Pravidla

sirien
2.11.2015 22:43
Převody statů v systémech a mezi nimi
Autorská citace #1
2.11.2015 22:46 - sirien
Odtud

Captain píše:
Ten puvodni system je CoC a dosti strasliva D100 vec


Gurney píše:
Jestli se ti vyloženě nedělá blbě kdykoli vidíš v nějakém rpg procenta (mě už to přešlo :), tak ten systém je ve skutečnosti vymyšlený docela dobře (mimochodem ty procenta používá například jako docela cool způsob jak vylepšovat postavu na základě toho co s ní děláš ve hře).


Mám takové tušení, že kdybych to měl hrát, tak prostě nechám % na zlepšování postavy tak, jak jsou, ale pro účely běžného hraní to podle Jersonovy poučky o dvacítce prostě vydělim deseti, zaokrouhlim a budu házet d10. Nebo vydělim 20, zaokrouhlim a budu házet d20. Problem solved.
Autorská citace #2
2.11.2015 23:24 - captain66
Tak jsem si precet system CoC 6e a v podstate vsechno jde prevest vydelenim 5 a pouzitim d20 (nebo 10 a d10), i system expu. Jedinej problem me napada u Sanity, kde by to mozna bylo az prilis hruba stupnice (ztrata 5 bodu uz je dost podstatna a nic mensiho by nebylo mozne).
Autorská citace #3
3.11.2015 01:20 - sirien
captain: Já nechtěl dělit úplně všechno, pro potřeby expení atp. bych klidně nechal stovkovou stupnici. Tu vydělenou hodnotu bych použil pro házení.

Můžeš si to představit jako nějakou variaci na DnD stat / oprava. Ve stylu:

1-2: 0
3-7: 1
8-12: 2
13-17: 3
...
98-00: 20

Pro házení bych používal opravu, abych se nemusel patlat s k%, pro nějaké to expení atp. klidně základ.
Autorská citace #4
4.11.2015 09:41 - Gurney
captain66 píše:
Jedinej problem me napada u Sanity, kde by to mozna bylo az prilis hruba stupnice (ztrata 5 bodu uz je dost podstatna a nic mensiho by nebylo mozne).

A Cthulhu Mythos, který získáváš velice pomalu - občas i po jednom nebo dvou procentech - a jen když si o něm tvoje postava něco přečte nebo zjistí ve hře. A záseky zbraní. A možná ještě něco, zas tak dobře si to nepamatuju.

Jinak patlat se převodem do neprocentového systému samozřejmě jde, ale když mám na výběr hrůzu kde 20+ dovedností má stat i opravu * vs. normální procentový systém, beru bez váhání procenta. A když už jako fakt nebudu chtít procenta, tak jakýkoli systém co zvládá modern settingy (a ideálně má nějak vyřešená pravidla pro Sanity) je pro Cthulhu/Delta Green naprosto v klidu.

* btw když už v procentovém systému k něčemu potřebuješ opravy, tak je to jednodnuše číslice na místě desítek, netřeba vymýšlet cokoli komplikovanějšího
Autorská citace #5
5.11.2015 21:28 - captain66
Gurney: Nepamatujes si, jak je udelanej system hodu na atributy v CoC 7e nebo v novy Delta green? Ted jsem to nasel pri cteni 6e a tohle si predelani opravdu hodne zada(atributy jsou od 3 do 18, pri checku na atribut se porovna hodnota atributu postavy s hodnotou obtiznosti a pomoci tabulky se najde pravdepodobnost, proti ktery se hazi).

Ne ze by ten by az tak strasnej - ale na typ hry, kterou bych hrat v tom settingu, se hodi mnohem min nez Gumshoe.
Autorská citace #6
9.11.2015 16:27 - Gurney
Nebylo to vždycky tak že jsi na osobáku měl atributy (3-18) a pak pod nima atributy x5 (tj. 15-90) ? A pak se normálně házelo na atributy stejně jako na skilly. Ta tabulka (rezistence) se ve skutečnosti používala jenom pokud se házely atributy proti sobě.

Betatest DG2 (odkaz na pdf, cheat sheet o něco aktuálnější verze potom tady) už tabulku nemá, místo toho si prostě oba účastníci hodí na svůj skill nebo atribut (u atributu použijí x5 hodnotu, kterou si na osobáku vyplníš už při tvorbě postavy) a:
- pokud oba uspějí, vítězí kdo hodil víc na kostkách
- úspěch vítězí nad neúspěchem
- u dvou neúspěchů vyhrává ten komu chybí k úspěchu míň, případně neuspěl nikdo
(- technicky, pokud ti to víc vyhovuje, tak lze použít to co má FFG u WH40k rpgček, kdy každých deset na kostkách, co hodíš pod svůj skill je jeden stupeň úspěchu, zatímco každá desítka nad skill je jeden stupeň neúspěchu)

U CoC 7e nevím jak se hází na opposed checky, ale už tam nemají atributy 3-18, ale rovnou procentové hodnoty.

Jestli GUMSHOE nebo CoC je spíš asi otázka preferencí - mě trošku bere potěšení ze hry ten GUMSHOE systém, kdy se utrácí obecné dovednosti.
Autorská citace #7
10.11.2015 22:01 - sirien
V rámci hlavního tématu diskuse sem postnu ještě tohle, někomu se to může hodit a může to hledat zrovna tady.

Převod hodnot mezi Fate a d20:

-2 = 5-
-1 = 6-9
+0 = 10-11
+1 = 12-13
+2 = 14-15
+3 = 16-17
+4 = 18-20
+5 = 21-25
+6 = 26-30
+7 = 31-40
+8 = 41+

Převod není lineární, protože hodnoty ve Fate rostou pomaleji než v d20 (nižší hodnoty jsou častější a méně "vzácné" než ty vyšší, zatímco v d20 hodnoty rostou rychleji a vyšší jsou častější)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069151163101196 secREMOTE_IP: 34.228.168.200