Pravidla

Autorská citace #21
4.6.2015 08:47 - Vojtěch
No vidíš, tak můžeme rozebírat i Unchained, Monster Codexy a další legrácky :D
Autorská citace #22
4.6.2015 09:30 - Dalcor
Krása, jen na to nemám čas, dvakrát týdně hraju Legacy of Fire, nebo Skulls and Shackles, nebo Dragon Age.

Jednou týdně Wargamingy a zbytek barvím

Na druhou stranu asi bych mohl udělat článek o narativním wargamingu a dát ho sem i na můj domovský blog.
Autorská citace #23
4.6.2015 09:45 - Vojtěch
Já snad budu muset něco napsat :D
Autorská citace #24
4.6.2015 10:14 - York
Vojtěch píše:
Já snad budu muset něco napsat :D


Tak to každopádně ;-)
Autorská citace #25
6.6.2015 00:43 - Gurney
Dalcor píše:
Gurney - jak bys definoval Dark Fantasy prostředí? Osobně Dragon Age je Dark Fantasy prostředí ale samotné CRPG není, asi bych odlišoval prostředí a celkem epický příběh, který hry prodává.

V tom to asi je - podle mě dark fantasy někde na cestě mezi fantasy a hororem a pokud bych měl říct jednu věc bez které se neodejde, pak je to určitá míra zranitelnosti protagonistů toho příběhu; nedá se to oddělit a prostředí mi prostě nestačí k tomu abych příběh vnímal jako dark fantasy. V DA se všechno špatné děje NPCčkům, hlavní hrdina a jeho družina mezitím kempuje a probíjí se světem.

A není to tak že by nešlo udělat opravdovou dark fantasy v herní podobě - Dishonored, Prince of Persia: Warrior Within nebo i ten prastarý Planescape Torment jsou mnohem temnější příběhy než Dragon Age.
Píše:
Dragon Age VUBEC není jako d20 a matematický model není dělaný na d20.

Staty v podobném rozsahu, stat+modifikáry+roll vs. DC (opět v podobném rozsahu jako u low level d20), útok je stat+roll+modifikátory vs. 10+stat obrana... neřekl bych že se pustili zrovna do neznámých vod... což jim nevyčítám, jen tam tu podobnost nemůžu nevidět.

Píše:
narativní wargaming

Jak to konkrétně vypadá?
Autorská citace #26
6.6.2015 00:47 - sirien
Gurney píše:
Jak to konkrétně vypadá?

(to je asi jako když hraješ šachy, ve kterejch Ti pěšec odmítne vstoupit na políčko co je napadené věží, protože na to jít proti takový váze fakt nemá morálku)
Autorská citace #27
6.6.2015 05:46 - Vojtěch
Ono s těmi čísly aby to nebylo jako s delfínem a ichtyosaurem. Podobný tvar určuje voda a nikoli příbuznost. Zrovna tak tady to určuje rozsah hodnot na použitých kostkách. Pokud nechtěli dělat nějaké složité propočty, nebo dice pool, tak toto je asi jedno z nejlépe uchopitelných rozložení čísel.
Autorská citace #28
8.6.2015 12:47 - Dalcor
Gurney píše:
Jak to konkrétně vypadá?

No o tom bude ten článek. V zásadě příběhově orientovaný wargaming, tedy držící se konceptu pravidel, ale nabízející zjednodušeně minipříběhy. Jsou hry ve kterých jsou i pravidlově ošetřeny, ne že je hráč vkládá jako požadavek na hru a aplikace své fantasye.

Není to tak, že pěšec nevstoupí na území ovládané věží, ale například A Fistfull of Kung Fu nabízí příběhy protagonistů, jeho sidekicka a pár extráků (Obi Wan Kenobi+Anakin Skywalker+klonoví vojáci). Hra pak motivuje hráče k tomu aby aktivoval prostředí, pokud to nehrajěš čistě mechanicky, či kompetitivně, ale pro příběh pak zde je prostorLove is More Powerfull then Ironman

Lion Rampant má sice nějaké obecné objectives, jako pobij nepříteli více vojáků, ale zároveň má mechaniky tzv "bosast" ve které si určuješ čeho chceš ty osobně (resp tvůj vojevůdce) na bojišti dosáhnout a dokonce ti umožňují vyhrát hru, i když nesplníš main objective.

Nový Frostgrave je pak kapitola sama o sobě, tam navíc jsou obsaženy i CnL RP mechaniky ;-)

Samozřejmě to není o tom, že hraješ za jednotlivce, nicméně se držíš nějakého příběhu v tom hraní, ať už jednotlivých her, nebo celé kampaně
Autorská citace #29
8.6.2015 12:48 - Dalcor
Píše:
no s těmi čísly aby to nebylo jako s delfínem a ichtyosaurem.

Přesně, naprsotá většina her je tedy d20. Protože WOD má taky hod kostkami + vlastnost + modifikátor...

Matematický model je jiný.
Autorská citace #30
8.6.2015 12:53 - Shako
Dalcor píše:
příběhově orientovaný wargaming,


Zklámání. Já myslel, že je to jen zastírací manévr ala FFG, když potřebuješ vydat deskovku, ale nemáš na ni licenci. :-D Výsledkem je Star Wars: Imperial Assault, částečně tedy i X-Wing.
Autorská citace #31
8.6.2015 12:55 - Dalcor
Píše:
V tom to asi je - podle mě dark fantasy někde na cestě mezi fantasy a hororem a pokud bych měl říct jednu věc bez které se neodejde, pak je to určitá míra zranitelnosti protagonistů toho příběhu;
Obecná definice Dark Fantasy je prostředí, na pomezí žánru hororu a fantasy.

Herní prostředí Dragon Age mi zrovna tak připadá. A zlé věci se dějou i hlavním hrdinům všech třech počítačových her. Ale obecně zde je ta hranice tak subjektivní, že to je asi každý jak to cítí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079517126083374 secREMOTE_IP: 44.222.116.199