Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
21.7.2022 13:16 - Efferwyck
hele dik za odpovedi! (vsem) a sorry za carky trosku sem spechal...
jeste dve veci me ted napadly:
v xantharovi je pro warlocka skill ze paktova zbran funguje jako ohnisko a jako +1 (Zlepšená paktová zbraň) to se ale pocita jen kdyz s ni nekoho pretahnu po hlave ze jo? (edit pokud s ni zautocim...) ne kdyz s ni kouzlim a pouzivam ji jako ohnisko.
Čepel zeleného plamene - kdyz ma postava vicenasobny utok bude se to pocitat pro oba? (tri/ctyri)
21.7.2022 13:42 - cyrasil
Efferwyck: pro tip: odnauc se cist pravidla prirozenym jazykem a nauc se je cist technickym jazykem. Hodne ti to pak zjednodusi jejich pochopeni - co tim myslim: utok, utok zbrani, utok zbrani na blizko, akce utok vsechno to mozna v ramci prirozeneho jazyka zni stejne, ale technicky jsou to vse samostatne terminy na kterych jsou pak postavena dalsi pravidla. Podobne treba bonusova akce neni "extra" akce, ale je to neco zcela jineho a s akci to nesouvisi. No a stejne funguje ten zeleny mec, soucasti toho kouzla je utok, nikoliv akce utok. (Disclaimer: nekontroloval jsem, jestli JaD pouziva presne tyhle preklady, ale pointa je snad jasna)
21.7.2022 13:53 - Gergon
Cyrasil: jj přesně tak, já se občas chytám za hlavu jak někdo může nechápat jasně psaná pravidla, ale neuměl jsem to vysvětlit a popsat, kde je ten problém. Tohle je skvěle vysvětleno, díky =)
21.7.2022 14:07 - Corny
Jen je třeba nezapomenout na to, že tenhle "pro tip" je použitelný jen u pravidel, které jsou takhle skutečně psané.
21.7.2022 14:12 - cyrasil
Corny:
1) ktera (sam pisu jako prase ale jsme alergicky kdyz lidi ignoruji stredni rod, sorry a no offense;-))
2) mas nejake protipriklady?
21.7.2022 14:38 - Jezus
Efferwyck: Ano, to +1 je na Útok zbraní (i pokud se prování v rámci seslaného kouzla), ale ne na Útok kouzlem (třeba na dálku, ale i zblízka pokud jeho součástí není útok zbraní).


Mám pocit, že Čepel zeleného plamene jsme řešili v družině rámci buildu Bladesingra.

Čepel zeleného plamene píše:
Jako součást akce, když sesíláš toto kouzlo, musíš provést útok zbraní na blízko proti jednomu tvoru v dosahu kouzla, jinak kouzlo selže. Když zasáhneš, tak cíl utrpí normální účinek útoku a přeskočí od něj zelený oheň na jiného tvora dle tvého výběru, kterého vidíš a který je do 1 sáhu od cíle. Druhý tvor utrpí ohnivé zranění rovné tvé opravě sesílací vlastnosti.


Tady máš z paktové zbraně +1 k hodu na Útok i na Zranění(Zásah).

Bojovník, útok navíc píše:
Od 5. úrovně můžeš zaútočit dvakrát, místo jednou, kdykoliv ve svém tahu provedeš akci Útok.


Čistě as writen mají pravdu ti nade mnou, ty neprovedeš Akci útok, ale Akci Sesílání, jehož součástí je i (jeden) útok zbraní.

My to ale hráli trochu "kompromisně", protože rule of cool. Po seslání postava v té akci (seslání) zaútočila takovým počtem útoků, jaké měla (takže dvěma, plus případně za bonusovou akci druhou zbraní). Ale zelený plamen se počítal jen na ten první útok, pak zhasl (což vlastně z textu docela jasně plyne tak jako tak) a ten druhý útok už byl normální.

Tohle kombo neobstojí proti rule lawyerům, ale pokud si v družině nezávidíte každý bod DMG (nebo si GM nedělá vrásky s tím, že je vaše družina nabudšená), je to hratelné a není to (IMHO; jsem jen prostý hráč/veterán :-) ) tak utržené ze řetězu (což by dvojnásobek Zeleného ohně byl).
21.7.2022 21:17 - Chyba
Jezus: Tak jak jste si to upravili, tak to funguje dle Taši, kde je extra attack upraven a můžeš místi jednoho útoku seslat trik (takže i green fame blade)
25.7.2022 13:04 - Broly
Ahojte. Nedávno sme začali hrať Jeskyne a Draci a zaujíma ma, ako vo svojich hrách riešite krátky odpočinok. Kedy, prípadne za akých podmienok, si môžu postavy dopriať krátky odpočinok? Pýtam sa hlavne preto, lebo v skupine mám hráča, ktorý hrá za černokňažníka a tento hráč chce odpočívať doslova za každým rohom. Keď mu aj naznačím, že teraz nie je veľmi vhodné odpočívať, lebo nikomu nič nie, že nemá vlastne dôvod odpočívať, tak mi tam ten černokňažník začne robiť kľuky, alebo behať hore dole, len aby sa unavil, aby si mohol urobiť krátky odpočinok, vyslovene s cieľom obnoviť si minuté pozície kúziel. Potom mi začne argumentovať a odvolávať sa na pravidlá, že práve absolvoval fyzicky namáhavú činnosť a na ten krátky odpočinok má podľa pravidiel nárok. Ostatní hráči to veľmi nechcú riešiť a vyjadrovať sa k tomu, aj keď uznali, že takéto správanie je tak trochu už prehnané. Stretli ste sa už s niečím podobným?
25.7.2022 15:02 - Eidi
Když si hráči řeknou, nechám je odpočívat. Většinou to je OK, on ten chudák má slotů opravdu málo. Pokud je ty jako PJ chceš držet z nějakého důvodu v tlaku, tak jim tam pošli nějaké nepřátele,dej jim nějaký
časový limit, do kdy úkol musí splnit, něčím jim tu hodinu oddechu naruš. Jednou za čas to není na škodu,ale dělat to pravidelně není dobré.
25.7.2022 15:32 - pilchowski
To je regulerni vysirani. Nemuzes odpocivat kdyz za rohem muze vyskocit monstrum. Proste ne. A nekde v klidku a bezpeci zas ty sloty neutrati. Narazils na hrace co neumi dodrzovat pravidlo “Bavit se maji vsichni, ne jen ty”. Nejmenuje se Evzen?
25.7.2022 15:34 - Chyba
Já to začal dost rozdělovat místa a situace. Odpočíváš na obědě v hospodě, není problém. Chceš odpočívat v lese?, hrozí že ti to přeruší zvěř nebo banditi. Chceš odpočívat v napůl jeskyni goblinů? Docela určitě tě objeví. Jdeš dál od jeskyně? Gobli objeví že jim někdo chybí a navíší hlídky.
Ale zas nezapomeň, že ta hra s cca dvěma krátkými odpočinky za den prostě počítá.
25.7.2022 16:20 - Eidi
Také nezapomeňte na to, že má velice omezený počet pozic kouzel. Např na lvl.3 může seslat pouhá dvě kouzla proti šesti, které mají k dispozci čaroděj a kouzelník. Pokud mu sebereš krátké odpočinky, tak mu prakticky zamezíš kouzla sesílat. Může to končit i tím, že nebude kouzlit vůbec, aby kouzla pošetřil a z jeho postavy se stane prakticky zoufalec, co jen mrská tajemný výšleh.
Jestli ti to opravdu tak vadí, spíše si s hráčem promluv a navrhni mu jiné povolání, které má více pozic kouzel za dlouhý odpočinek.
25.7.2022 16:27 - Log 1=0
Broly:
Tohle je problém, který nesouvisí s nastavením odpočinků, ale je prostě hlubší. A každopádně si s hráčem musíš promluvit.

Možná špatně pochopil to, jak povolání černokněžníka funguje. Černokněžník má spoustu silných a magických schopností, které nespotřebovávají pozice kouzel. Očekává se, že je bude používat, a ne že se kvůli každé prkotině vypráská z pozic, a pak chce krátký odpočinek.

Nebo měl představu, že bude mít takocvou úroveň moci a magie, které mu dává jen takřka neomezené sesílání nejsilnějších kouzel. Pak je třeba si vyjasnit, že tak mocný být nemá, možná časem na vyšší úrovni.

V takovém případě může být snaha zajistit si pozice za každou cenu projev jeho frustrace. Ale mohou mít pravdu i předřečníci a hráč je prostě mančkin, co chce být za každou cenu nejsilnější, a pak je třeba mu vysvětlit, že tím akorát kazí hru.

Samozřejmě za předpokladu, že i bez dělání kravin má ty cca dva krátké odpořinky mezi dvěma dlouhými. Pokud ne, tak může být i špatně nastavemno dobrodružství. S tím ti klidně taky poradíme, ale v tom případě by to chtělo více informací.

Jo, a ještě jedna věc. Rozhodně bych se ho nesnažil umravňovat nějakou kontraakci typu napařit mu za běhání dokolečka stupeň únavy. Sice t patrně vyřeší symptom, ale skutečný problém bude tímto spíše eskalovat.
25.7.2022 18:18 - Broly
Ja si plne uvedomujem, že černokňažník má tých pozícií málo a že tie krátke odpočinky jednoducho potrebuje. Ja vlastne ani nemám problém s tým, že moje postavy chcú oddychovať a kľudne im doprajem 3-4 krátke odpočinky. Len som proste očakával, že dôvod na ten odpočinok bude iný, ako ten, že sa niekto už 3-4 krát vyplieskal z pozícií a teraz potrebuje ďalší odpočinok na ich ďalšie doplnenie. Keď už ale pýta odpočinok 5krát, tak mi to už jednoducho príde len ako obyčajná vypočítavosť zo strany toho hráča a duplom ak začne stvárať také veci, ako som písal vyššie. A keď náš Barbar už upozornil toho černokňažníka, že už to začína byť otravné, tak si nemyslím, že je chyba vo mne, alebo v tom dobrodružstve. Pôvodne som si ale myslel, že som tie odpočinky predsa len zle odhadol a to je dôvod prečo som sem napisal. Nemám s tým veľa skúseností, predsa len je to pre nás nový systém a nové pravidlá a že pre toho černokňažníka sú 3-4 odpočinky jednoducho málo. Ale podľa vašich reakcií súdim, ze to tak asi nie je.

Log 1=0:
To s tou únavou mi popravde aj napadlo, ale nakoniec som to zavrhol. Lebo presne ako si napísal, daný problém to nerieši a možno by to celú hru len zhoršilo.

Takže vám všetkým ďakujem za vaše názory a postrehy. A s tým mojim černokňažníkom sa budem musieť porozprávať
25.7.2022 20:37 - LokiB
Zkoušel někdo z vás v DnD, kdy se obnovuje jedna pozice kouzla za pevně daný časový úsek, třeba za půl hodiny (na nízkých úrovních, na vyšších pak za kratší dobu)? Tedy nahrazení krátkého i dlouhého odpočinku průběžným přibýváním. Podobně pak třeba i u HP.
Jen se ptám, jestli to někdo nezkoušel, případně s jakými výsledky, neříkám, že je to lepší způsob :) Vím, že by to pro mnohé už "nebylo DnD" ;)
25.7.2022 21:09 - sirien
Ne, ale znám tu mechaniku z jiných systémů. Obecně hodně účetnictví za nic moc benefit.

Jinak ideální Odpočinky jsou v základu tak, aby se ve hřev průměru dlouhodobě odehrály tak dvě až tři relevantní události mezi nimi. Pokud mám hru kde se pálí schopnosti několikrát denně, tak hodina na krátký a noc na dlouhý jsou ok. Pokud mám hru kde se pálí schopnosti ve větším jen jednou denně, tak pár hodin/noc a víkend jsou lepší. Atd. Fakt se to nebojte přenastavit.
25.7.2022 21:58 - LokiB
sirien: mně přijde zajímavej právě ten benefit, že nemusíš řešit sraní s krátkejma a dlouhejma odpočinkama, který některý lidi otravuje nebo jim dobře nefunguje (a jestli je to proto, že to neuměj dobře použít, nebo protože hráči, nebo jinej důvod, to se může lišit). je to pro ně umělá věc, aby byla zachovaná nějaká ekonomika zdrojů. někteří hráči se snaží "být kreativní" a ústí to v ty odpovědi zde "jeden hráč svým přístupem kazí hru ostatním, promluv si s ním".

V tom co popisuješ, musíš jako GM i hráč každou chvíli myslet na to "kolik se toho asi ještě uděje v nejbližší době?" ... což mi přijde ne moc nezábavný a komplikovaný.

Abys zase neřekl - já neříkám, že je to systém lepší, geniální a vše řešící ... právě proto se ptám, jestli s tím má někdo zkušenost z DnD. Já to znám taky jen z jiných systémů, v DnD ne.
25.7.2022 22:37 - cyrasil
No a nezvrhne se tenhle system v "tak ja si ted jdu pulirovat brneni, dojdete pro me za dve hodiny" ?
25.7.2022 22:54 - LokiB
cyrasil: určitě se zvrhnout může ... však ale herní čas je také zdroj, se kterým dobrodružství počítá, nebo by počítat mělo.

Všimni si, že netvrdím, že to vyřeší problém s tím, že někdo v družině pálí zdroje ihned a někdo je syslí až na big bosse. To bude stejný problém v jakémkoli přístupu.

Sloty podle času by "jen" odebraly potřebu řešit "co je to vlastně krátký odpočinek?" a "dává smysl takhle odpočívat?", "můžeme odpočívat takhle často?" atd.
Výměnou za to, že by sis "nějak" počítal čas. Což, jak správně podotknul sirien, je taky vopruz a účetnictví navíc. Prostě něco za něco, nic všespásného.
26.7.2022 00:23 - York
Možná by mohlo fungovat, že efekt short restu nastane xkrát za den v předem určenejch hodinách, třeba ráno, v poledne, večer a o půlnoci. To by nemuselo bejt složitý na trackování.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089434862136841 secREMOTE_IP: 34.204.196.206