Pravidla

Quentin
18.10.2022 10:19
[5e] Houserulování Inspirace
Spoluhráč se chystá vést monster hunting kampaň ve 5e a vyhlásil, že určitě budeme používat Personality traits, Ideals, Bonds & Flaws. Což je super, ale mám pocit, že budeme potřebovat houserulovat inspiraci, aby to vůbec někdo bral vážně a nezačalo se na to hned zapomínat jako obvykle. Klidně bych to zlepšil až na úroveň lucky featu jestli to má být hlavní motor na roleplay.

Co chci určitě navrhnout:
  • Inspirace se používá až po hodu stejně jako Lucky. Advantage před hodem (RaW) je slabá a snadno se na ní zapomene.
  • Bonds nebude jen backgroundová věc jako "Musím získat slávu pro klan," ale seznam vztahů v družině jako v Dungeon Worldu.
Co mi ještě chybí:
  • Zajistit nějaký způsob, jak rozdávat inspiraci, aniž by se na to musel soustředit DM a arbitrárně odměňovat roleplay. Třeba otázkami na konci sezení jako v DW/Blades, které určí počet inspirací na další hru? Nenapadá vás něco lepšího? Jak by se ta mechanika mohla při hře připomenout?
Nad čím váhám:
  • Zakázat lucky feat. Údajně je to docela běžný houserule, a alespoň se to nebude mechanicky překrývat s naší změněnou inspirací.
  • Možná spolu s tím rovnou zvednout pool inspirace z jedné na tři naráz a hotovo.
Máte nějaké další tipy ohledně inspirace?
Autorská citace #1
18.10.2022 10:31 - Gergon
Podívat se do DnD one, kde už se s Inspirací pracuje jinak. Dává se při hodu natural 20 a mizí po dlouhém odpočinku atd...
Autorská citace #2
18.10.2022 10:46 - cyrasil
My hrajeme inspiraci nasledovne:

- Funguje jako reroll (a musis si vzit ten novy roll), nikoliv jako advantage
- Muzes mit az 3 inspirace, pricemz se ti neprenasi mezi sezenimi, ale kazde sezeni zacinas s prave jednou inspiraci
- Za role play muzes ziskat dalsi. Dm pak dava extra inspiraci za recap minule hry, pripadne za nejaky out of game role play (pokud se treba nekdo rozhodne sepisovat denik apod.)
- Traits/Ideal/Bonds apod. neresime, protoze si je stejne nikdo nepamatuje.
Autorská citace #3
18.10.2022 10:59 - Chyba
Někdy na konci sezení navrhujeme komu bychom ze spoluhráčů dali inspiraci. Výsledek necháme na PJ.
Autorská citace #4
18.10.2022 12:22 - sirien
Autorská citace #5
18.10.2022 14:52 - RoVan
Používáme:
- Inspirace jako reroll čehokoli se týká inspirované postavy (včetmě DM hodů, které se jí dotýkají - hráči vidí, co hážu a než vyhlásím výsledek, můžou mě nechat přehodit)
- Pokud postava neuspěje o chlup, může mi nabídnout inspiraci jako úspěch za cenu
- Okamžité odolání strachu

Dáváme:
- Odměna za cool scénu/akci (navrthnout to může kdokoli, ale většinou to vyplyne ze situace, nejčastěji záchrana života jiné postavy)
- Odměna za flashbacky ze života postavy (jako příběhy od táboráku)
- Když nechají hráči uspět za cenu DM

Personality traits, Ideals, Bonds & Flaws - původně se nám líbily a hráli jsme s nimi hráli, ale... nakonec se to špatně sleduje a když se podle toho nutíš hrát, tak to spíš překáží.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.05479097366333 secREMOTE_IP: 3.138.101.95