Kultura

York
2.8.2020 11:30
Ilustrace a grafika
Všechno o tvorbě grafiky a ilustrací.
Autorská citace #21
3.8.2020 12:55 - York
LokiB píše:
Pořídil jsem si HUION New 1060 Plus


Vypadá zajímavě, ale nejspíš už je staženej z prodeje, ani heureka ho nikde nenašla...


edit: Docela dobrej článek o grafickejch tabletech.
Autorská citace #22
3.8.2020 14:29 - wlkeR
Na tyhle superjednoduchý věci stačí prakticky cokoli. Pomineme-li existenci tabletů s displejem, který jsou overkill, tak asi největší rozdíl, který jsem na tabletech kdy pocítil, bylo pero s pevným a odpruženým hrotem. Někomu sedne to, jiné ono.

Článek se mi nějak nechce načíst.
Autorská citace #23
3.8.2020 14:47 - LokiB
Jak jsem psal, nejsem profi grafik, nekreslím s tabletem moc ... ale při práci mi přišlo stěžejní, kolik tlačítek mám k dispozici, jak se ovládají, a to jak na tabletu, tak na peru.

Protože když kreslíš třeba v GIMPu s tabletem, tak nechceš pořád přeskakovat na klávesnici nebo myš, abys zvolil jiný nástroj, zvětšil/změnšil stránku, otočil ji ... atd.
Akce chceš vyvolávat tlačítky tabletu a pera ... a je třeba, aby byly použitelné tak, abys z toho při práci nedostával křeče do ruky (což se mi třeba jakožto nezkušenému děje :))
Autorská citace #24
3.8.2020 21:24 - Tarfill
Yorku,
obrázky podle mého hodnocení:
- jak již zaznělo - č. 4 není povedený. A ani se mi nelíbí barevný originál, je to prostě v dvojbarevné verzi matoucí a originál se mi nelíbí ani tak ;-)
- u č. 5 je slaběji vidět hlava a špička meče, což je trochu škoda. Kdyby se podařilo tu horní část obrázku ztmavit či lépe vyfiltrovat, bylo by to asi lepší.
- č. 8 na mě působí divně. Mám pocit, jako kdyby ten střelec stál v pozici, která není úplně ideální pro reálnou střelbu, tedy technicky chybně nakreslený obrázek. Sice nejsem lukostřelec (a budu rád, pokud mi někdo v lukostřelbě zdatný tohle klidně vyvrátí), ale mám pocit, že se reálně střílí víc od boku a postavení tělo toho střelce mi připadá chybné, stejně jako pravá ruka, která natahuje luk.
- č. 6 nemám třeba pochvalný názor, ale to se jedná spíš o ten obrázek jako takový (prostě se mi nelíbí), ale to je už hodně subjektivní.
- č. 9 je nějaký filtr reálné fotky, že? Nějakej týpek z larpu, nebo dovového jarmarku. k těm ostatním kresleným fotkám mi díky tomu moc nesedne. Jinak pokud je to kresba, tak mlčím a uznávám, že velmi povedená.
- č. 10 - to má být ženská nebo chlap? Připadá mi škoda, že je ten obrázek uříznutý hned pod rameny. Takhle na mě působí nedodělaně a sám bez textu hodně ošizeně. A právě proto, že nepoznám, že je to muž nebo žena mě mrzí, že nevidím více.
- č. 12 - to má být klepadlo? Pro mě příliš nepovedený obrázek se spousty detailů, které v této dvojbarevné kombinaci jsou spíš na škodu.
- š. 13+14 - tady se mi trochu tříská účelovost. Na první pohled samozřejmě pěkný ženský, který jsou ale nějak zprzněný snahou o efektivní nahotu a dlouhejma drápama. Nějak zjišťuju, že jsem ve věku, kdy mě tohle už nějak nerajcuje a spíš se ptám, k čemu mají být tyto obrázky přiřazené. Protože jestli je to jen prvoplánová snaha o sexy ženský, tak u mě to není hezké. Jako samozřejmě, tahle dvojbarevná kombinace mě nutí koukat se třináctce mezi nohy a odhadovat, jak to vypadá na reálném obrázku, ale když se podívám na zbytek, říkám si "škoda sakra." Proč jsou takhle zbytečně uměle vyzývavé a k jaké kapitole je hodláš použít?
- č. 16 mi připadá zbytečně složité a detailní, což v konečném důsledku hodně splývá a mate.
Ostatní - 2, 3, 7, 11, 15, 18 jsou v pohodě použitelné.
Autorská citace #25
3.8.2020 21:42 - York
Tarfill píše:
Na první pohled samozřejmě pěkný ženský, který jsou ale nějak zprzněný snahou o efektivní nahotu a dlouhejma drápama.


Podle mě jsi už přecitlivěj. Ano, takovej kostým by byl nepochobně extrémně nepraktickej, kdo ví, jak by vůbec držel dohromady a ano sálá z něj zvýraznění sexuality. Na rozdíl od typický sexistický fantasy ale tady věřím tomu, že by si něco takovýho na sebe vzala holka, která chce z nějakýho důvodu bejt sexy - a jsme ve fantazy, takže trochu tý nepraktičnosti snesu.


Tarfill píše:
k jaké kapitole je hodláš použít?


To je otázka u všech těch obrázků. Ideální postup by samořejmě byl číst text pravidel, inspirovat se jím a kreslit podle toho. Když ale chceš použít existující obrázky z relativně malýho výběru, tak je postup nutně opačnej a ve většině případů to bude aspoň částečně out-of-kontext. Je ale otázka, jestli kontextovost obrázků je až tak podstatná - pořád mají hromadu dalších rolí, třeba navození celkový atmosféry a vytvoření představy o stylizaci hry.

To, kam jednotlivý obrázky umístit, ale ještě určitě budu řešit - a ke grafice to patří, takže nejspíš tady.

Ono obecně je toho překvapivě mnohem víc než "sehnat nějaký obrázky". Výběr je dost důležitej - nejde jen o to, aby byly hezký, ale taky aby sedly do zamýšlený stylizace hry, aby "šly k sobě" a aby se aspoň trochu hodily k obsahu, kterej maj ilustrovat. Mám se co učit :-)


Tarfill píše:
č. 9 je nějaký filtr reálné fotky, že?


To je většina těch obrázků. U tohohle je to ale zrovna hodně vidět.


wlkeR píše:
Článek se mi nějak nechce načíst.


Nemyslel jsem to tak, že byste ho teď měli všichni číst. Je to užitečnej zdroj pro někoho, kdo zrovna vybírá grafickej tablet, třeba se ještě bude někomu hodit.
Autorská citace #26
3.8.2020 22:19 - MarkyParky
York: Seš si opravdu jistý tím free use?

#7 je fotka Bilbovo nory z Hobitína na Novém Zélandu a moc bych se divil, kdyby ta scéna nebyla autorským dílem.

Resp. Je možné, že autor té fotky si neuvědomil, že fotit soukromý movie set na soukromém pozemku nespadá pod svobodu panoramatu a označil ji jako volně šiřitelnou, ale IMHO není.
Autorská citace #27
3.8.2020 22:26 - York
MarkyParky píše:
Seš si opravdu jistý tím free use?


Ano. Zrovna Hobitín najdeš jako royalty free image na několika sajtách.
Autorská citace #28
3.8.2020 22:35 - Aegnor
Tarfill: u osmičky máš pravdu.
Autorská citace #29
3.8.2020 22:38 - York
Aegnor píše:
u osmičky máš pravdu


V originálu je to fotka, ta holka prostě jen neumí střílet z luku :-)
Autorská citace #30
4.8.2020 10:18 - MarkyParky
York: Aha, ok.

Navazující otázka je, jestli teda chceš takhle profláklou scénu použít, jen kvůli tomu, že to jde.

Ale to je spíš námět na zamyšlení ohledně stylizace, ne že by to bylo nutné nějak hloubš řešit.
Autorská citace #31
4.8.2020 10:35 - Gergon
Asi jsem nějak nepochopil, kam jsou ty obrázky určený?
Autorská citace #32
4.8.2020 11:06 - Log 1=0
Pro betaverzi příručky Yorkových pravidel.
Autorská citace #33
4.8.2020 19:10 - Gergon
To jako další pravidla? Kromě dračí hlídky a jeskyní a draků, tak něco nového?
Autorská citace #34
4.8.2020 19:16 - Log 1=0
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=286&t=15126&start=2385

Jaké s tím má vlastně ambice ti ale York musí říct sám.
Autorská citace #35
4.8.2020 20:37 - York
gergon píše:
něco nového?


Ve skutečnosti staršího než obojí zmiňovaný. Když něco děláš několik let, tak si načasování nevybereš.

edit: Tohle téma bych rád nechal pro grafiku. Pokud tě to zajímá, pokračovat můžem třeba tady. Nebo ještě líp ve vývojový diskusi na RPG fóru (vývoj je od začátku zcela otevřenej).
Autorská citace #36
4.8.2020 21:16 - Gergon
Mě šlo o grafiku - protože je rozdíl jestli ty obrázky chceš použít pro domácí hru kde to ukážeš hráčům, nebo chceš vydávat oficiální pravidla do tisku k prodeji. Na tom pak záleží grafické zpracování obrázků a proto jsem se ptal =) pro domácí hru a pár přátel, nebo volně stažitelné dobrodružství na kostce - obrázky ok. Ale pro cokoliv většího bych doporučil se vydat jinou cestou, než stáhnout něco volného z netu a prohnat to filtrem ve Photoshopu.
Autorská citace #37
4.8.2020 21:35 - LokiB
gergon: a jakou cestu bys pro fan-made pravidla doporučil, i vzhledem k poměru cena/výkon?
Autorská citace #38
4.8.2020 21:51 - York
gergon píše:
Ale pro cokoliv většího bych doporučil se vydat jinou cestou


Jiná cesta je buď zaplatit grafika nebo nějakýho přemluvit, aby pro tebe pracoval zadarmo. To druhý je ještě větší chiméra než shánění spoluautorů - potenciální spoluautory aspoň nějaký znam, potenciálního dobrovolnýho grafika na patřičnym skill levelu žádnýho.

S případným financováním je otázka, kdy do toho chceš vrazit prachy a jestli je vůbec máš. Končina a Dračí hlídka jsou praktický ukázky toho, že vrazit hned z kraje prachy do grafiky má pozitivní vliv na propagaci, na druhou stranu ale nijak zvlášť zázračnej vliv na kvalitu samotný hry. A když prachy na špičkovou grafiku nemáš, tak je docela dobrý mít nejdřív přiměřeně kvalitní hru, než je začneš shánět (ať už formou crowdfundingu, hledání nakladatele nebo jinak).

Kromě toho s grafikou se pojí spousta dalších věcí, jako třeba volba celkovýho stylu, výběr ilustrací, zasazení do textu a podobně, což jsou všechno skilly, který můžeš v pohodě trénovat i na obrázcích postahovanejch z netu, pokud to teda nechceš všechno nechat na grafikovi, což jsou ale náklady navíc.


A ještě jedna věc: Opakovaně mě překvapuje, co všechno zvládnu udělat i jako negrafik, když se tomu trochu věnuju a když se mám od koho učit. Viz třeba ta poznámka od Chyby - na to, že stínování je důležitý, bych možná časem přišel sám, ale jeho rada mě posunula o míle dopředu a navíc si teď o tom můžu nastudovat víc, když vím, na co se mám zaměřit. Stejně to funguje se sazbou, tvorbou herních doplňků (karty, deníky, mapy) a podobně. "Nalejt do toho prachy" je samozřejmě vždycky lepší řešení, ale na spoustu věcí je to zbytečnej overkill a slušnýho výsledku jde dostáhnout i jinak - a přesně o tom by tahle diskuse měla bejt (minimálně do doby, než se nám podaří nalákat sem profesionální grafiky a diskuse se posune na jinej level).


edit: Ještě proč teď vůbec u těch obrázků řeším práva: Pokud to, co zvládnu vytvořit vlastníma silama, bude vypadat přiměřeně slušně, tak nejspíš zafinancuju první vydání v malym nákladu právě s touhle grafikou. Je to sice skromnej milestone, ale dosažitelnej.
Autorská citace #39
4.8.2020 22:31 - Gergon
Stejný začarovaný kruh jako všude - nemám peníze tak to udělám levně, ale potom na tom tolik nevydělám, nebo do toho ty peníze investuju a doufám že se vrátí. zkusím nějaký crowd fund a podobně. Ale takovýhle postup to pošle podle mně do kytek, už proto, že to jsou třetí pravidla co mají vyjít v blízké době po sobě. Pokud nemám peníze, investuji svůj čas - grafikovi mohu nabídnout něco výměnou, nebo věnuji hodiny a hodiny práce tomu abych se to sám naučil, ale pořádně. ne to prohnat filtrem ve photoshopu, ale strávit třeba dvacet hodin nad různýma tutoriálama a naučit se alespon základní věci (jako třeba že stíny jsou důležité) a pak tvořit vlastní obrázky. Takových návodů jak malovat jsou tuny. Vím to, protože sám se grafikou a malbou zabývám už hromadu let a přesně tohle dělám. když nejsou peníze na efekty do dračáku, tak sednu k youtube a třicet hodin se učím s novým programem, abych tam ty efekty mohl udělat sám, pokud chci aby ten výsledek měl smysl a nezapadl někam.
Autorská citace #40
4.8.2020 22:44 - York
gergon píše:
Vím to, protože sám se grafikou a malbou zabývám už hromadu let


V tom případě přesně tebe hledám ;-) Učit se to je pointa týhle diskuse.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090124130249023 secREMOTE_IP: 3.145.108.9