Kultura

ShadoWWW
15.6.2017 21:50
Vampire: The Masquerade 5E
Tak nám i VtM přichází do páté edice, podobně jako hned několik dalších významných her 90. let 20. stol. A podobně jako u DnD 5E je volně ke stažení veřejný (alfa)test. Po otestování můžete vyplnit i dotazník.

Video prezentace o páté edici.

Vampire the Masquerade 5e v Kostce
Autorská citace #41
29.6.2022 10:25 - Aegnor
Nedávno jsem se při hraní V5 zamyslel nad Vůli a tím, jak funguje ve WoD a CofD.

V Chronicles of Darkness můžu utratit jeden bod Vůle a tím si přidat tři kostky k hodu.

Ve V5 můžu utratit jeden bod Vůle a přehodit tři běžné kostky. Zároveň se mi Vůle ve V5 rychleji obnovuje a mám ji teoreticky víc (víceméně).

Přijde mi zajímavé (a hodné vypíchnutí takhle v diskuzi), jak ta fikčně stejná věc plní naprosto opačné cíle.
V CofD Vůle slouží k tomu, aby se mé postavě povedlo něco, co vlastně moc dobře neumí (když si k dice poolu 3 přidám tři kostky, tak je to dost slušné zlepšení ... když to samé udělám u dice poolu 10, tak je to docela "meh"), ale u čeho chce uspět.

V V:tM 5e Vůle zlepšuje šanci na pořádný úspěch u věcí, které postava už v základu docela zvládá (když mám dicepool 3 kostky, tak často není co přehazovat, když mám dicepool 10 kostek, tak tam ty černý neúspěchy určitě budou).
Autorská citace #42
29.6.2022 11:01 - LokiB
Aegnor: v Mágách, kde ta mechanika funguje obdobně jako v CoD, mi přišlo (na one-shotu), že kdo měl vůli, tak ji rád pálil na to, aby v tom co dost dobře umí, dosáhl fakt dobrého výsledku. Prostě i k 10 kostkovému poolu si přidat 3 kostky stojí za to, aby výsledek byl "jistota", případně "epický", případně "překonal opozici".
To, že by to bylo "meh" je při těch pár hrách nezaznamenal.

Nejsem expert na tyto hry, přijde mi však, že takto postavená teorie (minimálně one-shotů), není až tak potvrzená praxí.
Bude dost záležet na tom, jestli často házíte na věci, kde "stačí prostě uspět" a počet úspěchů nehraje velkou roli. Nebo máte třeba hodů málo, ale u každého je hodně důležité, aby uspěl pořádně.
Autorská citace #43
29.6.2022 11:05 - Aegnor
Hej, Mágy vlastně neznám a už vůbec neznám Sirienův Awk/Asc mix. A jako jakmile je důležitý počet úspěchů, tak ty +3 kostky začínají být zajímavé i u vyšších dicepoolů. Já v té úvaze pracuju se základním ověřením, kde ti stačí prostě 1 úspěch.
Autorská citace #44
29.6.2022 11:22 - LokiB
Myslel jsem, že s tím pracuješ u toho "pořádného úspěchu" u V:tM.
Autorská citace #45
29.6.2022 11:29 - sirien
Ta dynamika je určitě jiná, už jen protože v nWoD pálíš před hodem zatímco ve V5 po hodu, což tomu dává samo o sobě jiný feeling a jiná užití.

Je ale dobré vzít v úvahu i to že:
- nWoD má TN 8, zatímco V5 má TN 6
- nWoD má obtížnost na modifikaci dicepoolu (efektivně stranou jednotlivé pravděpodobnosti -3d = -1s), zatímco V5 má obtížnost na počtu úspěchů (efektivně +1dif = 2d)

nWoD tohle zdědil z oWoD, jen nahradil +1s za +3d (což volně souvisí se zrušením 1 a botchů). V5 tohle redesignovala ze zelený louky.

Co bys zároveň neměl ignorovat je fakt že ve V5 můžeš pálit vůli i aby si přehodil 0 (a zbavil se tak špinavého kritu) nebo aby si přehodil úspěch a zkusil hodit druhou 0 na krit.


Nicméně postřeh to je určitě zajímavej. Já si kdysi říkal, že by bylo super mít v nWoD reroll a že možnost spálit vůli a neuspět mě štve. Dneska když sem to ve V5 dostal... Mě to vlastně nijak nenadchlo a říkám si, jestli to naopak neni trochu škoda (byť reroll 3d proti difce samozřejmě může pořád snadno selhat, ale...)
Autorská citace #46
4.7.2022 11:22 - Aegnor
Loki: V CofD máš TN 8, obtížnost se vyjadřuje bonusem/postihem k dice poolu (-5 až +5), obvykle stačí 1 úspěch na to, aby celá činnost byla úspěšná.
Ve WoD 5e máš TN 6 a obtížnost se vyjadřuje počtem úspěchů, které musíš hodit (minimum je 2, 8 a víc jsou akce co bys popsal jako nemožné).

LokiB píše:
Nejsem expert na tyto hry, přijde mi však, že takto postavená teorie (minimálně one-shotů), není až tak potvrzená praxí.

Jako, já jsem s tím svým postřehem přišel během hraní V5. S tím, že mám odehranejch nějakejch 30 sezení ve V5 (čistě hráč) a podobné množství i v CofD (většina vypravěč, něco i jako hráč).

sirien: Hej, to přehazování nul a zbavování se špinavejch kritů jsem vlastně v našich hrách zatím vůbec nezažil a nepotkal. A nějak si nedokážu představit, že bych to úmyslně udělal. Ale to je asi vliv čistě konkrétní hráčské skupiny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14483380317688 secREMOTE_IP: 44.200.30.73