Pravidla

Chyba
8.6.2020 21:57
Autorská citace #1
8.6.2020 21:57 - sirien
Jako... za mě to neni špatná... "epizodka" spíš než dobrodružství (efektivně to je přímočará cesta přes tři širší "lokace", resp. tři postupná dění)? Ale to je asi podstata Adventure's League materiálů, předpokládám?


Věci, co mě zarazily:

- rada k vedení hry DMem s tím, že se má DM starat o zábavu ostatních... možná to je Adventure's League záležitost, ale je to opruz.

- někdo začne něco řešit až potom, co ve městě zmizí STOVKA lidí? Během ani ne měsíce? Jakože... nejsem Jerson, ale tohle je už moc i na mě. Stovka mrtvejch je slabší lokální epidemie nebo počet padlejch v menší bitvě. Za mě to je v pohodě vydělit deseti - zvlášť, když to dobrodružství vcelku naznačuje, že postavy ještě nejsou nějak moc hustý...

- ...což je další věc; "nejste tak hustý abyste zachraňovali svět před démony" - ok. Ale tohle dobrodružství tu druhořadost hází postavám do xichtu až moc vulgárně mi přijde. Jako jasně, kdyby se lvl 1 nebo lvl 2 postavy připletly mezi "velký kluky a holky", tak to může vyznít dobře, ale když takovou facku dostávaj lvl 5 postavy, tak mi to přijde jako vcelku inflace moci v tom světě - lvl 5 postavy už nejsou ořezávátka.

- GAMISTIC SPOILER - "pudink" má imunitu na sečný zranění, ale ne na bodný? Hm...



Jinak jak sem už psal Chybovi v korekcích - dobrodružství má dvě velmi výrazné přednosti (byť jejich konkrétní velikost se zdá být trochu proměnlivá, tak vždy zůstávají dost výrazné), které by ale mohly snadno vést k tomu, že postavy změní strany.


Každopádně super práce :)
Autorská citace #2
8.6.2020 22:10 - Chyba
sirien píše:
lvl 5 postavy

to 5 je počet postav, lvl je 3
Autorská citace #3
8.6.2020 22:26 - sirien
jo, vidim, trochu sem to zmotal :)

Jo, na lvl 3 to ještě možná je zkoustnutelnější - ale jako osobně tohle u DnD prostě moc nemusim, mám za to že k žánru patří, že by postavy měly působit hrdinsky už z kraje. Ale tak to je asi čistě můj pohled.
Autorská citace #4
8.6.2020 22:37 - Log 1=0
Oceňuji překlad, ale moc se mi to nelíbí.
Ano, jsem muž a líbí se mi ilustrace.
Ale ta se na dobrodružství nijak neprojeví. Kdyby tam byla nějaká možnost sociální interakce s tímhle NPC, tak by z toho mohlo i něco vypadnout (a ve skupinách, kde o takový obsah nestojí, by to byla prostě sociální interakce se záporákem-i to by bylo zlepšení proti tomuhle "jdi a vybij").
A tyhle combat railroady jsou fakt strašně meh. Jako že fakt.
A tohle je můj osobní problém, který bude všem ukradený, ale černokněžník se staty kouzelníka mne uráží.
Autorská citace #5
8.6.2020 23:11 - LokiB
sirien: v tomhle jsem trochu rozpolcený. na jednu stranu sdílím ten pocit, že by postavy měly být tak nějak hrdinové (hrdinské), na druhou stranu v reálu jsme vícekrát měli nejlepší část tažení ve fázi, kdy to, že jsou postavy hrdinové, se projevilo hlavně odhodláním, do toho jít, než že by na to i reálně měly hrdinné parametry.

když se to povedlo, přinášelo to některým ve skupině největší uspokojení, větší, než hraní epických postav v epických high-fantasy příbězích.


ad překlad: jak jsem teď v módu korektur po Noci goblinů ... tak mě "vyděl postavu s kapucí" fláklo přes hlavu. ono je tam toho poměrně dost, ale chápu, že prostě u fan-překladů nejsou korektury to hlavní, je fajn, že tu mají zájemci co hrát. A vůbec nevadí, jaký styl dobrodružství to je ... pestrost je důležitá, takže když si něco najdou i příznivci jdi a vybij, je to ok (jsou-li k dispozici i alternativy).
Autorská citace #6
8.6.2020 23:48 - sirien
Ad korektury - jestli Chyba stojí o další várku si asi musí říct sám :)


SPOILERS

Loki: to je jako legit, ale koncept "vyhrajete jen protože jiný NPC ze záporačky totálně vyžvejká 2/3 jejího mocenskýho rozsahu a to čistě shora..." - jako mě asi vadí, že to je tak hrozně obvious bagr, chápeš. "Hele, lvl 13 kouzelnice! Jen teda zcela mimo vaší zásluhu úplně náhodou zrovna když jí potkáte je sežvejkaná jen na spell sloty adekvátní vašim newb postavám, ehm..."

Chápu, že to je prostě skript pro AL, ale... přijde mi to řemeslně odfláklý.
Autorská citace #7
9.6.2020 00:08 - LokiB
Jo, jak jsem se do toho víc začetl, tak chápu, co tím myslíš.
jako je to dost bagr. jsem na to koukal víc než na one-shot jako na součást nějaké kampaně, kde by to mezi 4 jinak stylovanými dobrodružstvími tak nekoukalo, bylo by to spíš ozvláštnění .. ve stylu: jasně, kostlivce a krysy jste už pomlátili, pár topivců taky dali a pomohli jste vyřešit jedno trochu detektivní mystérium ... a teď se setkáváte prvně s, na vaše poměry, mocnou postavou, abyste dostali trochu čuchnout, co vás taky může potkat, resp. kam to můžete dotáhnout, nebo se propadnout, i to budou v budoucnu vaše volby.
Autorská citace #8
9.6.2020 02:26 - Šaman
Total WTF. Ne samotné dobrodružství, ale ta forma jde asi mimo mě. Poměrně drsný level scaling (hlavní záporačka je pro slabou družinu a pro silnou družinu o řád jinde jak životaschopností, tak mocí), ale nakonec jedna tabulka zkušeností za postavy a potvory.

Dál odstavec o minimální a maximální zisk zkuseností pro každého účastníka, což je 900-1200 zk. Což znamená, že družina na první úrovni (pro kterou se všechna setkání zjednodušují) postoupí, zatímco družina na čtvrté úrovni (pro kterou se všechna setkání nastavují jako obtížná) dostane poměrně málo.

A co jsem vůbec nepochopil je "příběhová odměna". To je něco jako achievement?
"Za své selhání získá družina příběhovou odměnu Rozbité okovy."
Popis odměny cca: Nepodařilo se vám zabránit… záporačka provedla co chtěla.
Jako odměna to nedává smysl, fakt jedině jako achievement v počítačových hrách…
Autorská citace #9
9.6.2020 06:51 - Chyba
Šaman píše:
příběhová odměna

To není úplně šťastné označení asi to ještě předělám na nějaký výsledek příběhu, ta "cena" vychází ze sistému Adventure League.

Jinak ano souhlasím, že to dost špatný dobrodružstvý a mě se osobně nejvíc líbilo to ukázání silného nepřítele (protože znáte tu situaci kdy si uvědomíte že současná nejslabší potvora by v pohodě posnídala prvního bose), což chápu že se to někomu nelíbí. Dál i některé drobnosti, jako popis chování nepřátel a pár dalších u kterých jsem si o řádek později řekl Proč jste to museli tak pokazit.
Jinak další WTF momet byl když jsem zjistil že to bylo nominováno na cenu ENnie (seznam nominovaných) jako nejlepší organizovaná hra roku 2019 (nominováno 5)
Autorská citace #10
9.6.2020 07:00 - Jerson
Chybo, co tě vede k přeložení takového dobrodružství?
Víš, třeba zda máš na výběr jen špatné moduly, a tenhle je krátký, nebo má na titulní straně prsatou holku, nebo jsi pod vlivem démona, který chce změnit mozky čtenářů v rosol ...
Snad ani jediná věc tam nedává smysl, je to ještě navíc brutální railroad.

Ani nevím, zda se k tomu mám vyjadřovat v bodech, nebo je to všem jasné.
Autorská citace #11
9.6.2020 07:20 - Chyba
Jaison: Jak jsem zmínil některé prvky se mi tam líbí, ale osobně bych to dost pozměnil. Dále mě námět "zaujal" jako možnost pro odstartování hledání a chránění těch pečetí, což série kratších navazujících dobrodružství mi přišla vhodná pro skupinu se kterou hraju, která nemá problém se sejít tři večery po sobě, ale pak se dva měsíce nejsme schopni všeci dohodnout, což se nějakej Strád hraje dost špatně a pokud nechceš zůstat u one shotů.
Autorská citace #12
9.6.2020 08:38 - Jerson
Já bych na tom změnil asi všechno, protože tohle je zase na stovku hřebík do hlavy každému hráči před hrou, aby si nevšiml logických lapsů.
Btw. za to že si hráči vyberou vždycky mostek - mimika je na hřeb do hlavy autorovi takového nápadu.

A nápad chránit pečetě jako zápletka pro dobrodruhy? Ochrana nějakého statického objektu znamená dlouhé, velmi dlouhé období nudy následované krátkou a intenzivní akcí, která dost možná začne tím, že strážný je zabit ze zálohy. Asi bych našel méně vhodné náměty na dobrodružství, ale tohle reálně znamená, že hráči budou muset dostat informaci o někom, kdo ty pečetě chce najít a rozbít, a budou ho muset najít a nejspíše zlikvidovat, a v rámci alespoň trochu zajímavého příběhu v tom budou muset selhávat, dokud nezbyde poslední pečeť. Nebo to plánuješ jinak? :-)
Autorská citace #13
9.6.2020 10:01 - Chyba
V tom co mám naplánováno nejde jenom o to bránění, ale o shánění informací o pozici dalších pečetí, souboj o to kdo u ní bude první. Pečeti také nemusí byt rozbity všechny, ale stačí třeba polovina a mohou mít různou "hodnotu"
Mimika bych přesně určil, ale jeho použití mi příjde jako dobrej nápad.

Jinak anketa nahoře, co jsem chtěl to jsem z toho dostal a kvůli tomu málu navíc se rozhodně nebudu zlobit když to tu nebudete chtět mět.(uhladit, dodělat okecávání, a hodil do formátu z Nádherné zimi trvalo fakt jen chvíly).
Autorská citace #14
9.6.2020 10:06 - Tarfill
No tak zase bych tolik nejančil...
Vymazat něco, s čím sis dal nějakou práci a co jsi dal všem k dispozici by byla škoda. I když to může být skutečně špatné dobrodružství (já jsem to ještě nečetl, tak nehodnotím), určitě bych to nemazal. Stačí, když si z toho někdo vezme jen malou inspiraci, jedna další věta ho třeba nakopne k sepsání jiného velkého díla... i tak to bude mít smysl.
Autorská citace #15
9.6.2020 10:14 - LokiB
Naslouchat kritikům má smysl. Nechat se jimi příliš ovlivnit smysl nemá.
To, že se ozvou vždycky hodně ti, kterým se dané dobrodružství/setting nelíbí, je logické ... to puzení napsat "je to kravina" je silnější než "docela to ušlo".

Všimni si, že to co píše třeba Jerson, píší zase jiní v nějaké podobě do některých jeho diskusí k jeho dílům. A taky ty neznamená, že by Jerson měl dané věci vyhodit. Prostě jemu nesedne tohle dobrodružství a vůbec celý styl hraní, který reprezentuje. Ale jiní ho mají moc rádi ... a není jich málo. Já bych to neostrakizoval a rozhodně nemazal. Někdo si z toho třeba vezme i jen část zápletky, někdo prostředí atd.
Autorská citace #16
9.6.2020 10:24 - sirien
Jerson přehání - že tohle není typ obsahu pro něj a s jakýmkoliv DnD předpřipraveným modulem nebude nikdy spokojenej víme dlouho.

Osobně mi to přijde jako Pobřeží snů - tak jak to je bych to nehrál, ale jako základ/výchozí bod pro vlastní dotvoření to je docela v pohodě.

EDIT: plus bych rozlišoval kvalitu věci, která na Ennie fakt neni, ale zas úplně nanic taky kde, a kvalitu Tvojí práce - překlad, sazba...
Autorská citace #17
9.6.2020 10:25 - Chyba
LokiB píše:
Někdo si z toho třeba vezme i jen část zápletky, někdo prostředí atd.

S tím už jsem počítal tak nějak na začátku a původní popis dobrodružství to měl mnohem více naznačovat. Jinak jakožto autor nenávidící své dílo s tím smazáním fakt nemám problém a rozhodně mě to neodradí od pokračování na jenom sezóním dobrodružství (podobně jako Nádherná zima) Anketa je pro břípad že by s dost lidí myslezo že to tu opravde nemá co dělat.

Edit: přirovnání k Pobřeží snů toto dost vyzdvihuje.
Edit2: Jak zmiňuju začalo to jako jako hrubí výtah pro mě takže té práce navíc tam moc nebylo (práce navíc je často reciklovaná).
Autorská citace #18
9.6.2020 10:30 - Demonica
Pěkný překlad. A chápu motivaci to překládat, když už si to přečteš.

Asi bych to brala spíš jako inspiraci, než jako hotové dobrodružství.

Edit: ano, Pobřeží snů jsem překládala asi za podobných okolností a nelituju toho, ani když to není nejlepší dobrodružství ever. :)
Autorská citace #19
9.6.2020 10:46 - Jerson
Chyba píše:
Jinak anketa nahoře, co jsem chtěl to jsem z toho dostal a kvůli tomu málu navíc se rozhodně nebudu zlobit když to tu nebudete chtět mět.

Prosímtě, nic takového jsem ani nenaznačil. Psal jsem se, proč jsi tomu věnoval práci, ne že proč by se tvoje práce neměla spláchnout. :-)
Ke studijním důvodům je to pořád dobré, protože třeba v angličtině bych to odmítl číst.

já spíše přemýšlím, jak to předělat nějak rozumně - třeba aby výprava prospektorů nešla do kanálů v noci a za deště (nebo dokonce za "nedaleké bouřky"). Aby pod úrovní odpadních kanálů nebyly prostory, do kterých se má skupina dostat, a přitom nebyly plné vody. Aby si někdo netahal do kanálů dalekohled. Aby nebylo napsané, že se zvuky rozléhají, a přitom si skupina musela házet na naslouchání, i když pouhých 20 minut před nimi je jiná skupina, která musí postupovat pomalu a která dělá hluk. Aby hlavní záporačka nebyla těsně před dokončením svého zlého plánu, ale ještě 20 minut předtím musí osobně dojít vyzvednout lidské krmivo pro své slizy. Aby neměla pozorovací sovu u nějakého náhodného pekaře, o kterém nejspíše ani nemá vědět, ale nevěděla o plánovaném průzkumu kanálů místním mágem. Aby můstek z mimika unesl několik lidí najednou (nebo jak ona své oběti přes něj dostane).
Aby mág, který s ní už nějakou chvíli bojuje, nepřišel na její větší moc zrovna ve chvíli, kdy přijde družina na scénu, a aby hlavní záporačka všechny ostatní nezabíjela či nenechala zabít, ale zrovna družina jí bude celkem volná. Aby měla schopnosti na vytváření či ovládání slizů, a schopnost, po kterém ji bude poslouchat mimik, kterého používá jako most. Aby měla dost rozumu a používala nějaký vhodnější vchod do svého podzemí, když se tudy může dostat celá výprava prospektorů. Aby svou pomstu proti celému městu nerezignovala ve chvíli, kdy se objeví parta dobrodruhů, když jí zbývá takový malý kousek k dokončení, a navíc je ovládaná nějakým démonem, kterému ona sama může být ukradená.
Aby alespoň 83% popsaných věcí dávalo nějaký smysl.
Autorská citace #20
9.6.2020 10:55 - mrkew
Super práce. Co jsem to tak prolítnul za pár minut tak se mi to docela líbí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089599132537842 secREMOTE_IP: 3.219.233.54