Tento jde do... desáté

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

Jak jsem už zmínil několikrát během posledních týdnů, jsme připraveni vydat v pozdních hodinách dnešního dne testovací balík pro 1. až 10. úroveň. Takže, co je nového?

Za prvé, zpověď. Přemýšlím, hraji a posuzuji meteriál, který vyjde až v některém z budoucích balíků. Být tak vepředu je docela zvláštní, když se mám vrátit zpět a podívat se na to, co vyjde v testovacím balíku.

Také se omlouvám, pokud se v něčem z dnešního článku opakuji, ale když vyjde ke stažení nový testovací balík, vyrojí se mnoho nových lidí, takže zmíním věci, které mohli zmeškat lidé, kteří nečtou tento článek každý týden.

Specializace: Motivy (themes) jsme přejmenovali a dali jsme jim trochu jiné vymezení. Specializace je prostě něco, v čem jste dobří. Jde to mimo povolání postavy a představuje to něco, co by si mohla vybrat kterákoliv postava jakéhokoliv povolání. Můžete být specializovaní v dovednostech, lucích nebo nenápadnosti. Doufáme, že takto budou snadněji pochopitelné a budou mít jasnější vymezení.

Dovednosti a minulosti: Nyní dostáváte čtyři dovednosti, ne tři. Dovednosti jsou trochu úžeji vymezené. Poskytují také bonus k libovolnému ověření. Nejsou už navázené na konkrétní hodnoty vlastností.

Povolání: Nyní jdou zjevně do 10. úrovně, ale nad 10. úroveň se podívat nemůžeme. Možná vás trochu překvapí, že se v povoláních neobjevilo nic moc nového. Získávají více životů a zlepšují se v oblastech, ve kterých to očekáváte. Bojovníkovi se zlepšují kostky střehu, a kněží a kouzelníci mají více kouzel. Když mluvím o kouzlech...

Kouzla: Snížili jsme sesilatelům jejich počet kouzel, omezili jsme je na dvě kouzla za úroveň do 5. úrovně. Vykompenzovali jsme to tím, že si mohou ponechat stálá (at-will) kouzla podle kouzelnické tradice, nebo kněžského božstva. Kouzelníci mají nyní navíc typická kouzla (signiture spells). Tato kouzla může kouzelník seslat každých pět minut. Kouzelníci mají jedno takové kouzlo podle jejich tradice.

V této fázi se pozorně podíváme na to, jak jsou hráči kněží a kouzelníků spokojeni se svými postavami. Je možné, že rituály uděláme snadněji použitelné a levnější, možná dokonce zdarma, a na oplátku upravíme sílu kouzel používaných jako rituály. V takovém případě bychom mohli uspět s méně sloty, aniž by se sesilatelé zdáli příliš omezení.

Léčení: Máme několik volitelných pravidel léčení, na které bychom se chtěli podívat. Léčení je právě teď v centru propojené pavučiny síly nestvůr, knězova léčení a smrtonosnosti. Například léčení se lidem nelíbí, ale stejně testeři hlásí, že nestvůry jsou příliš slabé. Jsou-li nestvůry slabé, je těžké jasně stanovit, kolik léčení by postavy měly mít.

Nestvůry: Když mluvím o nestvůrách, revidujeme jejich matematiku, ale ne v tomto testovacím balíku. Přidáváme nestvůry, celkově je jich padesát, pro podporu hraní na vyšších úrovních.

Tulák: Tuláci nyní používají kostky střehu. Bojovník se ukázal jako velmi oblíbený, a abychom tuláka lépe pojali jako záludného rváče, zvěda a dovedného mistra, importovali jsme do tohoto povolání koncept střehu. Tuláci mají jinou sadu manévrů než bojovníci (i když se někde překrývají), aby mělo povolání odlišnou atmosféru. Můžeme to přirovnat ke kouzelníkovi a knězi – oba sesílají kouzla, ale seznam kouzel, ke kterým má každý z nich přístup, dává velmi dolišný pocit. Tuláci používají kostky střehu k zákeřnému útoku, k získání bonusu k ověření dovedností, k vyhýbání se příležitostným útokům a jiným věcem, které jsou ikonické pro toto povolání.

Co dál: Nyní pracujeme na multipovolání a hře na vysokých úrovních. Jakmile budou hotovy, budeme mít velké části hry na svém místě a budeme se moci vrátit ke zbytku povolání a ras. Mimo to se stále chceme podívat na léčení, modulární pravidla, jako například taktický boj, rozsáhlé bitvy, správu panství, průzkum a interakci, a opravovat chyby nebo nevyváženosti, které se projeví. Stále je toho hodně, co je potřeba otestovat, ale celkově hra nabývá tvar pěkně. Bez vás bychom to nedokázali. Děkujeme vám za vaši účast!

Autor: Mike Mearls Původní článek ZDE.
Napsal ShadoWWW 29.10.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12953400611877 secREMOTE_IP: 52.91.255.225