Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
5.1.2022 02:04 - York
Fakt nemá smysl se v tom dál pivat. Poďme se bavit o věcech, který ještě můžou bejt někomu přínosný. Tahle voda už odtekla.

edit: Ještě teda dodám, že tohle téma nemá smysl otevírat ani pro případnou další edici JaD - v tý době to už budou mít hráči zažitý tak, jak jste to teď udělali, a měnit to by byl nesmysl.
5.1.2022 03:18 - sirien
mě furt fascinuje že máš představu že to někdo má vůbec zájem otevírat :)

ale jako máš pravdu, měnit to neni důvod, takže řešit to fakt smysl nemá.
5.1.2022 08:49 - malkav
sirien: Reagoval jsem primárně na jiné účastníky diskuse, než na tebe. V mém příspěvku mi šlo o to, že pojem "životy" je hodnocen po stránce co výraz evokuje, zatímco pojem "body výdrže" je hodnocen podle toho, co píší pravidla. Nemám nijak zásadní problém s přijetím tvého tvrzení, přesto, že se neshoduje s mou zkušeností - v tomhle prostě respektuji tvou širší zkušenost.

Corny: Kam míříš otázkou? Bavíme se konstruktivně, nebo se mám připravit na popotahování za slovíčka? :)
5.1.2022 09:14 - Aegnor
malkav: no Cornyho prostě zajímá, v jakých pravidlech je napsaný ten výklad životů, který tu ignorujeme.
12.1.2022 09:53 - Efferwyck
spis nez dotaz takovej postreh, zajima me jestli vam to prijde ok nebo se to prehlidlo behem betatestu kombinace bojovnik strelec 5/ alchymista pyrofor 13, mi prijde jako docela IMBA a ne jen na max lvl ale v podstate od 5/3 je fakt zlej.
jde o kombinaci strelec - Zběhlá střelba (nenabiji) a Útok navíc + pyrofor – Palná zbraň (2k8 pozdeji 3k10+int) na tom 18lvl -> 2x 3k10+int vs strelec na 20 4x 1k10 (tezka kuse)
tj +1/3 navic oproti cistymu strelci kterej by mel bejt zrovna na souboj na dalku specialista.
12.1.2022 10:08 - strucky
Efferwyck: Přesně od toho jsou Kombinovaná povolání volitelné pravidlo, stejně jako v předloze - 5e, se kterým se nemusí hrát. Bylo by nereálné vybalancovat všechny ty možné a nemožné mišmaše.
12.1.2022 10:28 - LokiB
strucky: to je sice fakt, ale i tak situace, že některá kombinace je přesílená, není ok a v tom by měl Efferwyck pravdu
12.1.2022 10:34 - Aegnor
Já přemýšlím, jestli je ta kombinace opravdu o tolik silnější. Přece jenom, střelec s kuší bude mít čtyřikrát vyšší dostřel (s čímž se dá docela hezky manévrovat), určitě může mít těžkou zbroj (kterou si alchymista/střelec ne/může vzít v závislosti na tom, jaké povolání bylo první), střelec bude mít více Bodů výdrže ... pak střelec má tu svoji menší nálož zranění rozloženou do více hodů, alchymista/střelec má jenom dva Útoky ...
12.1.2022 10:34 - strucky
No jo, ale to je tu už od dob, kdy je v DnD multiclassing a bude to v jakékoliv jiné hře, která tuhle podobnou variantu povolí. Je tam prostě moc kombinací na to, aby se to dalo pohlídat, a fixnul bys jednu kombinaci, ale rozbila by se ti zase jiná.

Ale to nepíšu, že bych nesouhlasil. Souhlasím, a proto taky pro svojí nadcházející kampaň silně uvažuji, že to nepovolím, protože je ta kampaň oznámená už moc dlouho dopředu a když sleduji DnDBeyond, hráči si tam furt předělávají postavy, které jsou furt víc a víc přesílené a překombinované. :-)
12.1.2022 10:35 - Efferwyck
me prislo to aby nejaky multipovolani nebylo uber imba je pojisteny:
+ skillama na 20 lvl treba barbarovo +4str +4con nebo bojovnikovy 4nasobny utoky ktery nemit je proste obrovske oslabeni
+ potrebou mit nasypano spousty bodu v jinym nez primarnim atributu

a oboji muj pyrostrelec obchazi pac 13obr na to aby si vzal bojovnika stejne potrebuje a 4 utoky mu nechybi kdyz da vic dmg za dva.
12.1.2022 10:39 - strucky
Efferwyck píše:
a 4 utoky mu nechybi kdyz da vic dmg za dva

Jenže dát víc dmg za dva nerovná se nebo nepřevyšuje dát míň čtyřikrát. Můžeš mít ještě nejaký buff, který ti dá nějakou dmg kostku ke každému útoku navíc a pak budeš chtít mít těch útoků víc. Nehledě na to, že dva útoky lehčeji minou než čtyři.
12.1.2022 11:04 - Efferwyck
strucky píše:
Nehledě na to, že dva útoky lehčeji minou než čtyři.

ja a statistika nejsme uplne kamosi ale vazne bude prumer z 4hodu vic nez ze dvou? kdyz se jedna o stejny hody? podle me mas matematicky stejnou sanci minout/trefit/kritnout at uz hazes 4x nebo 2x.

Aegnor píše:
střelec s kuší bude mít čtyřikrát vyšší dostřel

souhlas ale rekl bych ze mi dostrel 240 vs 64 je hodne situacni vyhoda muze to byt uzitecny /hodne/ ale stejne tak muze byt situace kdy ti 64 staci a vic stejne nepouzijes. zalezi na hre.

co se tyce obranyho cisla zalezi jak moc kouzelnou zbroj bude kusisnik mit protoze pyrostrelec muze mit v klidu +5obr +5 int coz mu hodi 20 a nepotrebuje magickou zbroj a pokud zacnes jako strelec muzes tu samou zbroj.

min HPcek zase nahradi tim ze ma lecivy lektvary (13 pouziti truhly je hodne lecivych lektvaru) a zas o tolik min jich neni je to 1k10 /6/ vs 1k8 /5/
12.1.2022 11:27 - strucky
Efferwyck píše:
podle me mas matematicky stejnou sanci minout/trefit/kritnout at uz hazes 4x nebo 2x.

Matematicky ano, statisticky (nebo jak to říct) už ne. Šance uspět čtyřikrát je víc než šance uspět dvakrát. :-)
Efferwyck píše:
min HPcek zase nahradi tim ze ma lecivy lektvary (13 pouziti truhly je hodne lecivych lektvaru) a zas o tolik min jich neni je to 1k10 /6/ vs 1k8 /5/

Míň HP nenahradíš pitím lektvarů, protože si tím zboříš akční ekonomii, neboli místo jednoho z útoků zhltneš lektvar, další kolo zase dostaneš to dmg, a je to, jako bys ho nevypil a můžeš to takhle dělat furt dokola - já tomuhle říkám oddalování nevyhnutelného. :-)
12.1.2022 11:41 - Efferwyck
strucky píše:
Šance uspět čtyřikrát je víc než šance uspět dvakrát. :-)

ja bych rekl ze sance minout 4krat je vic jak sance minout 2krat :P

bez odolnosti - fullstrelec 10 + 19x6 = 124
- pyrostrelec 8 + 6x6 + 14x5 = 114
12.1.2022 11:45 - Jerson
Efferwyck píše:
ja bych rekl ze sance minout 4krat je vic jak sance minout 2krat :P

Přijde mi, že se snažíte dát konečnou odpověď na otázku, zda je lepší kulomet nebo tankový kanón. Osobně bych řekl "jak kdy" :-)

Což platí i pro útok v DnD.
12.1.2022 12:00 - strucky
Je to sice situační, ale člověk si postavu/povolání podle situace nepředělá, takže by bylo potřeba to nějak rozseknout. :-D Ale já na tenhle theorycrafting nejsem, nebaví mě. Hraju, abych hrál (roli), a ne honil čísla, takže mě ta debata už nějak extra nebaví. :-D Každý máme při hře jiné preference...
12.1.2022 12:01 - Efferwyck
zase se to zvrhlo uplne nekam jinam.... takze odpoved zni: neni to IMBA je to v pohode. coz mi vyhovuje ja to nasel jen proto ze jsem zjistil ze mit zbran co strili kazdy druhy kolo je desne otravny kdyz soubojujem dela nam to bordel v tom jak odehravame kola XD ale to je nase blbost nakonec sme to vyresili tak ze kamos co mel kusi strilel jiny kolo nez ja abysme vedeli ze kdyz on strili ja nabijim a naopak. coz mi pripomina jeho cool hlasku:
kdyz po 5ti pokusech trefil kusi mys (byla to velka mys, jako hodne velka prej jak pes) a hlasi takze ted hazu osmistenkou na demič a prictu obratnost , hod, chvile napeti, a rika 9+2 aha takze tohle asi neni osmistenka :P
12.1.2022 12:07 - Log 1=0
Efferwyck píše:
proto ze jsem zjistil ze mit zbran co strili kazdy druhy kolo

A kde jsi sebral takovou zbraň? Nějaké house-rule?
12.1.2022 12:09 - Aegnor
Efferwyck píše:
2x 3k10+int vs strelec na 20 4x 1k10 (tezka kuse)

Alchymista/Střelec:
2*(0.5*3*5.5+5+5) = 36.5 BV za kolo (2 útoky, každý 50% na zásah, způsobující zprůměrované 3k10 zranění + opravu Obratnosti + opravu Inteligence).
Po desátém kole zranění klesá na 2*(0.5*2*5.5+5) = 21 BV za kolo (protože ti dojde tinktura).

Střelec:
4*(0.5*1*5.5+5) = 31 BV za kolo (4 útoky, každý 50% na zásah, způsobující zprůměrované 1k10 zranění + opravu Obratnosti).
Dvě kola si to může přes Akční vlnu zvednout na dvojnásobek, tzn 62.
A pak tu máme třeba Plošné ostřelování, který fakt počítat nebudu (ale mám pocit, že je to na jeden cíl průměrně nějakejch těch 30 BV).

U obou jsem předpokládal, že mají 50% šanci na Zásah. To znamená, že je Alchymista/Střelec do 16 sáhů od protivníka. Pak už má Alchymista Nevýhodu k hodu na Zásah.
12.1.2022 12:10 - strucky
No na obejití nutnosti nabíjet kuši je tu Crossbow expert. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.058763027191162 secREMOTE_IP: 54.144.95.36