[Fate] Dekonstrukce Skupin (Mobs)

Obsah článku:

Příklad fungování skupin

Základní situace: Pro jednoduchost předpokládejme, že PH má útok v konečné hodnotě +6. Skupina vždy hodila na obranu +3 (těm lepším skupinám to prostě padalo hůř). Pokaždé máme tedy úspěšný útok se 3 posuny k dobru.
(pamatujte také, že Bezejmenná PV nemají k dispozici následky, tzn. zásah přesahující jejich měřítko stresu je prostě vyřadí bez další možnosti záchrany)


SKUPINA 4 PRŮMĚRNÝCH PV
Základní dovednost: +1
Měřítka stresu:
PV 1: -
PV 2: -
PV 3: -
PV 4: -


Máme 3 posuny. První PV ve skupině ustojí jen jeden posun: nemá totiž žádný čtvereček stresu a proto jej už tento první posun vyřadí. Zbývají nám 2 posuny. Druhá PV je na tom stejně, takže za 1 posun je opět vyřazena. Zbyde ještě 1 posun. Třetí PV taktéž skončí a zbývá už jen ta čtvrtá. Skupina je tedy tímto útokem rozprášena. (Kdybychom měli jen 2 posuny, zbyla by nám skupina o dvou PV. Kdybychom měli 4 posuny, zničili bychom tímto útokem všechny členy skupiny). U skupiny Průměrných PV tedy platí, že útok vyřadí právě tolik jejích členů, kolik posunů v něm získáte.


(tady právě nastává situace, kdy můžeme 4 průměrné bezejmenné PV zapsat i takto:
SKUPINA 4 PRŮMĚRNÝCH PV:
Základní dovednost: +1
Stress skupiny: [1] [1] [1]
nicméně NEJDE o žádný "převod" minionů na "skupinu" - je to jen takové "matematické vykrácení" - náhodou to tak jde zapsat, protože to náhodou vychází naprosto stejně, ale nejde o herní mechaniku. Ještě se k tomu vrátíme na konci příkladu)


SKUPINA 4 SLUŠNÝCH PV
Základní dovednost: +2
Měřítka stresu:
PV 1: [1]
PV 2: [1]
PV 3: [1]
PV 4: [1]


Opět máme 3 posuny. První PV na své kompletní zrušení odebere 2 (tolik, aby to o 1 přesáhlo její nejvyšší čtvereček stresu a tak ji to vyřadilo). Stále zbývá jeden posun, který "věnujeme" měřítku stresu druhé PV ve skupině. Po tomto útoku tedy skupina vypadá takto:


PV 1: vyřazena
PV 2: [X]
PV 3: [1]
PV 4: [1]


Zaútočíme znovu, stejný výsledek. Na vyřazení první PV už potřebujeme jen jeden posun (už nemá žádný čtvereček stresu), dva nám zbydou na třetí PV, což přesahuje její nejvyšší čtvereček stresu a tedy ji vyřadíme také. Na čtvrtou PV už nám žádné posuny nezbývají, takže ta přežije, ale zůstane osamocena.


SKUPINA 4 DOBRÝCH PV
Základní dovednost: +3
Měřítka stresu:
PV 1: [1] [2]
PV 2: [1] [2]
PV 3: [1] [2]
PV 4: [1] [2]


Tady už asi chápete logiku; je stejná jako u Slušných. Máme 3 posuny. To nám přesně stačí na vyřazení první PV a už nám žádné další nezbydou.


Řekněme že bychom měli místo 3 posůnů k dobru třeba 5 posunů - sejmuli bychom první PV a druhé bychom proškrtli dvojkový čtvereček stresu, takhle:


PV 1: vyřazena
PV 2: [1] [X]
PV 3: [1] [2]
PV 4: [1] [2]


Na vyřazení druhé PV bychom tedy příště potřebovali 2 posuny a případný přeliv by pak šel do třetí PV.
Kdybychom měli jen čtyři posuny, skončilo by to takto:


PV 1: vyřazena
PV 2: [X] [2]
PV 3: [1] [2]
PV 4: [1] [2]


V dalším útoku bychom ale na vyřazení druhé PV pořád potřebovali 3 posuny (protože pořád má dvojkový čtvereček stresu). (Toto je mimochodem typický případ, kdy se jasně vyplatí snížit útok se stylem o 1 posun a vzít si posílení - naopak předchozí příklad s útokem za 5 posunů je typický příklad toho, kdy se taková volba může ukázat spíše nevýhodnou.)


Útoky "mimo pořadí"

Očividně se nabízející otázka: může se hráč rozhodnout, že svůj (další) útok nezaměří na další postavu v pořadí? Odpověď: teoreticky může, ale proč by to dělal - gamisticky to není výhodné, metaherně by to bylo složitější na vyhodnocení... pokud by taková situace nastala, tak je samozřejmě korektní zaútočit na neoslabenou postavu, pokud po tom hráč touží, ale nepředpokládám, že by se vám to někdy reálně stalo


Usnadnění zápisu skupin

Výše uvedené zápisy skupin nemusí mnoha lidem úplně vyhovovat a může se stát, že někdo raději převede PV ve skupině na jednotné "skupinové" měřítko stresu, i když se toto nebude "chovat" standardně. To samozřejmě není nic proti ničemu a pro skupinu 4 PV to bude vypadat následovně ([t] je pomocný čtvereček stresu, který reprezentuje ten jeden posun který nejde do měřítka stresu žádné PV, ale který PV vyřazuje):


SKUPINA 4 PRŮMĚRNÝCH PV:
[t] [t] [t] [t]


SKUPINA 4 SKUŠNÝCH PV:
[1] [t] [1] [t] [1] [t] [1] [t]


SKUPINA 4 DOBRÝCH PV:
[1] [2] [t] [1] [2] [t] [1] [2] [t] [1] [2] [t]


< Příklad fungování skupin >
Dekonstrukce mechaniky
Článek vložil sirien | CC Attribution 06.11.2014
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13487601280212 secREMOTE_IP: 3.141.192.219