Volná diskuze

sirien
24.6.2022 12:33
EZD6
Autorská citace #21
24.6.2022 22:08 - LokiB
Tak dá se zmínit ještě jednoduchý systém magie, "kouzelnické" a "klerické", s určitou minihrou při seslání.

Systém neobsahuje postupy a definované vylepšování postav, jak je známe třeba z DND. Je orientováno spíše příběhově, například na zisk majetku/usedlostí, zisk magických předmětů, při určitém tréninku získání nové schopnosti, či odměna ve formě Hrdinské kostky, kterou je možné použít do dice-poolu při hodech. Žádně dané zlepšování vlastností, schopností, featů atd.
Autorská citace #22
25.6.2022 16:01 - sirien
Ok, tak uděláme EZD6 v Kostce s recenzí dohromady

TLDR:

Proč EZD6? Protože výslovnostní hříčka: EZD6 = Í-Zí-Dý-Six = Easy D6.

Dojmy:

Spousta objevných (half-truth bullshits) tlachů proti rules heavy(ier) systémům a meziřádkového sebechvástání. Jak jsem čekal, je to The Window v bleděmodrym, zabalený do fluffu co z toho dělá "produkt". Shrnul bych to jako "Výsledek zhrzenosti z toho že se DnD 5e nevejde na 1 papír" (proč viz níže popis pravidel a toho jak kopírují 5e logiku). Fun momenty jako řeči pro úplné nováčky následované pravidly pro HP bez vysvětlení toho co to jsou HP.

Jednoduchá grafika je ve skutečnosti velmi příjemná.

Formát je zase nějakej US cucprst, velikostí těsně pod B5. Sazba je prostorově poměrně štědrá, takže těch "20 stránek pravidel" je reálně jakože spíš deset stránek, jestli vůbec.

Spousta terminologickejch hovadin jako totálně stupidní označení pro GM a hráče atp. které korespondují s tím "the best RPG ever written" videem, kdy záměr je lacinou kontroverzí a zjevně stupidníma výrokama a gestama přitáhnout pozornost (což tohle téma dokazuje, že se daří).

Fun fact: zkratka GM je RR, proto GM v EZD6 budeme odteď říkat Railroader.

____________________________________________

Systém:

1d6 vs DC 2-6
Střety? Ano. (Ne v boji - DnD logic.)

Boon = DnD adventage je one-size-to-fit-them-all na staty, skilly, schopnosti.
Bane = DnD disadventage
Help = DnD adventage sčitatelná s Boon (=3d6)
1 = autofail, 6 = autowin

Hero die = kostková metaměna na reroll 1 kostky

Fail v hodu = +1 karma (GM může dát karmu i za jiný věci). Max +1 karma / kolo.
každá 1 karma = přetočení kostky o +1. Kostka s "1" nelze přetočit.
5 karma koupí 1 hero die. Hero die umožní přehodit "1".
No karma on magic/miracles

Kola, scény. Kolo = pohyb, 1 akce + 1 "free" akce. Odklay? Ano.
Blízko = 30 stop = 1 tah. Víc = daleko. Terén = hod na pohyb.
Inka = if no surprise, hráči jedou první, pak jede Railroader.

3HP. 1 zásah = -1 HP. Žrádýlko a schrupnutí = +1 HP.
6 = krit = explozivní 6, každá 6 -1HP. Karma? Ano. Overdamage do dalšího nepřítele.
Armor = soak po zásahu (když to dává smysl). Karma? Ano. Těžké 4, lehké 6, štít -1.
Jistá smrt = hod na zázračnou záchranu (i při úspěchu zbyde jen 1 HP). Karma? Ano.
Jedy, vzplanutí... ongoing -1HP až do zázračné záchrany nebo smrti.

Kouzla. Žádná karma. Hero die ano.
Popiš kouzlo. Rozhodni jestli cílí tvora, efekt nebo spojence.
Tvorové a efektové rezistí 1d6. Někdo víc, když mají rezist nebo Railroader chce.
Hoď rezist = DC. 1 = auto seslání. Rozhodni o síle kouzla 1-3d6. Jakákoliv 1 = fail.
1 na seslání lze zrušit za 1 HP (protože magie je nebezpečná. Dobrovolně. Ehm.)
Víc cílů = +1 rezist za každý další cíl, cíle musí být poblíž sebe
Ukotvení trvajících kouzel = +- Soustředění, zásah/seslání = konec

Zázraky
Místo rezistence lhostejnost boha, Railroaderův cucprst 3-6d6...
Žádné zraňování ani ubližování ostatním
1x denně se dá použít Railroaderův cucprst obětin a rerollnout seslání.

Nějaké DnD-ish classy.
Boon na nějaké činnosti ("boj a silové akce", "střelba a činnosti v divočině" atp.)
2-4 schopnosti na výběr. Např. krit 5-6, obětování štítu, +1d6 magic rezist... fun fact: nikde nevidim kolik si jich máte vzít, jestli 1 nebo všechny...
Jako mystickej sesilatel si zvolíte nějakej z 5 dost random okruhů magie.

(Některé schopnosti mi skřípou - např. "umíš stopovat" - tzn. ostatní neumí... "máš nějaké vybavení" - žůžo, co když o něj přijdu... atp.)

Rasa vám dá schopnost a/nebo boon (člověk vám dá 3. feat)

Dostanete 2 featy.

Vymyslíte si 2 Fate aspekty. Když se náhodou trefěj, máte boon.

Navzdory řečem okolo a u sousedů, systém obsahuje zlepšování, jen je neformální a totálně na Railroaderově blahovolnosti.


Kapitola pro GM obsahuje menší množství slušných rad. Spíš zbytečná kapitola btw., kdo RPG zná většinu tohodle ví, kdo ne tak podle EZD6 stejně moc hrát nezvládne.

Větší množství monster. S tou systémovou jednoduchostí skoro zbytečný.

Pár kouzelnejch svitků a předmětů - ve skutečnosti docela nápaditý a zajímavý, takže jich je naopak vlastně spíš málo.

____________________________________________

Komentář k systému:


Abych byl fér, neni to úplně stupidní, ve své jednoduchosti to vypadá funkčně.
Hod na Zázračnou záchranu vypadá jako fun mechanika. Dynamika failů generujících karmu vypadá taky fun. Dokážu si představit, že bych to šel hrát (i když nevim moc proč bych to dělal, asi že by mě někdo přizval ke hře a chtěl hrát zrovna v tomhle...)

Na druhou stranu, na to že to dali do printu a za PDFko chtěj 12 dolarů mi přijde, že to nikdo ani pořádně neproofreadoval. Nemůžu se taky zbavit dojmu, že tyhle rules-light systémy jsou vlastně všechny stejné v podstatě home-brew variace na rozhodovací mechaniku a schopnosti s minimem pravidel. Mezi timhle a Quentinovym Grimoárem např. vidim jen minimální rozdíl.

Když to srovnám s například Fate Accelerated, které má podobný rozsah (spíš třetinový...), tak tohle prostě nemá moc čím obstát, není tam žádný moc originální nápad, pojetí, nic, co by si zkušený hráč nevyrobil doma na koleni za 10 minut. (A nezkušený hráč podle tohodle "nejelepšího kdy napsaného RPG" nezvládne odehrát ani fň, protože tu neni ani štěk ani o těch nejzákadnějších herních postupech. Narozdíl od toho FAE, nedá mi to nedodat.)



Stojí vám tohle za 12 dolarů? Ne, nestojí (proto to tady máte).

Stojí vám za 12 dolarů 20 triviálních schopností class a ras, 3 stránky nic moc featů, 23 stránek dost tuctovýho bestiáře a 11 stránek slušnejch minimalisticky zapsanejch magickejch předmětů (včetně náhodného generátoru)? V PDF co ani nemá proklikávací obsah, natož bookmarky? To si posuďte a rozhodněte sami.
Autorská citace #23
25.6.2022 16:16 - LokiB
Ve srovnání s FAE máš třeba pravdu v rozsahu, mně teda přišel FAE pravidlově trochu "těžší" systém než tohle.

Evidentně v naší kotlině není zvolený způsob promování moc úspěšný, dost lidí to popuzuje, když jim někdo sahá na jejich oblíbené s absurdním tvrzením, že on napsal nejlepší RPG ever. Skromnější přístup by si asi vysloužil i přívětivější komentáře :) Zas ale by se o něm spíš vůbec nemluvilo ... kdežto takhle si tu vysloužil i recenzi a XXX v Kostce ... kolika podobným systémům se to povede ;)

Jako je jasný, že to fakt nejlepší systém není a nemůže být. Otázka je, kdybychom ho měli před 30 lety místo DrD, jestli by naše hraní bylo nějak jiné, případně jak. Třwb by bylo zajimavé zkusit, jak je EZD6 modovatelné, kdyby si to někdo (neřešme teď proč), chtěl "obalit" do něčeho skoro až DND připomínajícího ...
Autorská citace #24
25.6.2022 17:25 - sirien
Loki: Absurdní propagace by mi nevadila - tahle je prvoplánovitě laciná a stupidní. Ano, vygeneruje jednorázovou pozornost - a pak zapomění, jako mnohé jiné. Srovnej třeba s Quentinovým Grimoárem. (A dost pochybuju, že by to btla reakce "naší kotliny").

Kdybysme to tu měli před 30 lety, tak se nic moc nezmění - DrD je tomuhle efektivně co do systémového jádra velmi podobné, jen je historickým vývojem o dost rozepsanější (doporučuju Ti checknout původní verze DrD a porovnat s těmahle - Marky má pravdu, že oproti 1.5 které si dneska pod DrD většina lidí představí to byla hodně jiná hra).

Ohledně FAE... prezentace je klíč. A poslední dobou se víc a víc kloním k tomu, že prezentace Fate není zdaleka tak dobrá, jak by být mohla (a jak by si ten systém zasloužil) :/ - FAE Ti efektivně timhle způsobem shrnu i na poloviční rozsah, máš tam přístupy, bonusy a 4dF hod, k tomu Aspekty a fufníky na vyvolání co dostáváš za vynucení a můžeš dělat akce co mají přímý efekt nebo co interagují s aspektem (tvoří, ničí, nabíjí). Do toho máš triky a that's it. (Pokud chceš magii ve stylu EZD6, hodíš jí jako druhou sadu přístupů a triky co v ní dají hodnocení). Rozdíl bude v tom že FAE má lepší doprovodné a vysvětlující texty, na úkor toho že má míň konkrétního předpřipraveného obsahu, ale je mnohem univerzálnější, nabízí zajímavější možnosti dalšího hackování a v neposlední řadě má jádro které má matematickou rovnováhu kterou nemusíš jen tak odhadovat.
Autorská citace #25
25.6.2022 17:54 - LokiB
sirien píše:
doporučuju Ti checknout původní verze DrD a porovnat s těmahle


Dík, ale fakt nemusím, já si verzi bez čísla ještě celkem dobře pamatuju. Ona byla celkem primitivní :)

sirien píše:
A dost pochybuju, že by to byla reakce "naší kotliny


Hele, podle mojí zkušenosti v Americe na tenhle styl reklamy reagují daleko shovívavěji než my.

Ad FAE: neříkám, že je to systém, který potřebuje víc místa na popis, nebo že je horší, chraň bůh, ale že mi při čtení přišel komplikovanější než tohle ... tenhle jsme si v obecnosti zapamatoval na první přečtení, u FAE se mi to i po několika přečtení pletlo. A to není kritika toho systému, je to třeba mnou.


sirien píše:
Ano, vygeneruje jednorázovou pozornost - a pak zapomění


Tak ono snad ani na víc ten systém nepomýšlel. Ve své jednoduchosti je to o upoutání pozornosti, získání pár příznivců, vygenertoávní pár tisíc dolarů. Nevěřím, že by to chtěli nějak zužitkovat v kontinuální úspěch, na to nemohli ani pomýšlet.
Autorská citace #26
25.6.2022 18:13 - sirien
Loki: USA není "rest of the world", že na něco v USA reagují shovívavě neznamená že kritičtější postoj je nějak specificky lokální. Ale to je asi jedno.

Že Ti FAE přišlo komplikovanější je IMO jeho ne úplně šťastnou prezentací v některých směrech (což je bohužel obecný problém Fate 4e, který jí děsně táhne dolů). Kdyby FAE někdo přepsal do přízemnějšího vysvětlení (čistě systém, neřeším teď doprovodné texty, rady atp.), tak se to na pohled hned zjendoduší - stejně jako když Ti to vysvětlí někdo, kdo ten systém už zná a má trochu zkušenost s tím ho vysvětlovat.
Autorská citace #27
25.6.2022 18:38 - LokiB
jo, není, jsem si to zjednodušil. Vím, jak reagují typicky lidé tady a vím i něco o tom, jak reagují v USA. Jak reagují třeba Němci nebo Finové, nemám popravdě ani tušení.

Ad FAE - tak třeba to někdy někdo udělá.

Obecně je na mě EZD6 jednoduché až moc, jak jsem psal, tak někam do vlaku nebo do hospody, když sebou nemám nic než d6 kostku, si to představit umím. a pár těch mechanik tam je zajímavých. 12 dolarů nelituju :)
Autorská citace #28
25.6.2022 18:41 - sirien
jenže na EZD6 nepotřebuješ 1d6, ale 6d6 (dobře, realisticky 3d6... no, aspoň 2d6...) A když máš 2d6, tak můžeš hrát rovnou FAE s 1d6-1d6 místo 4dF :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070324897766113 secREMOTE_IP: 54.226.222.183