Návrhářské cíle tuláka

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

Tento týden si posvítíme na tuláka. Proč na tuláka? No, na Twitteru jsem provedl rychlé hlasování, jestli bych se měl tentkrát pustit do kouzelníka, nebo tuláka. Spočítal jsem tweety a vyhrál tulák! Pokud chcete přidat svůj hlas na Twitteru, skočte na Twitter a následujte @mikemearls a @Wizards_DnD. Jen nezapomeňte připsat #dndnext, kdykoliv se přidáte do konverzace nebo se na něco zeptáte! Nemohu nyní slíbit, že se dostanu ke všemu, neboť má dostupnost záleží na pracovním harmonogramu a ochotě mé ženy, nakolik mi dovolí, abych v noci hleděl do laptopu. (To znám, pozn. překl.) Ale je to patrně nejlepší způsob, jak se mnou komunikovat.

Takže jak je to s tulákem v D&D?

1. Tulák nebojuje fér
Bojovníci, kněží a kouzelnící bojují s nepřáteli otevřeně. Bojovník přiběhne s mečem, nebo možná vyšle salvu šípů. Kněz ovládá palcát a sesílá podpůrná kouzla, zatímco kouzelník tě sešlehne bleskem. Tulák dává přednost nepřímému přístupu v boji. Tulák využívá triků a omylů. Pokud nemůže útočit zezadu nebo s nějakou jinou klíčovou výhodou, nejspíš se raději stáhne nebo zůstane mimo výhled , dokud se nenaskytne příležitost k překvapivému útoku.

Pokud tulák může překvapit protivníka útokem, může to být nesmírně silný útok. Pokud je tulák zatlačen do kouta a je nucen bojovat fér, je v obrovské nevýhodě. V takové situaci by většina tuláků volila raději útěk než boj.

Tuláci jsou ožehaví protivníci, neboť je téměř nemožné určit, co udělají příště. Chytrý tulák si vždy schovává pár triků ve své zadní kapse a vytasí je terpve v pravou chvíli. Když se k němu valí gobr, může mu pod nohy mrštit hrst ježků, může vyskočit ze zálohy a vrazit ostří do zlobrových zad, nebo uhnout před spáry draka a prosmýknout se do stínů, kde se schová - tuláka napadne vždy nějaký trik.

2. Tuláci jsou zruční
Tuláci mají v rukávu mnoho triků a žádní dva tuláci nejsou stejní. Mohou se schovat ve stínu, vysoukat se z okovů, vyběhnout po zdi a zamaskovat se do přestrojení. Nikdy si nemůžete být zcela jisti, co by tulák dokázal udělat. Pokud se tulák rozhodne dokonale zvládnout nějakou obyčejnou dovednost, může dosáhnout vyšší úrovně kvalifikace než ostatní postavy.

Zloděj je v mnoha směrech zkrátka tulák, který se specializoval v pastech, otvírání zámků a překonání odporu, aby dosáhl svého cíle, například kořisti na konci dobrodružství. Stejně jako se bojovníci rozlišují ve zvolených zbraních, zbrojích a taktice, tuláci se dělí dle triků a dovedností, které rozvinuli.

3. Tuláci žijí ve světě mýtů, fantasy a legend
Toto se objevilo už mezi cíli bojovníka, ale platí to i pro tuláka. Tulák dokáže obelstít ostatní, plížit se ve stínu a z čehokoliv se vymluvit. I když tyto schopnosti nejsou magické povahy, tak tulák na vysoké úrovni umí překročit hranice běžné dovednosti  a dosáhnout legendárních výšin mýtů a legend. Kouzelník může použít kouzlo, aby okouzlil krále, ale zlom magii může krále osvobodit. Ale toho stejného krále, vlákaného do spojenectví tulákem, je mnohem těžší nahlodat. Prosté kouzlo nestačí na potlačení pavučiny lží, polopravd a obav, které mazaný tulák mohl moužít, aby si vyšlapal cestičku ke královskému pokladu.

4. Pro tuláka vypadají běžné věci banálně
Tulák je sám o sobě třda, když dojde na ověření vlastností nebo použití dovedností. Nejen že je tulák mnohem zručnější než ostatní povolání, ale umí si poradit s mnoha obtížnými činnostmi, aniž by se při tom příliš nadřel. Štěstí a náhoda nehrají pro tuláka žádnou roli při rozhodování o úspěchu. Díky jeho talentu a tréninku jsou takové starosti bezvýznamné.

Mechaniky D&D tradičně odrážely lepší trénink zvýšováním šance na úspěch. To však příliš nezachycuje tulákovu úroveň talentu. Tulák není o tom, že jen uspěje s větší pravděpodobností. Ve většině případů bere úspěch za samozřejmý. Musí jít skutečně o velkou výzvu, aby se tulák musel strachovat o výsledek.

Ještě něco málo k playtestu
Mějte na paměti jednu věc: tyto návrhářské cíle jsou flexibilní a otevřené k diskuzi. Velkou součástí procesu testovacího hraní spočívá v tom, abychom všichni zajistili, že hra bude mít atmosféru D&D. Pokud jste hráli tuláky deset let, zeptejte se sami sebe, jestli z nového tuláka máte stejný pocit jako z toho povolání, které jste hráli a milovali. První kola testování jsou mimo otestování základní hry uzpůsobeny k tomu, aby všechna povolání měla ty správné rysy. 24. května uvidíte, jak jsme se pokusili naplnit tyto cíle a jestli se nám to v této rané fázi daří přesně a ubíráme se správným směrem.

Původní článek ZDE.

Autor: Mike Mearls
Napsal ShadoWWW 07.05.2012
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13230800628662 secREMOTE_IP: 54.173.43.215