Kultura

Gurney
31.12.2015 19:32

Hotové překlady

- Základní triáda (PHB, DMG, MM) - ShadoWWW
- Basic rules + Starter Set - ShadoWWW
- Úvodní sada - Essentials Kit - ShadoWWW

- Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím - Chrochta, Merlin, ShadoWWW, Sirien
- Xanatharův průvodce vším - Log 1=0, Maelik, ShadoWWW, Pan Bača
- Volův průvodce netvory - by Merlin, ShadoWWW, Sirien

- Strádovo prokletí - Pan Bača, Demonica & exi
- Poklad dračí královny - MartinCZ, Pan Bača, Pilchowski
- Hlubina: Dračí loupež - exi, pan Bača
- Drak z Ledového štítu - exi, ShadoWWW, wlkeR, Pan Bača
- Ztracený důl Fendelveru - exi, wlkeR, Pan Bača
- Alcrosský řezník - Ugy, Aegnor, Pan Bača
- Pobřeží snů - Demonica, exi
- Rudá ruka zkázy - Chrochta, exi
- Kaple na útesech - Ugy, Aegnor, Pan Bača
- Hrobka anihilace - Merlin, Pan Bača, Pilchowski, Tarfill
- Sestup do Avernu - exi, Pan Bača Pilchowski, ShadoWWW
- Nádherná zima - Chyba, Pan Bača, Heznick
- Příběhy ze Zejícího portálu - Chrochta, Pan Bača
- Různé doplňky a samostatné dílčí věci vč. nějakých těch dobrodružství: Materiály a odkazy pro pátou edici D&D

Dílčí překlady

Různé
- Witchhunter (Matova classa pro D&Diesel) (by Sirien&ShadoWWW)


Běžící překlady

- Xanathar - ShadoWWW (& Maelik a Log), Chyba
- Misty fortunes - wlker
- Storm Lord's Wrath
- Storm King's Thunder
- Princes of the Apocalypse
- Tasha Cauldron of Everything- Hranolky
- Duchové slaniska- Chrochta



Tasha - zdroj pro SRD
22.9.2021 13:18 - Šaman
Já myslel, že diskuze skončila ve chvíli, kdy se jasně řeklo, že HP jdou metaherní mechanika, která k DnD historicky patří asi 40 let a bez ní by to ani nebylo DnD.

Protože jakmile se to snaží nějak vysvětlit in-game, dá se to vždycky rozbít, nebo konstatovat že daný in-game jev by šel do mechanik převést výrazně lépe.

Že se to JaD snaží popsat moderním přístupem je fajn, ale nehledal bych za tím víc, než fluffem obalenou mechaniku (nikoliv naopak mechaniku, která je dělaná k práci s nějakým fenoméne, třeba únavou).
22.9.2021 13:27 - malkav
sirien: A já se ti tu snažím stále vysvětlit pojetí, které neustále míjíš. Týpek s 10 HP dostal ránu naplno a proto mu to sebralo většinu jeho životů. Týpka se 100 HP ta rána sotva lízla. Konstitučně jsou totiž oba stejní, jen ten jeden je v bojích zkušenější. Jestli bude jeden nebo druhý bojovat i s useknutou rukou, záleží na hodu na atribut, ne na stavu HP (Boromir s šípem v břiše nebojoval proto, protože mu to vzalo malý poměr HP, ale proto, že uspěl na checkroll na odolnost). Ano, toto pojetí pak drhne právě s tím léčením, jak výše popisuji.

Osobně se mi líbí (a hrajeme s ní) volitelná mechanika v 5E, která řeší následky silnějších ran pomocí stavů, které jsou normálně neléčitelné (resp. jen s vyšším kouzelným léčením, kde asi o hojení sečných ran během okamžiků nebudeme polemizovat).
22.9.2021 13:52 - Aegnor
LokiB píše:
Nebo to zkus interpretovat tedy v tom, jak to vidíš v 5E správně.
Skřet sebral svým útokem sekerou tvé postavě 18 bodů výdrže z 20. (jak to popíšeš)?
Do rána se z toho postava vyspí.(jak to popíšeš?)
Druhý den jí jiný ork sebere 18 životů z 20. nestihne se z toho vyspat ani jinak zotavit ale funguje bez problémů dál, za několik hodin dostane zranění za 2 životy a padne vyřazená. (jak to popíšeš?)

Disclaimer: Neumím dobře/zajímavě popisovat, obzvlášť takhle od klávesnice bez nějak nakopnutý představivosti.

Ten první útok může bejt třeba - "tý ráně, co by ti bez problémů usekla hlavu, jsi sice zvládl s vypětím sil zoufalým záklonem uhnout, čehož ten ork dokázal využít a tou sekerou tě bodnul* do hrudi jako kopím, až ti zapraštělo v žebrech."
*Uvažuju obouruční sekeru, která nemá mezi čepelema další hrot. Takže bodnutí jenom tupým koncem.
Tam vidím nějakou fyzickou únavu, pohmožděný mezižeberní svaly ... to hrdina v heroické fantasy zvládne za noc zregenerovat podle mě docela v pohodě. Nejsem si upřímně jistej, co bych měl popisovat na odpočinku. Max že si ty žebra nějak prohmatá, promasíruje si svaly ...
Druhej den, třeba "poslal ti tam pár rychlejch seků a těma tě rozhodil tak moc, že když zaútočil na tvoje rameno, tak jsi měl meč někde v háji a nedokázal bys ho tam nacpat. Tak jsi přiskočil k němu a do ramene ti narazilo akorát toporo, ale takovou silou, že se ti z toho až podlomila stojná noha."
Pak nějaká jiná akce (útěk, něco jinýho stresovýho, prostě postava nemá čas ani na tu hodinu si vydechnout a utratit nějaký Hit Dice) a další boj - "ten týpek se rozmáchne a sekne na tebe takovýho vysokýho trpaslíka, hodíš mu tam kryt jako obvykle, ale při nárazu těch zbraní ti vystřelí bolest z prstů až někam na lopatku, celá ruka ochabne a ten nepřítelův meč ti nějak přejede přes žebra, mozek ti na chviličku vypne a najednou ležíš na zemi, máš problémy se vůbec pohnout a nejspíš ti krvácí hrudník."
22.9.2021 14:17 - Šaman
malkav píše:
Týpek s 10 HP dostal ránu naplno a proto mu to sebralo většinu jeho životů. Týpka se 100 HP ta rána sotva lízla. Konstitučně jsou totiž oba stejní, jen ten jeden je v bojích zkušenější.

Jenže zkušenost v boji se řeší jinou mechanikou (AC) a ten borec se 100 HP má prakticky jistotu, že ho jeden útok nemůže vyradit. I kdybys to do něj napálil těžkou kuší když je bez zbroje a nedívá se (takže neuhýbá atd). Buď HP ve hře vyjadřují až anime hrdinskou auru, nebo štěstí (prostě ho tou těžkou kuší do srdce nebo krku nezasáhneš, třeba se právě sehl pro stříbrňák atd), nebo musíme připustit, že je to metaherní měřítko výdrže v boji, která s realitou moc nesouvisí. V DnD prostě nemají boje končit po jednom, max dvou kolech smrtí/vyřazením hrdinů (nebo mocných nepřátel).
22.9.2021 15:02 - malkav
Šaman: Jak rostoucí úroveň (bez dovedností) ovlivňuje AC? U té kuše vidím paralelu s podřezáváním ve spánku, které jsme tu řešili. Chceš mi říct, že prostě ta postava vydrží více řezných ran břitvou přes krkavice? :) Osobně to vidím jako víceúrovňové a doplňující se mechaniky. No big deal, hrajte a vnímejte to jinak, jen uvádím svůj pohled na věc.

EDIT: V žádném případě se tím nesnažím přiblížit realitě a už vůbec netvrdím, že to je plošné a to jediné správné řešení. Ani není mým cílem tvrdit o jiných herních pojetích to, že jsou rozbité a toto jediné funkční.
22.9.2021 15:05 - sirien
Loki: v principu je každej výklad rozbitelnej, když se snažíš. Jak moc je dobrej poznáš podle toho jak moc se rozbíjí sám od sebe, když se nesnažíš.

malkav píše:
Boromir s šípem v břiše nebojoval proto, protože mu to vzalo malý poměr HP, ale proto, že uspěl na checkroll na odolnost

...a přesně takhle DnD absolutně nefunguje, takže vůbec nechápu proč do toho nějaké check-rolly taháš.
22.9.2021 15:10 - LokiB
sirien: ale jó. jenže to, jak moc se rozbíjí sám od sebe, je to, na čem se asi nemůžeme shodnout. mně přijde, že ten rozdíl v rozbíjení se, není moc velkej, tobě přijde, že je zcela zásadní.

Aegnor píše:
"tý ráně, co by ti bez problémů usekla hlavu, jsi sice zvládl s vypětím sil zoufalým záklonem uhnout, čehož ten ork dokázal využít a tou sekerou tě bodnul* do hrudi jako kopím, až ti zapraštělo v žebrech."


ok. dík. takže to je zase "fyzické poranění", ne sice krvavé, ale zcela fyzické, žádný stres, žádné vyvedené z rovnováhy, starý dobrý pohmožděný svaly, ze kterejch se vyspím.
žádný stres, žádné vyvedení z rovnovány, převaha při boji, zase jen to fyzické poškození těla.
22.9.2021 15:27 - Aegnor
No jo, tak si očividně pod "zranění" představuješ víc než já.
22.9.2021 15:41 - Šaman
malkav píše:
Jak rostoucí úroveň (bez dovedností) ovlivňuje AC?

malkav píše:
Konstitučně jsou totiž oba stejní, jen ten jeden je v bojích zkušenější.

Nijak. Ten, který je v boji zkušenější má větší bojové dovednosti. Úroveň je vlastně taky metaherní mechanika, která s reálem nemá mnoho společného. Ale existence této mechaniky pomáhá popsat hrdinský žánr (slavný hrdina, kterého není možné porazit, pokud nebojuje s jiným slavným hrdinou, nebo potvorou).
22.9.2021 17:05 - malkav
sirien: OK, očividně se neshodneme a já jsem tedy rád, že jsem kápnul na GM a hráče, se kterými máme toto celkem dobře naladěné :)

Šaman: Jak jsem psal, vnímám to víceúrovňově s tím, že se ty věci navzájem doplňují. Ony jsou to všechno metaherní věci. Co postavy, které bojové dovednosti nemají? Taky je lepší popisovat to tak, že si jednou rukou drží v rozpáraném břiše střeva, aby se jim nevyklopily po zásahu sekerou pod nohy, zatímco druhou rukou gestikulují kouzlo? Je tedy dobré mít nějak odškálováno, co způsobí každá hodnota poškození, vyjádřená v HP? Něco ve smyslu:
- do 10 HP = podlitiny,
- 11 - 20 = menší sečné zranění nebo zlomená menší kost
- 21 - 30 = vážné sečné zranění nebo otevřená zlomenina
- 31 - 40 = hluboké sečné zranění nebo komplexní fraktury většího rozsahu adt.
Možná jsem poznamenaný tím, že úplně nepreferuji to vysloveně heroické pojetí. Že je mi sympatičtější popis efektu přizpůsobit poměrově k HP postavy.
22.9.2021 17:51 - Šaman
malkav: Hele, asi nejsme ve sporu. Já jen říkám, že úrovně a HP je prostě mechanika vázající se k DnD už desítky let, ale že jsou to zároveň dost metaherní měřítka. Tedy že ta mechanika nevychází z fikce, ale že je tam z nějakých jiných designérských důvodů.

Ty řešíš jak tuto mechaniku popsat ve fikci. Což je trochu jiná věc. Určitě se shodneme, že i metaherní mechanika by se měla nějak do fikce/popisu dostat. (Ale ta mechanika na fikci a fluffu nestojí, takže si to každý může popsat podle svého gusta. Od unaveného válečníka po superhrdinu, ze kterého trčí pět šípů a on stále bojuje dál.)
24.9.2021 15:17 - daniel nowecki
Mě to co říkal malkav píše:
o zranění
připadne asi prakticky nejlepší, a to ve vztahu ke dvěma věcem, které, má pocit, tu moc nezazněly.

1) interpretovat HP i jako únavu nebo "vyčerpané štěstí" je v ostrým kontrastem s tím, co se děje při klesnutí HP na nula - ano, zde se skutečně hraje o to, jestli postava zemře, a to je hráčům velmi obtížné vyložit jako to, že umírají proto, že jsou z boje už hodně unavení (hlavně pokud to na 1.-2. úrovni může znamenat tři až pět kol boje)

2) taková interpretace HP se velmi obtížně realizuje ve hrách, kdy se popisuje, co se konkrétně během boje děje a kde hrají mladší hráči. Já jako DM to tak dělám, takže souboj s obrem skutečně vypadá u postav na nižší úrovni tak, že obr vypadá jako ožahnutý a posekaný jehelníček s KONKRÉTNÍMI zraněními a otlučeninami. A podobně u postav na vyšší úrovni - vždyť si nehrajeme na občany, nebo obyčejné lidi, ale na HRDINY, a pro ty platí, že dostane deset ran, zvedne se a bojuje dál a po odpočinku je schopen bojovat znovu (normální člověk by musel dva měsíce ležet v nemocnici). Realističnost není podle mě v tomto bodě na místě.
24.9.2021 16:47 - Log 1=0
1) Při 0 bodech výdrže už jsi tak unavený, pošramocený a tolikrát jsi riskoval, že už ten boj prostě nezvládáš a schytáš tu skutečně vážnou ránu, na kterou se dá umřít (a ony jsou i takové, ze kterých se dá vyspat i na ně umřít).
2) Popisovat konkrétně úbytek bodů výdrže jako mlé zázraky, únavu a lehká zranění není o nic těžší, než vymýšlet stále nové skutečné zranění. A pro mladší hráče to nebude těžší, tedy možná se víc utrhnou z řetězu, ale to se vyruší s tím, že nejsou navyklí na meatpoints. Samozřejmě, pokud si děti na meatpoints naučil, tak s tím problém mít budou. A je u nich riziko, že je ta hra přestane časem bavit, protože jim to přestane dávat smysl a zároveň to nebudou umět jinak. (Hyperbola, nikdo nepřestane hrát JEN kvůli tomuhle, ale někdo možná I kvůli tomuhle, a jiný zase bude hrát NAVZDORY tomuhle)

A samozřejmě, pokud o meatpoints fakt stojíš, nová terminologie je k tomu mnohem vstřícnější, než ta stará k těm ostatním.
26.9.2021 13:21 - daniel nowecki
Log 1=0 píše:
1)...2)....
- ano, dává to větší smysl i když to je asi méně přímočaré a intuitivní, vyžaduje to očividně změnu mindsetu DM při chápání HP a popisování boje, díky za inspiraci
2.12.2021 15:01 - Uncle_Smyk
Ahoj, mohl by mě prosím kontaktovat někdo, kdo dělal překlad na navazující dobrodružství pro Úvodní sadu - Essentials Kit -> Storm Lord's Wrath? Nemám moc zkušeností s tím, jak to tu chodí s překladama.

Každopádně mám hrubý překlad celého výše zmíněného (bez příloh) a chtěl bych se s někým podílet na jeho dokončení - korektura, výpomoc s jménama NPC, pdf podoba atd...

Buďto mi napište zde na d20, nebo na Smejkal.mar@skaut.cz
4.12.2021 13:46 - Frostyy
Chtěl bych se vás zeptat, proč se liší statistiky Skurutího kapitána od originálu (Bugbear Chief)? A u Ďáblíka je uvedena nebezpečnost 1/4 a on je 1, což sedí v rejstříku dle nebezpečnosti, ale to bude asi jen překlep. Ale ten kapitán je skoro úplně jiný.
4.12.2021 14:34 - Log 1=0
Protože Bugbear chief není Skurutí kapitán, ale Gobří vůdce.
5.12.2021 00:33 - Frostyy
Děkuji za rychlou reakci, vyřazovací metodou podle nebezpečnosti jsem došel až k tomu, že mi takhle jediná dvojice zůstala a vůbec jsem si neuvědomil, že jsem mohl někde udělat chybu a prohodil jsem Skurutího kapitána s Gobřím vůdcem ????. Ještě jednou děkuji za rychlou pomoc.
5.12.2021 10:28 - Log 1=0
Tady na horní liště je odkaz Překladové klíče. Tam můžeš zadat název potvory a najít adekvátní výraz v druhém jazyce (dtto kouzla atp). Vlastních tabulek netřeba.
5.12.2021 11:39 - Frostyy
Super! To mi ulehčí o dost práci! Musel jsem dost porovnávat statistiky monster, abych k sobě dal správně protějšky. Opět děkuji a když už jste tu tak nápomocní. Kvůli čemu to dělám. Třeba už to někdo zde udělal... Stáhnul jsem si z https://github.com/kinkofer/FightClub5eXML anglické originály v XML formátu a importovat je do VTT (Encounter+). Vše je krásné, ale anglicky. Teď jsem si manuálně dělal seznam kdo ke komu patří, abych mohl pěkně v dlouhých zimních večerech začít používat CTRL+C a CTRL+V a pěkně manuálně nahradit vše co je anglicky skvělým zdejším českým překladem. A tak se ptám, nebyl zde někdo zručnější a rychlejší a neexistuje už něco takového?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10406088829041 secREMOTE_IP: 44.206.227.65