D&D 4e: Základy kouzelnictví
Tajemství Točité věže
Napsal
Eytan Bernstein, vyšlo v Dragonu 380
Angl. originál v
PDF + nové odbornosti, kouzla a také rekovská stezka Adept svazku.
- PDF odhalil Nachtrose, díky.
"Válečníci chtějí pohlédnout svému nepříteli zpříma do očí. Kdybych se měl já podívat svému protivníkovi do očí, byl by se mnou konec. Proto jsem se naučil útočit z odstupu, klást do cesty mých nepřátel překážky a kontrolovat každý jejich krok."
- Devon Darin, Cormyrský válečný mág
Kouzelník stojí na vrcholu mystické moci ve hrách D&D. Ovládá nejlepší triky, nejmocnější magii a největší překvapení. Ačkoliv jiná povolání se mu vyrovnají svojí mocí, kouzelník zůstává možná nejvšestrannějším ze všech povolání ve hře. Nikdo jiný nedokáže skloubit schopnost ovlivňovat mnoho cílů naráz s ovládáním bojiště a mocí rituálů tak jako právě kouzelník. Avšak stejně jako v dřívějších edicích se i nyní kouzelníci musí spoléhat na ochranu svých společníků, aby se mohli zaměřit na to, co jim jde nejlépe.
A co jim jde nejlépe? Kouzelníci jsou v první řadě a především taktici. Používají své schopnosti, aby naráz ovlivnili co nejvíce protivníků, zejména poskoků (minions). Ovládají pohyb proti nepřítele po bojišti. Sesílají na nepříjemné účinky na velký počet nepřátel a usnadňují tak svým spolubojovníkům zasazení smrtícího úderu.