sirien píše:
HP progrese mnoha lidem vadila už v devadesátkách u starýho DrD
to "jak mnoha" vadila progrese tehdy a nyní, v porovnání s tím, "jak mnoha" vadí 5E terminologie a pojetí výdrže sis ale tak nějak odhadl, ne?
To, že je kdokoli z nás jedné straně té barikády, ji nedělá větší a významnější. A to to ani nemyslím nijak negativně. Máme tu dvě skupiny lidí, ani o jedné nevíme, jak je početná, ale oba říkáme "ty skupiny existovaly už tehdy, takže si klidně mohou prohodit, podle které se jede, takže vo co gou?"
Aegnor: začnu odbočkou, pardon
Corny v infografice uvádí sekci Výdrž as written. V JaD je psáno toto:
Píše:
Výdrž představuje kombinaci fyzických a duševních rezerv, vůle žít a čiročirého štěstí. Čím větší máš Výdrž, tím víckrát dokážeš z posledních sil těsně uhnout, překonat bolest a odrazit další tvrdý útok nebo se udržet v boji navzdory hrůze ze smrtelné rány, která tě jen úplně náhodou o vlas minula. Zásah a související ztráta Bodů výdrže tedy obvykle neznamenají zranění, ale právě rostoucí stres, únavu, vyčerpání a vršící se fyzické opotřebení, jako jsou křeče, natažené svaly, zhmožděniny, ale (zejména pro potřeby Jedů) i povrchová seknutí, škrábance atp.
Co je tam za mě matoucí je jednak toto:
Čím větší máš Výdrž, tím víckrát dokážeš z posledních sil těsně uhnout, překonat bolest a odrazit další tvrdý útok nebo se udržet v boji navzdory hrůze ze smrtelné rány, která tě jen úplně náhodou o vlas minula
Implikuje to jakousi přímou uměrnost mezi Výdrží, a počtem "zásahů" (počtem způsobení ztráty výdrže - viz "vícekrát"), které postava vydrží, nikoli jejich výší.
Vlastně to říká "hej, čím máš větší výdrž, tím víckrát tě mohou trefit". Nijak to nereflektuje proměnnou výši jednotlivých zranění. A to je matoucí.
Když tě šlehne drak jedním dechem za 60 BV ze 70 ... budeš to interpretovat jako jeden zásah nebo jako sadu zásahů? Oproti někomu, kdo má 20 BV a je zasažen 8x za 2 BV. Kdo z nich "vícekrát naposlední chvíli uhnul, překonal bolest atd"?
sirien píše:
Podobně miss i hit se dá interpretovat jako uhnutí, přičemž u miss to je elegantní nenáročnej technickej úkrok zatimco u hit to je zoufalej last moment křečovitej odskok
Tohle je pěkněj příklad (no trollolo). Je na něm vidět, že když je někdo zvyklý počítat stres, tak nemá problém s interpretací "hej, ten tě vážně těsně minul, bylo to o fous, proškrtni si dvě políčka stresu" ... protože reálný zranění nastává až po vyčerpání běžných zdrojů.
Kdežto ti co jsou zvyklí na životy, těm se z toho kroutí palce, když jim řekneš "hej, ten tě vážně těsně minul, bylo to o fous, odepiš si dva body výdrže" ... mně to rovnou hodili na hlavu, že je blbost, aby si odepisovali body výdrže, když to nebyl zásah".
A ty jim na to řekneš, že to ale bylo vyčerpání nějakých omezených zdrojů a ta interpretace je určitě možná. Ale tyhle nepřesvědčíš. Holt se počká až vymřou.
Aegnor: zpět k tvé otázce. Epická fantasy je i o tom, že z Conana stříká krev, že má Zaklínač od prokleté princezny propíchnutou nohu i břicho a přesto bojuje dál. To je to, co hráči vidí ve filmech a seriálech (a na co byli někteří zvyklí z RPG her tohoto typu) ... a ty jim v pravidlech nedáš v sekci Výdrž žádný návod, jak to tímto způsobem interpretovat.
Kdyby Zaklínač bojoval s Renfri podle JaD, tak by nejspíš propíchnutou nohu ani břicho neměl ... a vy byste to tak asi nepopisovali, podle toho, co píšete (jako můžu se mýlit, za mě se nezdálo, že by byl na pokraji sil a nějaký další útok by ho už vyřadil).