možné stanovit o dost nižší strop, než je maximum nejnabušenějších postav. Protože od jisté úrovně schopností už to stejně obyčejní lidi nedokážou posoudit a prostě jen vytváří legendy.. a je fuk, jestli má někdo 15 nebo 20 bodů, stejně je o tolik vysoko nad nimi, že to pro ně není rozdíl :)
Autorská citace #64
23.11.2007 22:36 - Lotrando
Rytíř: ono by měl umět nejen učit. Třeba proto, aby když někoho napadne že se na něm proslaví, mohl řádně odpovědět. Ale to sklouzávám k námětu na příběh, jehož účastníkem zatím netoužím být. :)
Autorská citace #65
24.11.2007 06:44 - Jerson
Tady je rozdíl v tom, že v reálném světě se vlastnosti lidí časem o něco zhoršují, na fyzických je to více znát - takže někdo mohl být dvacet let skutečně skvělý šermíř, jak vlastností, tak dovedností. Potom se mu vlastnost (třeba obratnst) sníží, prostě už není nejmledší, ale stále může použít své zkušenosti, tedy hodnocení dovednosti a s moudrostí nebo charismatem je předávat jiným. Pokud má jednu či druhou vlastnost vysokou, ze skvělého šermíře plynule přejde do skvělého učitele šermu (když to hodně zjednoduším)
Zatímco šermíř, jehož bojová schopnost by měla záklav v namaxované obratnosti a nějakých speciálních bonusech (co já vím, třeba za ovládání jedné jediné zbraně), zatímco moudrost nebo charisma by měl malé, tak snížením obratnosti se z něj stane průměrný až mizerný učitel.
Tento případ sice neřeší situaci, kdy kouč hokejového mužstva, které vyhrálo mistrovství světa nikdy nebyl tak dobrý jako oni, a přesto je to dokáže naučit, ale zrovna u šermu myslím, že to takhle evidentně nefunguje.
Autorská citace #66
24.11.2007 10:08 - Alnag
No v D&D máš opravy podle věku. Starším lidem dopadnou na fyzické vlastnosti postihy. Takže kdyby se D&D hrálo v opravdu dlouhém čase, tak by se tam tohle projevilo téměř do písmene tak, jak sis to popsal. :-)
Autorská citace #67
24.11.2007 10:17 - Jerson
V tom případě není co dodat :-)
Autorská citace #68
24.11.2007 14:29 - bigbythewise
Jake vlastnosti v pravidlech jsou urcujici pro dobreho sermire a dobreho ucitele sermu? Umeni sermovat prece nezavisi na dovednosti Profession.
Autorská citace #69
24.11.2007 14:38 - Alnag
Taky to může být Perform (Fencing) :-)
Autorská citace #70
24.11.2007 15:18 - bigbythewise
To jako ze by si maval klacikem na namesti za medak? :) Pokud vim, tak o schopnosti ucit je pravidlech velke kulove a Perform jsou predevsim socialni dovednosti Barda, resp. je to dovednost s nim dost spojena.
Autorská citace #71
25.11.2007 16:29 - Rytíř
Bigby: No, a kam jinam to schovat než do Profese?
SRD píše:
Zatímco Řemeslo reprezentuje dovednosti ve tvorbě nebo výrobě předmětů, Profese zahrnuje dovednosti reprezentující nadání pro výkon povolání z hlediska ovládnutí většího počtu blíže nespecifikovaných znalostí.
Vzhledem k výše řečené definici profese by lákalo použít spíš univerzální Profesi (učitel), se synergií za případnou dovednost, která souvisí s oborem učení.. Ale to už je holt problém, jak hluboko jít. Já osobně mám rád, když jsou ty dovednosti co nejobecnější, a pokud by na to přišlo, a někdo by chtěl dobře učit, asi bych to viděl na rozvíjení učitele než daného oboru.
Ale Profese (mistr šermířské školy) je natolik jednoznačná a neprůstřelná, že se s tím musí spokojit každej DM :)
Autorská citace #72
25.11.2007 21:16 - bigbythewise
Rytíř: Tohle je jasny, ale nejdriv se musis naucit sermovat a s tim tahle ani zadna jina dovednost vubec nesouvisi. Skill profese slouzi prevazne k vydelecne cinnosti a je celkem jedno jake, jenomze zrovna pro "uceni sermu" musis umet alespon trochu sermovat ze? A to uz zavisi jen na urovni postavy, zakladnim utocnem bonusu, sile nebo obratnosti, zamereni na zbran jako je rapier nebo kord atd. To znamena ze Bojovnik treba na 7 urovni, ktery se rozhodne vykonavat tuto profesi (vezme si par ranku profession) je vlastne uz automaticky slusny sermir. Tudiz vlastne ani nemuze byt dobry ucitel ale mizerny sermir, jen obracene. :)
Autorská citace #73
11.12.2007 16:06 - Kodlicek
Lotrando: Tak učitel šermu, jo? Mno, to jsem zvědavej, kdy a jak se to projeví na hře :). Doufám jen, že Almi s tebou bude mít slitování :D.
Mě pak můžeš učit, taky chci +1 na šerm! Těch pět dovednostních bodů do toho klidně dám. Muhahaha! Akorát nevím, jaký skill bych si tím vylepšoval...
Jak jsi tam plakal, že máš málo bodů a profese je pro tebe cross-class, tak si myslím, že pokud jsi si dal takovou práci s psaním historie a tvorbou charakteru svojí postavy a šerm je charakteristický pro tvojí postavu, tak jsi Almiho překecal, aby ti z toho udělal class skill. A jestli ne, tak mu vezmeme tu jeho kostku, která je stejně určitě cinknutá :).
Jo a vykrafti si do batohu hodně mečů, určitě si ještě pamatuješ, jak často jsme hledali meč mojí bývalé postavy. ;)
Autorská citace #74
11.12.2007 19:00 - Lotrando
Kodlicek: v tuhle chvíli je to jen směr, záleží co s tím udělá Almi. Prozatím mám pro sebe stanoveno že rank 6 by mohl hodit +1 a rank 12 pak +2. vzhledem k nedostatku skill-pointů budu tento problém ve skutečnosti řešit až za hodně dlouho. A mimochodem, tahle informace není pro tvojí postavu přístupná :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090912103652954 secREMOTE_IP: 3.236.111.234