Já musím říct, že se mi to čte trochu víc jako položka v Monster Manualu než jako hráčská rasa; ta stereotypizace tady už není ani na úrovni kultury, ale vysloveně nějaké osobnosti jednotlivců - fráze jako "jsou obecně velmi laskaví a mírumilovní", tak to je vcelku na úrovni skřetů co jsou zákeřní a zbabělý: Zákařnost, ok, může být aspekt kultury, ale zbabělost už je o jednotlivcích. To funguje dobře jako nějaký zkratkovitý draft v monster manualu který má DMovi předat zamýšlený stereotyp stylizace protivníků (se kterým si DM pak může, ale nemusí hrát nějak dál), ale pro hráčskou rasu to je děsivě ploché.
Že si dovolím referovat sám sebe, já bych fakt doporučil podívat se na
zpracování ras v JaD nebo na původní sérii
článků o fantasy rasách ze kterých JaD vyšly. Určitě to není potřeba zpracovávat stejně
rozsáhle, ale ten styl by určitě pomohl rozvést podobné koncepty do vícevrstvějších a hráčsky zajímavějších konceptů. (To neznamená, že ta rasa nemůže být apriorit pozitivní a dobrá, podobně jako v JaD Krvaví elfové jsou apriori zlí, ale důležité je ukotvit to v nějakém skutečně
rasovém zdůvodnění a ne to jen hodit do prostoru jednovětou deklarací).