Monte Cook: Ork a koláč?
Monte Cook se narodil 29. ledna 1968 ve Watertownu, SD.
Když bylo Cookovi asi 10 let, slyšel z různých míst (nedělní školy?!) o hraní. S pár lidmi, kteří o tom tehdy mluvili, začal trochu hrát. Koupil si první knížky a vedl svou vlastní skupinu. Kromě D&D hrál v té době i Villains a Vigilantes, Gamma World, Aftermath, Lords of Creation, Rolemaster, Call of Cthulhu a další. Velkou oporu měl i ve své rodině, která zbožňovala všechny druhy her, od karetních, přes šachy, deskovky a tak dále. V podstatě od chvíle, kdy se naučil psát, navrhoval svoje vlastní deskové hry a tyto svoje ranné zkušenosti měl brzy zúročit.
Profesionálně začal pracovat v oboru herního designu roku 1988 v Iron Crown Enterprises na hrách jako
Rolemaster nebo
Champions, coby redaktor, vývojář a designér.
V roce 1994 přešel Monte do TSR jako herní vývojář v oddělení pro
Planescape a hlavní linii
D&D. Když byla společnost koupena Wizards of the Coast, přesunul se do Seattlu a dokonce povýšil na post vedoucího herního vývojáře. Začal pracovat na 3. edici
Dungeons Master's Guide a spolupracoval na tvorbě a filosofii nové edice
Dungeons & Dragons. S WotC spolupracoval i na vytvoření d20 varianty hry
Call of Cthulhu, jejímž je velkým fanouškem.
V roce 2001 opustil za ne zcela jasných okolností Wizards a založil s pomocí své ženy Sue vlastní herní studio -
Malhavoc Press. Zajímavostí je, že je pojmenované po jedné z prvních Cookových D&D postav. První významnější publikací Malhavoc Press zde byla zřejmě
Arcana Unearthed, produkt, který je jakousi variantou PHB a který získal poměrně značnou popularitu a dobře se prodával. Jeho posledním velkým počinem je rozmáchle pojatá příručka fantasy města -
Ptolus s rozsahem neuvěřitelných 700 stran a řadou dalších doprovodných materiálů. Je to místo Monteho každotýdenních her, takže není divu, že ho zná takříkajíc jako své boty.
Ve volném čase Monte vede hry, sleduje filmy na DVD a staví rozsáhlá dioramata z LEGA a stihnul napsat i několik románů.
Technicky úplné dobrodružství
Dlouhá chodba na konci níž jsou dveře. Za dveřmi je místnost 10x10 stop a v ní ork a koláč. Zabijte orka. Snězte koláč. Konec dobrodružství.
Naštěstí ne všechna designérská práce Monte Cooka vypadá takto. Ale výše uvedené je jeho proslulé, technicky naprosto kompletní dobrodružství. Tak co, zahráli byste si?
Proslýchá se také, že Monte Cook hodlá s herním designem skončit a věnovat se něčemu jinému. Předtím však chystá ještě nějaký velký a tajný projekt.