Patron: Duch tajemna

Nový obor černokněžníka pro D&D páté edice/Jeskyně a Draky. Tématicky se jedná o patrona, který je propojen s různými tajemnými a temnými silami, podobajícímu se legendám o voodoo.
Napsal Necromancer

 

Muž v potrhaném plášti několik minut cosi mumlal nad několika drobnými předměty. Poté je rozdal svým společníkům. Za chvíli je použijí během bitvy a dost možná tak zvrátí její průběh.

Bandita procházel polem za domem jistého pochybného magika, kterého měl okrást. Když přicházel z cesty, viděl na levé straně stát strašáka. Když se ale nyní ohlédl, už tam nebyl. Poté se bandita otočil zpět a oněměl zděšením.

Člověk se skoro šíleným výrazem na tváři pozvedl panenku, a ukázal na bojovníka, který se hnal proti němu. Ten se v půlce cesty zastavil, pak se zlomil bolestí v pase a upadl na zem.

 

 

Služebníci Duchů tajemna jsou často spojováni s nekalými praktikami černé magie, která je často spojována s voodoo a nekromancií. Tvůj patron má často cíle tajemné, nepředvídatelné a někdy i zvrácené. Může se jednat o mocný sbor ježiab, o duši kostěje, který nedokončil rituál přeměny, a teď jeho stín prodlévá někde v temnotách, nebo třeba o záhadnou bytost z jiné sféry (třeba ze Stínopádu nebo z Vílí divočiny).  Moc kterou nabízí je spojena z různými rituály, které musíš vykonat, pokud chceš dosáhnout plného potenciálu. Dokážeš překrouti energii života samého, aby ti sloužila a páchala často temné věci.

 

Schopnosti patrona Duch tajemna:

1. Magie Ducha tajemna, Rituální předměty

6. Neživý služebník

10. Temná panenka

14. Tanec duchů

 

1. Magie Ducha tajemna

stále

Lidé umí dělat ošklivé věci, duchové zrovna tak. Co se asi stane, když tyto dva faktory zkombinuješ?

Duch tajemna ti umožní vybírat si z rozšířeného seznamu kouzel, když se učíš Černokněžnické kouzlo. Následující kouzla jsou pro tebe přidána do seznamu Černokněžnických kouzel.

1 - Tašin děsivý smích, Způsob zranění

2 - Přelud, Slepota nebo hluchota

3 - Oživ mrtvého, Mluv s mrtvými

4 - Nutkání, Zmatek

5 - Nákaza, Reinkarnace

 

1. Rituální předměty

Zdatnostní bonus x mezi dlouhými odpočinky.

Povoláš duchy, aby posedly předměty a naplnily je magií. Tu potom může použít kdokoliv.

Provedeš desetiminutový tajemný rituál (klidně jako součást Krátkého odpočinku), při kterém prodchneš magií určitý drobný předmět. Musí se jednat o něco konkrétního, jako cetka nebo malá zbraň, ne třeba náhodný kámen. Zvol jedno z následujících kouzel: Falešný život, Hexenšůs, Požehnání, Zhouba. Naplníš předmět duchem, který toto kouzlo nese. Po dokončení rituálu může jakýkoliv tvor, který si je vědom podstaty předmětu, pomocí své Akce vypustit ducha uvnitř seslat dané Kouzlo jako Kouzlo 1. Stupně.

Předmět vydrží nabitý duchem dokud není použit, zničen nebo dokud si Důkladně neodpočineš.

 

6. Neživý služebník

Zvláštní

Dokážeš oživit mrtvou hmotu a vytvořit tak věrného, děsivého služebníka.

Abys mohl použít tuto schopnost, musíš mít k dispozici figurínu humanoida v životní velikosti vytvořenou z přírodních a všedních materiálů a látek, ale nikoliv z kovu nebo kamene. Poté můžeš provést desetiminutové zaříkání (klidně jako součást Krátkého odpočinku), kterým připoutáš k tělu ducha mrtvé bytosti, a zároveň si u něj vynutíš svou vůli.

Stvoření ožije se statistikami Strašáka, a je pod tvou kontrolou. V boji má vlastní Iniciativu, ale poslouchá tvé slovní příkazy. Můžeš mu zadat konkrétní příklad jako „Dones mi ten předmět“ nebo „zaútoč na tamtoho tvora“, ale i složitý, jako „braň mě při této výpravě“ či „hlídej tuhle místnost“. Strašák vykonává zadaný úkol jak nejlépe umí, i když je očividně sebezničující, dokud jej nedokončí nebo dokud mu není řečeno jinak. Poté buď počká na místě, ale přijde si pro další instrukce, pouze pokud mu tak bylo řečeno. Pokud mu nic nepřikážeš, bude jen stát na místě, bránit se proti útokům a působit děsivým dojmem.

Pokud bude zraněný, můžeš rituál zopakovat a plně jej tak vyléčit. Nebo na něj můžeš seslat Falešný život a obnovit mu tak Body výdrže rovné jinak přiděleným Dočasným bodům výdrže. Můžeš mít jen jednoho takového služebníka najednou. Pro nového musíš vytvořit zcela nové tělo.

 

10. Temná panenka

1 mezi dlouhými odpočinky

Naučil jsi se jeden z nejzákeřnějších triků všech temných mágů – používat panenku.

Provedeš desetiminutový rituál (klidně v rámci krátkého odpočinku) během kterého vyrobíš asi osm palců velkou panenku z přírodních materiálů, jako je dřevo, rostliny, látka hlíny či kamení. Následně, během tvorby či kdykoliv poté můžeš přidat do panenky pár vlasů, nehet, trochu krve – prostě něco co pochází z něčího těla. Tím panenku takříkajíc zasvětíš. Následně můžeš kdykoliv panenku aktivovat jako akci. Magicky ji spojíš s tvorem, jehož část je v ní zakomponována. Během příští minuty se můžeš v každém svém tahu jako Bonusovou akci dotknout jedné části panenky z výběru níže, a donutit tak daného tvora, aby uspěl v Záchranném hodu na Charisma, jinak jej ovlivníš až do začátku tvého příštího Tahu. Efekt je dán místem, na kterém se panenky dotkneš

Noha – Tvorova noha (nebo polovina jeho nohou, pokud jich má víc než dvě) se podlomí v křeči. Jeho rychlost klesne na polovinu, upadne a stane se Ležícím.

Ruka – Tvor úplně ztratí cit v jedné (nebo polovině v polovině jeho rukou, pokud jich má víc než dvě) ruce. Nemůže ji používat a cokoliv v ní drží mu automaticky upadne, pokud to nechytí včas druhou rukou.

Hlava – Tvorovu mysl zaplní nesnesitelná bolest. Ve svém tahu nemůže provést žádnou akci.

Srdce – Tvora opustí naděje a jeho srdce naplní strach. Cíl se stane Vystrašený tebou, nebo jiným tvorem dle tvé volby.

Oči – Čirá černota zaplní tvorovo zorné pole. Stane se Oslepený.

Ústa – Tvorova ústa srostou dohromady. Nemůže mluvit.

Poškození panenky efekt ukončí předčasně, a po skončení efektu se panenka sama rozpadne a zničí. Zničit ji také můžeš kdykoliv pomocí své akce. Vždy můžeš mít najednou jen jednu panenku, ať už zasvěcenou, nebo nezasvěcenou.

 

14. Mocní duchové

Jednou mezi dlouhými odpočinky

Přivoláš duchy mrtvých, přírody, démonů… nebo něčeho takového. Je asi lepší nemyslet na to, co ti tvůj patron vlastně poslal na pomoc.

Povoláš ze světa za oponou skupinu duchů, kteří promění oblast do deseti sáhů kolem tebe. Na jednu minutu získáš následující benefity

Celá oblast je jemně zahalená

Kdykoliv tvor začne svůj tah v oblasti, můžeš mu přidělit jeden z následujících účinků. Můžeš se rozhodnout, že různí tvorové utrpí různé účinky

  • Trestající duchové – musí uspět v záchranném hodu na Odolnost, jinak utrpí Nekrotický zásah za 2k10 Bodů výdrže
  • Posilující duchové – tvorové získají 2k4+4 Dočasných bodů výdrže
  • Děsiví duchové – musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak jsou tebou vystrašeni dokud jsou v oblasti
  • Přívětiví duchové – tvorové si mohou přidat 1k4 ke všem Ověřením vlastností a Záchranným hodům, dokud jsou v oblasti

Jako bonusovou akci můžeš jakýkoliv z těchto účinků aplikovat na tvora dle tvé volby, který se nachází v oblasti účinku.

Napsal Necromancer 14.09.2022
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 14 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34841394424438 secREMOTE_IP: 35.175.107.185