Pravidla

LokiB
1.10.2016 16:54
Nové a zajímavé RPG systémy a moduly
Doslechli jste se o novém připravovaném RPG systému či modulu? Nové edici existující?
Podpořili jste přípravu nějakého na Kickstarteru či jinde?
Získali jste beta verzi či čerstvě vydanou kopii něčeho, o čem jiní nejspíš nevědí?
Narazili jste třeba na starší zapomenutý a obecně neznámý systém, který vás zaujal?
Podělte se s ostatními o informace!

Kolem se neustále objevují nové a nové RPG projekty, a asi nikdo nemá čas všechny dohledávat a zkoumat.
Budete-li mít pár slov k charakteristice, tím lépe.
24.3.2017 15:58 - Vojtěch
24.3.2017 16:06 - LokiB
B1rd píše:
ale mohl by mi nekdo dat tip na nejake zajimave rpg posledni doby


náhodou je to dobrej tip, že bych mohl zkusit dát do záhlaví seznam těch opravdu zajímavých, aby to nemuseli lidé dohledávat v diskusi!
uvidím, jak bude na to čas, ale dík za nápad.

Takhle jeden vybrat narychlo ... mě zaujal Cryptomancer
25.3.2017 23:05 - crowen
Fate Core
Tales of the Loop
Night Witches
Symbaroum (http://imgur.com/gallery/KTmD6)
26.3.2017 15:45 - Tadeas
A kdyz ma 5e, nelibila by se i Stredozem?
30.3.2017 12:00 - Naoki
Tak já taky s prosbou :-)

Uvažuju že bych opět rozjel kampaň pro družinu teenagerů (věk cca 13-17). Zkoušel jsem to už jednou se 13th Age a ačkoli se mi ten systém fakt líbil, tak pro ně to bylo moc složitý (resp. 2 kluci se do toho úplně zažrali, další dva sice uměli super anglicky ale občas jim vadil ten důraz na souboje, a jeden komplet vypadl protože neuměl anglicky a neměl chuť si to do hloubky prostudovat). Potřebuju poradit nějaké systémy tak aby splňovali následující požadavky:

- v češtině nebo s českým překladem (stačí i překlad "v kostce")
- relativně jednoduché (tvorba postavy nesmí být na hodiny, souboje by neměly být jako deskovka, žádné dlouhé seznamy kouzel nebo abilit ze kterých si někdo musí vybírat aby si vypíplal postavu)
- spoustu materiálu na vedení hry (abych mohl vzít dobrodružství a hrát podle toho a nemusel se nějak dlouze připravovat)
- podpora pro kampaň

Zběžně mě napadají tyto systémy, ale nevím jak na tom budou s podporou:
- gumshoe (preference ashen stars nebo esoterrorists)
- fate
- wod

Poradili byste něco dalšího?
30.3.2017 12:32 - Shako
Naoki: 13th není Fate, ale jinak má Fate určitě největší CZ podporu z tebou jmenovaných systému, takže pokud je to hlavní preference, tak moc nemáš na výběr. ;-)

Alternativně, co tak vychvalovaná 5e DnD?
30.3.2017 12:39 - Aegnor
Shako píše:
Naoki: 13th není Fate

Proč to explicitně zmiňuješ? Naoki nikde nic takového netvrdí.

Shako píše:

Alternativně, co tak vychvalovaná 5e DnD?

-souboje v základu alá deskovka
-dlouhé seznamy kouzel
-seznamy abilit
30.3.2017 12:42 - Naoki
5e určitě ne. Pokud by někdo z nich chtěl hrát kouzlící povolání tak to znamená prolistování hromadou stránek aby si vybral kouzlo, nebo doufat že to jeden z těch dvou kluků za ně udělá.

Jako, čeština je požadavek, ale pokud ten systém bude dostatečně jednoduchej že základní mechaniky vysvětlím během pár minut a nemusí při každém level upu trávit hodinu prolisotváním příručky, tak se bez toho obejdeme.
30.3.2017 12:43 - Shako
Aegnor píše:

Proč to explicitně zmiňuješ? Naoki nikde nic takového netvrdí.


Protože nerozumím družině, která by přecházela ze 13th Age na Fate.

Ještě mě napadnul Risus, občas na to měco hraju. Má to v ENG verzi pár stránek nebo starší CZ verze má překlad na rpg foru). Případně se inspiruj a Risové archetypy spíš definuj (a používej) jako aspekty ve Fatu nebo backgrounds ve 13th Age. ;-) Na oneshoty mi to přišlo dobrý. Nevím, jak to funguje na nějaké delší hraní.
30.3.2017 12:44 - Shako
Naoki píše:
Jako, čeština je požadavek, ale pokud ten systém bude dostatečně jednoduchej že základní mechaniky vysvětlím během pár minut a nemusí při každém level upu trávit hodinu prolisotváním příručky, tak se bez toho obejdeme.


Tak takové Ashen Stars určitě nejsou. A nevěř Sirienovi, pokud bude tvrdit něco jiného. :-D
30.3.2017 12:44 - Vojtěch
Cavemaster :o)

Jde v tom hrát i fantasy, i když to nějak něpředpokládá v základu a vzhledem k systému se tam dá konvertovat z jiných her.
30.3.2017 12:46 - Naoki
Z toho one shotu mi AS nepřišli až tak složitý. Jo, tvroba postav trvala dlouho, ale protože jsme museli procházet každou abilitu a vysvětlit si význam (což by se imho vyřešilo customizovaným char sheetem) a domlouvat se kdo bude mít co. Nevím jak je to při lvl upu, jestli je to taky na dlouho :-)
30.3.2017 14:56 - B1rd
Naoki píše:
13th Age a ačkoli se mi ten systém fakt líbil, tak pro ně to bylo moc složitý (resp. 2 kluci se do toho úplně zažrali, další dva sice uměli super anglicky ale občas jim vadil ten důraz na souboje, a jeden komplet vypadl protože neuměl anglicky a neměl chuť si to do hloubky prostudovat).

V 13th age jsou ty souboje tak nejak normalni v ramci dnd ne? Me jestli neco, tak jsou tam mechaniky na jejich zrychleni, jako treba escalation die. jestli se nelibila 13th age, tak 5e asi taky nepripada v uvahu.

Jenom teda proc nedat tem hracum co do toho byli zazrani nejake to tezsi povolani, kde nejake ty seznamy byly a tem co ty pravidla tak nemusi neco ve stylu valecnika.

Nicmene mam taky navrh. Co ten novel Lone Wolf? Ty zakladni pravidla jsou docela jednoduchoucky a vychazi z gamebooku a da se az pak jit do hloubky podle potreby. Ale to je zas specifickej setting zase no.
30.3.2017 15:00 - Naoki
Píše:
Jenom teda proc nedat tem hracum co do toho byli zazrani nejake to tezsi povolani, kde nejake ty seznamy byly a tem co ty pravidla tak nemusi neco ve stylu valecnika.

Protože když ten zažraný hráč chce hrát paladina (v 13th age primitivně jednoduchý povolání), protože se mu líbí koncept povolání a má na to vymyšlený super příběh, tak mu přece nebudu cpát sorcerera :-)

Na Lone Wolf a Cavemaster mrknu
30.3.2017 15:00 - B1rd
Jinak teda hrace, co by meli chut si nastudovat pravidla jsem mel, ale je to tak 1 z 5. Obvykle pravidla umim ja jako DM a v podstate nepotrebuju aby si neco studovali hraci. Vysvetli se jim, co postava umi a nejaky zakladni hody, ktery po dvou hrach prejdou do krve a jede to. Nechci strhnout diskuzi mimo tema, jen ze zrovna 13th age mi prijde docela v pohode. (A ty povolani jsou tam schvalne delany ruzne komplexni, aby si kazdej mel moznost vybrat slozitost, ktera mu vyhovuje).
30.3.2017 15:01 - B1rd
Naoki píše:
Protože když ten zažraný hráč chce hrát paladina (v 13th age primitivně jednoduchý povolání), protože se mu líbí koncept povolání a má na to vymyšlený super příběh, tak mu přece nebudu cpát sorcerera :-)


Jasne, ale to prece nemusime resit ty sikovny, ty si muzou hrat co chteji.
30.3.2017 15:04 - Aegnor
A co když ten nezažraný hráč chce hrát kouzelníka? Anyway, tohle je dost OT, 13th Age jim experimentálně nefungovalo, tak nemá smysl je překecávat, že jim to fungovat přece musí. :-)
30.3.2017 15:14 - B1rd
Ja je neprekecavam, me je to vcelku jedno, jen jsem byl zvedavej, protoze jeden ze zakladnich feature toho systemu je, ze jsou tam ty classy delany podle stupne slozitosti, takze by to melo resit primo ten problem, kterej tady nastal.

Prekecavani by bylo, kdybych nedal navrh na neco jinyho :)

No kdyz chce nezazrany hrac hrat kouzelnika, tak se najde vhodnejsi system, je jich mraky, neco vymyslime. :p
30.3.2017 16:13 - Naoki
Jo, mě taky (jakožto člověk odkojený na munchkinusmu 3,5e a 4e) přišla 13th Age v pohodě... než jsem byl postaven před následnou situací:

Hráč 1: zažraný, umí dostatečně anglicky. Chce hrát paladina
Hráč 2: zažraný, anglicky moc ne, ale díky motivaci je ochotný si projít pravidla pomoci slovníku a staršího bráchy, aby pochopil co potřebuje. Chce hrát druida nebo beastmaster huntera
Hráč 3: zájem napůl, umí perfektně anglicky. Chce hrát paladina
Hráč 4: zájem tak třetinový, umí perfektně anglicky. Chce hrát rogunu
Hráč 5: zájem tak třetinový, neumí anglicky. Chce hrát sorcerer

Všeho všudy pravidla pochopili na samostatnou úroveň (tzn. že jsem jim nemusel neustále říkat "hoď si touhle kostkou a přičti si tento bonus") pouze hráči 1 a 3

Takže situace byla taková že buď jsem musel tlačit lidi do povolání co nechtěli hrát (což by nesli nelibě), nebo být encyklopedii pro družinu (což bylo pro mě nemožné a předem jsem avizoval že to dělat nebudu).

Proto bych rád systém kde pokud si někdo řekne že chce hrát druida, tak nebudu muset odpovědět "ok, projdi si tady seznam 50t kouzel a vyber si 5 z nich, jinak raději hraj jiné povolání".
30.3.2017 16:16 - Aegnor
Naoki píše:
Hráč 4: zájem tak třetinový, umí perfektně anglicky. Chce hrát rogunu
Hráč 5: zájem tak třetinový, neumí anglicky. Chce hrát sorcerer

Takže klasický murphyho zákon. Jeden z nejméně vhodných lidí si vybral jednu z nejkomplexnějších povolání... to bude fungovat dost těžko :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055994987487793 secREMOTE_IP: 18.224.149.242