Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
Autorská citace #21
28.12.2021 23:45 - RoVan
Ano, i to je možné, nicméně s rostoucí úrovní už nebude moct zvýšit vlastnost nad 20 (není-li v pravidlech řečeno jinak).
Autorská citace #22
28.12.2021 23:46 - sirien
Ano, přesně to to znamená.

...proto je nahazování uvedené v rámečku jako volitelné pravidlo, v tomto případě zejména pro "pamětníky". Osobně to považuju za možná fun na one-shoty, ale ne za dobrej způsob tvorby postavy. Ale pokud se vám to líbí... tak žijte s následky :) (Nutno dodat že jakákoliv snaha tohle osekat bude v důsledku z různých důvodů lék horší choroby.)
Autorská citace #23
28.12.2021 23:48 - RoVan
Sirien: ale kdeže, 4d6 je pro power gamery, pro pamětníky je 3k6 v předepsaném pořadí :D
Autorská citace #24
28.12.2021 23:51 - sirien
RoVan: a taky jsou lidi, co ve vzpomínkách na staré dobré časy kdy byla tráva zelenější (protože byli mladší) radši umřou na zápal plic, než aby si vzali ten novej penicilin...
Autorská citace #25
29.12.2021 00:19 - RoVan
Sirien: Mno, jak píšeš sám výše "Ale pokud se vám to líbí... tak žijte s následky" ... nebo třeba umírejte, jen jsem upozornil na puristický old school styl.
On je to validní styl pro nějaké OSR hry, kde je to ale často ošetřeno nějakým omezením nejnižší vlastnosti nebo celkového součtu - aby ta tráva byla fakt o trochu zelenější.

Count: Mimochodem, mě tak napadá, nevím jakou máte motivaci házet postavy, ale třeba nákup za body se mi dlouhodobě osvědčil napříč hráčskou typologií jako nejuniverzálnější. Dají se s tím dělat postavy i na netradičnější koncepty a zároveň je to vyhovující i pro powergame a minmaxing.
Navíc pokud děláte konverzi z DrD, tak můžete přes point buy cca převést stávající schopnosti. (Jasně, JaD má moudrost navíc, ale to asi odhadnete podle charakteru postavy).
Autorská citace #26
29.12.2021 00:20 - Count
Penicilin nepenicilin, už to debatíme a jsem zvědav, co z toho vyjde.
Autorská citace #27
29.12.2021 09:39 - Log 1=0
sirien píše:
Osobně to považuju za možná fun na one-shoty, ale ne za dobrej způsob tvorby postavy.

Souhlas, ale už jsem podkal mezi harcovníky i nováčky strašně moc masoch... hráčů hrajících jiným stylem, kteří na něm trvají.
Autorská citace #28
29.12.2021 16:21 - Efferwyck
A dalsi blba otazka: muze kritnout kouzlo - pokud ma hod na utok a padne 20 tak kritne? tzn Mrazivý paprsek - 1k8 hodim na utok 20 takze da 8+1k8? a pokud kouzlo nema hod na utok (ohniva koule napr) tak nemuze kritnout?
Pokud to hodi caster na lvl 17 tak to da 32+4k8 na krit? <- ten mrazivy paprsek
Autorská citace #29
29.12.2021 16:29 - sirien
Ano, přesně tak.

Útok může kritnout, i kouzlem.
Záchrana ne.
Autorská citace #30
29.12.2021 16:33 - sirien
Moment, kde si vzal 32+4k6?

JaD krit je maximum kostek plus JEDNA kostka zbraně (kouzla) - to je 32+1k8

Původní DnD 5e krit by byl dvounásobek kostek, tj 8k8.
Autorská citace #31
29.12.2021 16:46 - Efferwyck
sirien píše:
JaD krit je maximum kostek plus JEDNA kostka zbraně (kouzla) - to je 32+1k8


takze u obourucniho mece to bude 12+1k6 a ne 12+2k6. coz zase znamena ze obourucni sekera le lepsi na krit pac 12+1k12 je proste vic.

zase z textu to vyplyva ale explicitne nikde neni ani ano ani ne. priklady!!!

ps. to o te jedne kostce tam je explicitne to je zas muj fail.

kazdopadne zase dik za ujasneni
Autorská citace #32
29.12.2021 17:51 - LokiB
prosím, "dvounásobek" ne, to strašně tahá za uši ...

obouručák má 2k6 jako "jednu kostku zranění", ne? i když jsou to "dvě fyzické kostky".
Autorská citace #33
29.12.2021 17:53 - RoVan
LokiB: nope, jsou to dvě kostky, stejně jako útok kouzlem může být 3k8, tak kostka navíc je prostě 1k8
Autorská citace #34
29.12.2021 18:28 - LokiB
RoVan: opravdu? to ale u Obouručáku fakt nedává smysl, ne? Srovnání s kouzlem neberu, to není to samé.
Autorská citace #35
29.12.2021 19:30 - RoVan
LokiB: Omlouvám se, pletu jablka a hruštičky. U kritičáku by to mělo být 12+2k6.
Jen jednu k6 k obouručáku dostaneš u Půlorčích a Barbarských schopnosti, které přidávají kostku zbraně navíc.
Autorská citace #36
29.12.2021 19:36 - Gergon
Mě to nepřijde jako chyba - já si pravidla vyložil stejně u JaD - pokud obouručák zraňuje 2k6 a dám kritický, tak je to 12 + 1k6 navíc.
Autorská citace #37
29.12.2021 19:58 - LokiB
To je problém nejednotnosti terminologie ... někde je "Kostak zásahu", jinde "Zásah", jinde "Kostka zbraně", to jsme nepohídali :(

Gergon:takže když se v pravidlech píše pro běžný zásah: "Pokud je tvůj Útok úspěšný, hodíš si Kostkou zásahu zbraně a přičteš Opravu příslušné Vlastnosti."

Tak házíš u běžného zásahu u obouručáku taky jen 1k6, nebo 2k6?

Jako, ať to potvrdí sirien nebo Log, ale za mě je význam "Kostka zásahu zbraně" pro obouručák 2k6 a je to "singulár", nikoli množné číslo. Takže pri kritickém bych házel zase jednou "kostkou zásahu zbraně" tedy 12 + 2k6.
Autorská citace #38
29.12.2021 20:11 - Gergon
Házím si 2k6 protože hraju DnD =) problém je u kritu, protože ten se v JaD změnil, proto tato diskuze.
Autorská citace #39
29.12.2021 20:22 - Log 1=0
Gergon: To sis ve skutečnosti nepomohl, protože Divoké útoky u Půlorka a Brutální kritický zásah u Barbara.

Já vždycky bral, že se u obouručáku přidává 1k6, a sekera je pro Půlorky a Barbary lepší. Ale tohle prosím nebrat jako oficiální vyjádření autora, už si nepamatuju, jak se to vlastně interně řešilo.
Autorská citace #40
29.12.2021 20:38 - LokiB
Log: 5E má v tomhle odlišný wording u kritického zásahu a u schopností barbarů či půlorků. U kritického zásahu je "Roll all of the attack’s damage dice twice and add them together" u schopností je "Beginning at 9th level, you can roll one additional weapon damage die when determining the extra damage for a critical hit with a melee attack.".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079771995544434 secREMOTE_IP: 35.173.48.18