[Shadowrun] dodatečná pravidla k II a III edici

Sedm a půl roku jsem hrál Shadowrun... to za sebou zanechá trochu melancholie. Byly doby, kdy cz/sk web měl asi deset čistě SR stránek s diskusemi, dodatky, herními zápisy. Ty časy jsou pryč, weby dávno zmizely a materiály k SR s nimi... a já náhodou našel v počítači tyhle jejich krásné fragmenty. Třeba je ještě někdo ocení a i kdyby ne, tak si Shadowrun zaslouží svou melancholickou vzpomínku za to, jak rozšířený zde kdysi byl.
Napsal sirien

Vampirismus (Banshee, Wendigo)

DOWNLOAD
Na první místo si dovolím zařadit Jabberwockyho podrobná pravidla pro upíry, jednak pro jejich komplexnost, jednak protože na nich Arfndal jako GM svého času založil valnou většinu úhlavních a bytostně nenáviděných (a vlastně i milovaných) nepřátel. Tato pravidla jsou vlastně malým sourcebookem a umožňují vytvářet rozmanité a přesto upírské a do shadowrunu pasující upíry jako NPC i jako PC.

Kromě Upírů stvořil Jabberwocky i specifikující adaptace těchto pravidel pro Banshee (DOWNLOAD) a pro Wendiga (DOWNLOAD)

Werewolfismus

DOWNLOAD
Já osobně jsem vždy byl spíše fanouškem vlkodlaků než upírů a bylo mi trochu líto, že vlkodlaci u Jabberwockyho tak ostrouhali. Z těchto důvodů jsem se rozhodl vzít Jabberwockyho pravidla a s myslím poměrně věrným zachováním principů je překlopit do adekvátních pravidel pro vlkodlaky. S klidným svědomím mohu myslím tvrdit, že jsou funkční (sám jsem podle nich hrál a dle toho je i sem tam zpětně korigoval) a že je možné aplikovat je i na jiné were- mrchy (i když pokud byste je chtěli jako PC tak doporučuji zamyslet se, zda nechcete změnit některé výchozí parametry u jednotlivých schopností a tak). Se vzpomínkou na svou poslední Shadowrunovou postavu, Siena...

Kdysi jsem měl rozpracovaná rozšiřující pravidla pro fanoušky WtA/WtF, která pojednávala o jednom možném stylu pojetí vlkodlaků, konkrétně je pojímala jako bytosti na pomezí hmotného a spirituálního světa, kteří střeží pomyslnou harmonii duchů ve svém okolí. Ta pravidla jsem nikdy ani pořádně nerozepsal... no nic.

Spell book (a nějaké ty totemy k dobru)

DOWNLOAD
Tohle ode mě byl opravdu velkolepý počin... nikdy jsem v SR nehrál kouzelníka, ale přesto jsem sepsal na 56 stránek, na kterých jsem velmi přehledně a systematicky sepsal všech 61 zaklínadel ze základních pravidel SRII, 58 zaklínadel z Grimoáru, doplnil je o 278 mnou logicky dotvořených zaklínadel, o 5 vlastních (a 1 Arfindalovo) tak či onak originální zaklínadlo. Kromě toho jsem ještě zvýraznil všechny chyby, které se v zaklínadlech objevovaly spolu s tím, jak to má dle Grimoáru být správně, sepsal jsem základní rozdíly mezi magií v II a III edici a v dodatcích jsem jako bonus sepsal všechny elementární efekty a všechny s kouzlením jakkoliv související tabulky. Vhodné pro elektronickou práci i pro tisk. Při hraní to byla velmi užitečná věc, otlapkávaná v takřka stejné míře, jako kniha základních pravidel.

Arfindal se kdysi zasloužil o překlad druidských totemů (kanec, kůň, jelen; ke druidským totemům patří ještě had (popsán v základních pravidlech) a býk (k němuž není popis)). Z jakého zdroje Arfi čerpal ví už možná tak jen on sám. (DOWNLOAD)
Já sám jsem kdysi sepsal pravidla pro šamany vyznávající totem chaosu. Proč... už naprosto netuším (NPC? PC svého času ve hře s Jabberwockym? Jen tak? Těžko říct) (DOWNLOAD)

Bojová umění

DOWNLOAD
Poměrně elegantně udělaná rozšiřující pravidla pro bojová umění. Ze zkušenosti je musí používat buď všichni (/většina), nebo nikdo, jinak se relativně naruší rovnováha hry. (Další možností je že GM umožní jejich používání jen některým vybraným NPC, které chce učinit v souboji na blízko nebezpečnějšími, aniž by jim tupě maxoval staty, kyberware nebo z nich dělal překombené fyzády).

Arfindal a Sethi (nevím v jakém vzájemném poměru) kdysi vytvořili pravidla pro Shadowrunovou obdobu gun-kata z filmu Equilibrium, je to docela rozumně zpracované a nijak příliš to nenarušuje herní rovnováhu (postavy s pistolemi to trochu vyrovná postavám jedoucích na těžkých a automatických kalibrech) (DOWNLOAD)



Existovala ještě jedna pravidla, která jsme hodně používali - Fields of fire (Palebné zóny, kdosi to kdysi snad i přeložil pod názvem Ohnivá pole). Byla tam taková handy pravidla pro věci jako krycí (přehradná) palba, pravidla pro zranění při pádu a podobně. Vlastně to celé byla jen sbírka doplňujících pravidel pro takové ty "obvyklé" ale v samotném SR nepopsané situace. Bohužel ji u sebe na počítači prostě nemůžu najít, možná ji Arfi ještě má a dodá, v tom případě bych to sem doplnil.
Napsal sirien 23.02.2011
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 59 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13571810722351 secREMOTE_IP: 18.97.14.80