Nejchabější nestvůry vůbec...

Prostě bída... ale co dělat, když jiné nápady už došly?
Napsal Alnag

Celé roky se TSR (nyní WotC) snažilo uspokojit touhu hráčů po rozmanitosti vydáváním dalších a dalších nestvůr pro hru AD&D. Problém spočívá v tom, že existuje jen jisté omezené množství nestvůr než autoři shledají, že jsou s nápady v koncích. To už tady ostatně bylo několikrát, sliz je fakt slabota a jsem si jist, že zřící (beholder) byl navržen Gary Gygaxem, když měl vážný spisovatelský blok a přišel s naprosto zoufalým nápadem "velkého oka se spoustou malinkých očiček, které si dává dobrodruhy k snídani." Ale TSR se nějak dala dohromady, zřící se ukázal být fakt dobrej a sliz je jen takový malý šprýmař. Ale teď už říkám dost! Žádné další nestvůry už nejsou možné! Nestvůry se stávají stále chabějšími a trapnými. Nechť tato příručka slouží jako varování všem, kdo by si chtěli koupit cokoliv s logem WotC (a nebo TSR). Už je to opravdu slabota. Dokonce hrozí, že nestůvry v příštím monstrózním manuálu by mohly skončit jako ty uvedené níže. A to už byl opravdu úpadek.
Ale dost hořekování. Zde, aby je celý svět viděl jsou mí vlastní tvorečkkové, kteří jsou, pokud mohu soudit, těmi nejtrapnějšími tvory pro ADnD, kteří kdy spatřili světlo světa.


BALROŽEK (= mládě balroga)
Malý sférik (chaotický, zlý)
Vitalita: 2k8 (9 žt.)
Iniciativa: +0
Rychlost: 20 st.
Třída zbroje: 14 (+1 velikost +2 přirozená zbroj +1 Obratnost)
Útoky: spár +2 nablízko, bič +3 nablízko
Zranění: Spár 1k4, bič 1k3
Rozměr/dosah: 5 st. na 5 st./5 st.
Zvláštní útoky: nejsou
Zvláštní schopnosti: redukce zranění 10/+3
Záchranné hody: Výdrž +2, Reflexy +3, Vůle +2
Vlastnosti: Sil 10, Obr 12, Odl 10, Int 5, Mdr 11, Cha 11
Dovednosti: -
Odbornosti: Vícenásobný útok
Klima/Terén: Podzemí
Organizace: Jednotlivě
Hodnocení výzvy: 2
Poklad: Nic
Předsvědčení: Vždy chaotické zlo

Rozmnožovací zvyklosti balrogů jsou mezi učenci stále předmětem dohadů. Někteří se domnívají, že balrogové, díky své extrémně magické povaze to vlastně "nedělají" alespoň ne v tom smyslu, v jakém bychom tomu rozuměli a množí se nepohlavně. Jiní zastávají názor (i když je to trochu děsivá představa, jak k takovým informacím přišli), že balrogové jsou vcelku sexuálně aktivní, a že jediný důvod, proč jsou tak vzácní je, že jsou všichni v tajných balrožích pářicích oblastech, kde si užívají víc srandy, než většina z nás. Ačkoliv zůstává skutečný způsob rozmnožování balrogů neznámý, výsledky neznámé nejsou. Balrožátka vypadají vypadají jako přesná zmenšenina balroga o výšce průměrného půlčíka. Podobně jako běžní balrogové i oni třímají plamený bič a jsou nepřátelští vůči čemukoliv a všemu. Jenom utečou s ocasy (?) mezi nohama při nejjemnější známce nebezpečí.
BOJ: V boji balrožci útočí svými prťavými pařátky a maličkým plamenoucím bičíkem. Při útoku vydávají slabé, vysoké pištění napodobující řev plně vzrostlé balroží mámy. Bojují vcelku zdatně, jediný problém je, že ačkoliv zahajují boj sebevědomně a naparujíc se, když zjistí, že nejsou tak mocní jako táta splasknou a s pláčem vezmou nohy na ramena.
PŘIROZENÉ PROSTŘEDÍ/SPOLEČNOST: Balrožci jsou samotářští tvorové, kteří byli vraženi do kobek svými rodiči, aby se naučili něco o životě velkého balroga. Jejich rodiče je tam obvykle nechají pár set let, aby se o sebe starali před tím, než si pro ně přijdou, aby je uložili na kutě. A zdá se, že máma si vždycky přijde juniora vyzvednout právě když se její malý drahoušek setká s krutými a odpornými dobrodruhy.
EKOLOGIE: Balrožci se o sebe v kobkách postarají vcelku dobře, obvykle žijí z krys a hadů, ačkoliv nepohrdnou koboldem, když ho dokáží dostat. Jen málo tvorů loví balrožky - nikdy nevíte, zda se na začátku jejich hostiny neobjeví jejich máma...


SUŠENKOVÝ GOLEM
Velký konstrukt
Vitalita: 1k4 (2 žt.)
Iniciativa: -1 (Obr)
Rychlost: 20 stop (nemůže běhat)
Třída zbroje: 10 (-1 velikost, -1 Obratnost, +2 přirozená zbroj)
Útoky: plácnutí +0 nablízko
Zranění: plácnutí 1k3
Rozměr/dosah: 5 st. na 5 st./10 st.
Zvláštní útoky: nejsou
Zvláštní schopnosti: nejsou
Záchranné hody: Výdrž +1, Reflexy +1, Vůle +1
Vlastnosti: Sil 10, Obr 8, Odl 10, Int -, Mdr 10, Cha 1
Klima/Terén: kterýkoliv
Organizace: Jednotlivě
Hodnocení výzvy: 1/2
Poklad: Nic
Předsvědčení: Vždy neutrální

Sušenkový golem byl vytvořen pekařem/čarodějem, který byl, abychom byli zcela upřímní, naprosto šílený cvok. Zdá se, že měl nějaké mámení o svém majestátu coby vládce světa obývaném pouze citlivými sušenkami. Naštěstí pro svět jeho plány neuspěly. Avšak než zemřel, zanechal pekař po sobě plány na vytvoření nejsnáze vyrobitelného a nejtrapnějšího golema všech dob (ne zrovna nejhrozivějšího ze všech) - sušenkového golema. Sušenkový golem se vyrábí asi týden a zvládne to každý s odborností tvorba divotvorných předmětů. Jeho cena je 5 zlaťáků a při výrobě se používá vykrajovátek na perníčky, kterými se vykrojí tvar člověka a při pečení je třeba seslat kouzlo správka, slyšiny a mágova ruka. Výsledkem je zcela neužitečný sušenkový golem.
Sušenkovým golemům jsou pánovy příkazy úplně fuk. Jednoduše celou dobu běhají okolo a křičí: "Utíkej, jak nejrychleji můžeš, mně nechytíš, protože já perníkový/čokoládový/atd. muž!" Kvůli jejich naprosté neužitečnosti se jen málo čarodějů obtěžuje s tvorbou těchto stupidních věcí.
BOJ: Sušenkoví golemové moc nebojují. Jsou příliš zaměstnaní tím, že se vyhýbají svým pánům. Jsou-li ale přinuceni bojovat, potom jsou úplnou hračkou pro průměrného kobolda, pokud se mu podaří nějakého chytit. Když jsou poraženi, je z nich docela dobré jídlo.
PŘIROZENÉ PROSTŘEDÍ/SPOLEČNOST: Sušenkoví golemové, pokud se jim podaří uniknout svým pánům, si zdá se vyvinou po čase určitou formu inteligence. V herních termínech to je možno meřit bodem inteligence každý měsíc po šest měsíců, po nichž vše zůstane jak je. Tito "divoké sušenky" se občas dají dohromady, sedí pospolu v noci a vyprávějí si příhody o žáru pece, strašlivém pánu sušenek a úžasném Králu sušenkovi, který žije v magické zemi, kde jsou sušenky svobodné a daleko od všech zlých lidí, kteří by je jedli. Naštěstí pro ně je většina sušenkových golemů jsou zkonzumována dřív, než takové příběhy zaslechnou.
EKOLOGIE: Ano, správně!


CHLUPÁČ
Malá zrůda (zákon, zlo)
Vitalita: 1k4 (2 žt.)
Iniciativa: +0
Rychlost: 40 st.
Třída zbroje: 10 (+1 velikost -1 Obratnost)
Útoky: -
Zranění: -
Rozměr/dosah: 5 st. na 5 st./5 st.
Zvláštní útoky: roztomilost
Zvláštní schopnosti: -
Záchranné hody: Výdrž +2, Reflexy +3, Vůle +2
Vlastnosti: Sil 1, Obr 8, Odl 10, Int 11, Mdr 12, Cha 50
Dovednosti: -
Odbornosti: -
Klima/Terén: Skoro kdekoliv
Organizace: Jednotlivě
Hodnocení výzvy: 3
Poklad: Nic
Předsvědčení: Vždy zákonné zlo

Chlupáč je nejroztomilejší existující tvor, jaký může existovat. Je malý a chlupatý, s velkýma a hlubokýma - "přece bys mi neublížil" štěněcíma očima. Vlastně je to chlupatý míč s očima a krom toho nic jiného. Žádný mozek, žádné vnitřní orgány, nic, jenom srst a oční bulvy. Chlupáči se pohybují pomocí magické levitace podobně jako zřící. Pokud máte potíže představit si jak vypadají, představte si plujícího tribla s největšíma nejroztomilejšími očima, jaké jste kdy viděli.
Ačkoliv vypadají tak roztomile, chlupáči jsou ve skutčnosti zlí tvorové. Pokoušejí se využít své neuvěřitelné roztomilosti, aby získali vládu nad světem. Ačkoliv jejich neschopnost komunikovat jinak než výrazem v očích představuje jistý problém, někteří chlupáči se stali mazlíčky mocných králů (představte si tohle: "půjdeme do války se sousedním královstvím, Chlupáč na mně vždycky dělá sladký pohled, když o tom mluvím"). Existují zkazky o chlupáčích, kteří se stali hlavou státu v demokratických zemích. Kdo by mohl hlasovat proti tak roztomilé věci?
BOJ: V boji chlupáči nemohou útočit. Nemají žádné ruce, žádné nohy, žádnou magii, žádnou psioniku ani kouzla. Mohou se sice rozběhnout a narazit do někoho, ale to způsobí asi stejně zranění, jako medvídek na hraní vržený slabým koboldem. Avšak chlupáči mají významnou obranu. Jejich neuvěřitelná roztomilost znamená, že nikdo, bez ohledu na přesvědčení, se nedokáže přimět, aby za jakýchkoliv okolností zranil chlupáče. Namísto toho se rádoby-útočníci začnout tupě usmívat a kanou jim slzy jako hrachy.
PŘIROZENÉ PROSTŘEDÍ/SPOLEČNOST: Říká se, že někde mezi sférami je jedna, která je domovinou chlupáčů, kde vládne Velký král Chlupoun. Nic víc se o tom místě neví, protože těch pár čarodějů, kteří se je pokoušeli zkoumat, se zbláznili a nyní jen sedí a celý den opakují: "ó, jak roztomilé."
EKOLOGIE: Není známa. Ačkoliv když jeden pomyslí na to, jak se asi rozmnožují, už tak roztomilí nejsou.


ŠIBALSKÝ ELMO
Malý tvor
Vitalita: 2k8 (13 žt.)
Iniciativa: +0
Rychlost: 30 st.
Třída zbroje: 15 (+1 velikost +4 Obratnost)
Útoky: plácnutí +0 nablízko
Zranění: plácnutí 1k4
Rozměr/dosah: 5 st. na 5 st./5 st.
Zvláštní útoky: smích
Zvláštní schopnosti: 20/+5, magická odolnost TO 35
Záchranné hody: Výdrž +2, Reflexy +3, Vůle +2
Vlastnosti: Sil 10, Obr 18, Odl 10, Int záporná, Mdr 1, Cha 3
Dovednosti: -
Odbornosti: -
Klima/Terén: Sezame otevři se, pokojíky malých dveří, kdekoliv, kde se vysílá Sezame otevři se (to znamená prakticky kteroukoliv TV/Křišťálovou kouli)
Organizace: Unikátní
Hodnocení výzvy: 3
Poklad: Nic
Předsvědčení: Neutrální (zoufalé)

Šibalský Elmo je jednoduše řečeno jediná bytost na světě a ve všech sférách, která sere úplně všechny dobrodruhy. Tato šťastná, jednoduchá malá bytost si chce jen hrát. Tuze špatné pro dobrodruhy, že nemají jak se k tomu postavit. Ten malý bastard jednoduše vyskočí na postavy s křikem: "Hrajme si! Hrajme si!" Pokud jej postavy ignorují, pokračuje tak celé měsíce, dokud o něj někdo neprojeví zájem nebo se nerozhodne, že jsou postavy nudní odrostlíci. Pokud na něj postavy zaútočí, nebude bojovat. Bude si myslet, že si hrají.
BOJ: Elmo je imunní ke všemu kromě nejmocnějších magických zbraní. Prostě si myslí, že si jeho protivníci hrají a ignoruje všechnu bolest. Magie může občas upoutat jeho pozornost a zranit ho, ale moc s tím nepočítejte. Kdykoliv by něčí útok Elma zasáhl, dokonce i kdyby zbraň ve skutečnosti toho malého ****** nezranila, Elmo použije svůj speciální útok smíchu. Smějíc se, Elmo řekne: "ha, ha, ha, to lechtá!" Kterákoliv postava si musí hodit na Vůli proti TO 20 nebo zjistí, že je Elmo tak roztomilý a plyšový, že si s ním musí hrát. Toto očarování trvá 1k6 dní. Pak postava přijde ke sobě s těžkou kocovinou a strašlivými, děsivými vzpomínkami na to, co se při hře s Elmem stalo.
PŘIROZENÉ PROSTŘEDÍ/SPOLEČNOST: Šiblaský Elmo existuje jednoduše proto, aby si hrál. Hraní a zábava je to, co dává jeho životu smysl a on cestuje celým vesmírem a pátrá po přátelsky vypadajících osobách, se kterými by si hrál. Bohužel se zdá, že si vybírá dobrodruhy. DM může nechat Elma svobodně se objevit v zcela normálně vypadajících kobkách a pak s potěšením sledovat, jak se v tvářích hráčů objevují pobavené výrazy nedůvěry.
EKOLOGIE: Coby osamělý poutník nemá Elmo žádný skutečný domov. Avšak tráví dost času v Sezame otevři se, který je umístěn na pláni Absolutní idiocie.


TROLL TRANSVESTITA
Velký obr
Vitalita: 6k8+36 (63 žt.)
Iniciativa: +2 (Obr.)
Rychlost: 30 st.
Třída zbroje: 18 (-1 velikost +2 Obratnost, +7 přirozená zbroj)
Útoky: 2 spáry +9 nablízko, kousnutí +4 nablízko nebo dlouhý meč +6 nablízko
Zranění: spáry 1k6+6, kousnutí 1k6+3, dlouhý meč 1k8+6
Rozměr/dosah: 5 st. na 5 st./10 st.
Zvláštní útoky: šok
Zvláštní schopnosti: regenerace 5, čich, vidění ve tmě 90 stop
Záchranné hody: Výdrž +11, Reflexy +4, Vůle +3
Vlastnosti: Sil 23, Obr 14, Odl 23, Int 11, Mdr 9, Cha 6
Dovednosti: Naslouchání +5, Všímání +5
Odbornosti: Bdělost, Železná vůle
Klima/Terén: Daleko od všech trollů, bary
Organizace: Osamělý
Hodnocení výzvy: 5
Poklad: Nic
Předsvědčení: Neutrální dobro

Někteří trollové se prostě necítí doma ve společnosti normálních trollů. Tito trollové jsou inteligentnější než většina trollů a cítí, že život je o něčem víc než jen o čekání na to, až se objeví dobrodruzi obtěžkaní řeckým ohněm, pochodněmi a Melfovými kyselinovými šípy. Tito výjimečný jedinci opouštějí trollí doupě a vydávají se do světa, pokušejíc se najít smysl života. Aby se odlišili od normálních trollů, trollové transvestiti si oblékají barevné květinové šatičky. Povšimněte si toho, že troll transvestita může být muž nebo žena (jak poznáte rozdíl?), je to oblečení, na čem záleží, ne pohlaví. Většina trollů transvestitů mluví obecnou stejně jako trollštinou.
BOJ: Trollové transvestiti jsou pacifisti. Extrémní nesmyslné násilí je nápadným znakem normální trollí společnosti proti které troll transvestita rebeluje. Avšak nepřátelští dobrodruzi, kteří poprvé potkají trolla transvestitu, jsou předmětem jeho útoku šokem. Tento útok je výsledkem spatření trolla v jasně žlutých a oranžově květinových šatech. Troll transvestita má automaticky překvapivé kolo a každá postava si musí hodit na Vůli TO 20 nebo není schopna se pohybovat a mluvit po 1k4+4 kola. Troll se snaží využít tohoto času k úniku. Pokud je donucen bojovat, troll bojuje jako normální troll, ale bude se snažit postavy ubít do bezvědomí a nezabít. Většina trollů transvestitů s sebou nosí dlouhý meč, který používají místo pěstí (holé ruce jsou příliš trollí).
PŘIROZENÉ PROSTŘEDÍ/SPOLEČNOST: Většina trollů transvestitů jsou osamělí z nutnosti nikoliv povahou. Pokud potkají další svého druhu, mají tendenci sdružovat se a vytvářet "skupiny bojující za trollí práva". Tyto skupiny nikdy ničeho nedosáhnou; je to asi tím, že lidé mají potíže naslouchat trollům v šatečkách. Říká se ale, že jedna taková skupina o 12 členech plánuje v Hlubině pochod za práva trollů. To bude jistě zajímavé.

Napsal Alnag 16.08.2006
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 4 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12665009498596 secREMOTE_IP: 3.149.229.253