sirien píše:
Všechno co se děje dál je random
Fakt je to všechno dál random? Tak to mám o tom pojmu tedy asi jinou představu, než to, co je v Noci Goblinů. která není skoro vůbec random, je to spíš výběr z několika málo možností, s tím, že to pak má styčné body, do kterých se to dostane v každém případě, a je asi individuální pohled na to, v jak moc odlišných stavech postav a dalších aktérů.
jako svůj deficit znalostí, které máte vy, beru, že nerozumím tomu, proč je potřeba nálepkovat Noc Goblinů jako CaW. A to bez ohledu na to, že se ani neshodnete na tom, co ta nálepka vlastně znační. Jestli to, jak je modul postavený, nebo jak se jeví z pohledu hráčů a jejich odehrávání.
Noc Goblinů je v podstatě railroad. Takové bylo i původní dobrodružství, ze kterého vzniklo. Bylo obohaceno, vylepšeno, ale stále zůstalo railroadem od začátku do konce. S určitou iluzí volnosti pro hráče, která však nepřijde ke slovu v podstatě nikdy, když to budete hrát jako one-shot, a ne zasazené do nějaké kampaně, kde se to "náhodně" vyskytne, ale může být klidně ignorováno. Což jako na one-shotu nejde, páč by nebylo co hrát ...
Má to další dopady - na one-shot, kterej chcete hrát "natvrdo" (což asi pro někoho znamená to CaW), to pro prvoúrovňový postavy s třeba i nováčkovským DMem není dobrý. Postavy budou chcípat, hráči budou ... whatever.
Je na tom pro mě vidět, že postupy, kterým bylo dobrodružství tvořeno: původní dobrodružství - vylepšované dobrodružství - hej, to bylo mohlo bejt ukázkový dobrodružství - hej to by mohlo bejt typický ukázkový dobrodružství v JaD ... není dobrej designovej záměr pro přípravu takového dobrodružství. je to znouzectnost, protože nejsou kapacity na to, udělat přesně pro tenhle účel vhodnější ukázkový dobrodružství.
Že u toho bude sirien narážet na určitou menší zkušenost s DnD hrama nízkejch úrovní, resp. jejich DMování ... je jedině dobře. Protože ještě hůř budou narážet opravdoví nováčci. A víte co budou dělat, když to dobrodružství neupravíte pro potřeby JaD ukázky? Budou fixlovat kostky. Aby děti nebrečely, aby kamarádi nebyli nasraní.
Jak jsem předeslal, nejsem tady odporník na podstatu CaW a CaS ... jen je tedy, jakož i u dalších témat, obtížné se poučit, protože různé kapacity prezentují z pohledu čtenáře různé pohledy a závěry k tomu, co to je, jak se to používá atd.
Mně s mojí chabou znalostí termitů opravdu při korekcích NG nepřišlo, že by to bylo běžně hráno jako CaW. A to jsem na těch korekcích strávil dost času a všechny encountery četl mnohokrát, v různých stádiích vývoje.
Ty rozhodovací možnosti, které v tomto dobrodružství hráči mají, v mém vidění CaW neodpovídají (protože, jak jsem psal, jsou jen iluzorní ... a to ZEJMÉNA při hraní jako ONESHOT)