7.10.2020 22:14 - sirien
Ty považuješ normální vohoz za položku vybavení? Neni to trochu šikana?
7.10.2020 22:20 - PetrH
Můžeš chodit nahej :D
7.10.2020 22:51 - Quentin
Sirien: Původně postavy unesly 10 řádků vybavení, s oblečením implikovaným a penězmi zapsanými mimo. Ale nakonec mi přišlo nelogické to oddělovat, plácl jsem to k sobě a zvýšil nosnost na 12 řádků, takže to není šikana; je to započítané :-)

Benefity:
  • Všechno je v jedné tabulce, nepotřebuješ nic psát vedle
  • Jelikož si musí hráči oblečení napsat na charsheet, tak se možná zamyslí, jak vypadá (já zatím rozděluju na žebrácké, vesnické, měšťanské, cestovní, zimní, luxusní, kamufláž etc.)
  • Když chodíš v bederní roušce, jako archetypal barbarian, tak ušetříš řádek (mechanically supported nudity? count me in)
  • Když nosíš mega-fancy luxusní hadry nebo seriózní zimní oblečení, tak ti šaty zabírají dva řádky (volby navíc? Yes pls)
  • Do řádku se vejde pouze sto mincí; co při lootování zahodíš, abys udělal místo? (volby navíc? Yes pls)
  • S tím, že se vejde jen sto mincí do řádku, začal dávat smysl převod stříbrňáků na zlaťáky. A banka při převodu strhává poplatek. (komplikace, flavor a gold sink navíc? Yes pls.)
_

Šaman: Mám to textured brushem + kreslím schválně kolísavou tloušťkou čáry, takže to moc editovatelné nebude.

Ale pokud si chceš udělat svůj, tak to není moc těžké. Trik je podložit si obyč 5mm čtverečkovaný papír a obtahovat s přidrženým shiftem :)

Je to trošku pracné, ale určitě to není obtížné.
10.10.2020 00:25 - Quentin


Myslíte, že to bude k něčemu nebo spíš otrava a měl bych nechat starý systém, kdy jsme dávali schopnosti jen za docházku?

Bod 1 má motivovat k hnaní se za pokladem, odnd-style!

Bod 2 je úlitba všem těm paladinům, kteří se nechtějí jen hnát za penězi. Ale hlavně to má implikovat, že je reputace důležitá část hry.

Bod 3 má motivovat k downtimeu. Irituje mě, že některé družiny jedou na doraz s hardcore nebezpečím každý den. Navíc je v downtimeu příležitost k nějakému character developmentu nebo off-screen projektům.

Body 4 a 5 jsou skutečné důvody pro tuhle mechaniku. Chci, aby zápis dělali se mnou ještě u stolu, a aby nezapomínali předem hlásit, kam se chtějí vydat, abych věděl, co připravit.

Rovnou jsem si zkusil udělat zápisový sheet :D Začínám mít fetish na všelijaké sheety.



Už když jsem psal ty příklady, tak mi došlo, že bod tři (exp za dokončení/odpočinek) bude nutit lidi k downtimeu pokaždé, i když se to zrovna nebude hodit. Není to jen retrospektivní odměna jako první dva.

Napadá vás, za co jiného by mohli fantasy adventurers dostávat expy?
10.10.2020 08:14 - Gurney
Půjčil bych si tenhle BitD xp trigger:
Píše:
Express the goals, drives, inner conflict, or essential nature of the crew.
10.10.2020 08:43 - Quentin
Gurney píše:
Express the goals, drives, inner conflict, or essential nature of the crew

Dík.

Jo, tohle se hodně objevovalo, když jsem se snažil googlit varianty End of Session move z DW. Ale je to na mě moc story-gamey. Když se zpětně kouknu na naše zápisy, tak bych ani nevěděl, u kterých se to splnilo, a u kterých ne.

Další věc, co se objevovala, bylo "Did we work as a team?", ale to mi přijde vyloženě infantilní.

---

Když koukám na naše zápisy z momentální kampaně, tak přehledně a nesporně lze namapovat jen poklad. Věhlas je moc vágní a potřebuje dodefinovat a dokončení questu/storyline je hrozně arbitrádní věc, kterou musí rozhodovat DM (+ta motivace k downtimeu je úplně divná)

edit: Dokončení questu navíc často doprovází věhlas nebo poklad, takže je to taková redundantní odměna.
10.10.2020 10:23 - sirien
Jakože... Totéž co sem teď udělal u DH. Mám cca 3-4 expy na session. To je:

2 - starting
3 - 3 sezení = 3
4 - 5 sezení = 8
5 - 6 sezení = 14
6 - 7 sezení = 21
7 - 9 sezení = 30

Tzn cca po roce hraní postavu uzavírám?

Jinak nevím, přijde mi že ty expy za zápis a plán... Možná bych je spojil? Klidně i za 2xp, všechno nebo nic. Bude to pak víc křičet.
10.10.2020 10:35 - Quentin
Sirien: DH?

Jinak jo. Rok na 7 schopností mi přijde ok. Můžeš za tu postavu hrát i dál (a zlepšovat se věcma mimo schopnosti - vliv, spojenci, bohatství etc.) nebo z ní udělat plot immunity protected npc a rozehrát novou.
10.10.2020 11:57 - Gurney
Quentin píše:
Ale je to na mě moc story-gamey. Když se zpětně kouknu na naše zápisy, tak bych ani nevěděl, u kterých se to splnilo, a u kterých ne.

Moje zkušenost je, že jsem s tím byli velice stědří, ale i tak to neprojevilo zdaleka každé sezení, občas byly prostě jiný priority. A tím, že tenhle exp dostanou všichni (tam teda do crew sheetu, tady by to byl spíš exp pro všechny) mi přijde, že takhle věc snižuje tření mezi lidma, co chtěj vnitroskupinový drama, a těma, co chtějí řešit vnější problém s co nejefektivněji fungující skupinou - prostě když někoho z RP důvodů fakneš s nějakým herně výhodným postupem, tak je tam pro něj aspoň ta náplast v podobě expu. Ale musím to ještě vyzkoušet s nějakou různorodější skupinou.
10.10.2020 12:18 - Corny
Quentin píše:
Když se zpětně kouknu na naše zápisy, tak bych ani nevěděl, u kterých se to splnilo, a u kterých ne

Já za sebe musím dodat, že jsme nikdy neměli problém to sledovat. Primárně si na to dává pozor hráč ale vždycky jsme to kolektivně diskutovali a často si to vybavil i někdo jiný, s tím, že je nakonec na hráči, jestli si ten exp. za to vezme nebo ne. Takže v kolektivu to nebylo moc problém sledovat, aniž za 4 hodiny dlouhou hru.
10.10.2020 12:38 - Gurney
Corny píše:
vždycky jsme to kolektivně diskutovali a často si to vybavil i někdo jiný, s tím, že je nakonec na hráči, jestli si ten exp. za to vezme nebo ne

Taky. Já to vždycky jen schvaloval a nepamatuju si na tohle téma žádný spor. Velmi hrubým odhadem skupina tenhle exp dostala (přidělila si) tak po polovině až dvou třetinách her.
10.10.2020 12:45 - Aegnor
A za mě tenhle xp trigger hezky pomáhá zpřesňovat představu všech o skupině. Nejen tím samotným odehráním, ale hodně i následnou diskuzí, jestli to na exp ;tačí nebo ne.
17.11.2020 17:59 - Quentin
Myslíte, že je tohle k něčemu?

Vždycky jsem chtěl nějaký mini-generátor questů napsat, ale přijde mi, že jsem namísto pár dobrých nápadů sepsal hromadu průměrných. Ale možná to jako inspirace fungovat bude. Názory?
17.11.2020 18:11 - sirien
Jakože neni to zrovna jedna z Tvých slavných "je fun i to jen číst" tabulek, na druhou stranu vypadá dost funkčně a pro začátečníka nebo někoho kdo má zrovna kreativní blok nebo je aktuálně grogy a potřebuje něco vymyslet to bude myslim fungovat dobře.

Pokud bys to chtěl udělat inspirativnější a divočejší, tak by bylo asi potřeba tam nakombit další sloupce. Třeba "čas - kdykoliv (quest zahrnuje přípravu) / ASAP / v extra přesný čas", "jak - potichu, s bordelem..." atp. Popř. nějaký side-quest atp. Ale přiznám se že jak by to mělo ideálně vypadat si jistej moc nejsem.
18.11.2020 08:26 - Quentin
Píše:
Pokud bys to chtěl udělat inspirativnější a divočejší, tak by bylo asi potřeba tam nakombit další sloupce. Třeba "čas - kdykoliv (quest zahrnuje přípravu) / ASAP / v extra přesný čas", "jak - potichu, s bordelem..." atp. Popř. nějaký side-quest atp. Ale přiznám se že jak by to mělo ideálně vypadat si jistej moc nejsem.

Taky mě to napadlo, ale nevěděl jsem moc, jak na to. Možná bych k tomu mohl dodělat aspoň d20 osob, d20 věcí, d20 komplikací ... nebo něco takového.


sirien píše:
Jakože neni to zrovna jedna z Tvých slavných "je fun i to jen číst" tabulek, na druhou stranu vypadá dost funkčně a pro začátečníka nebo někoho kdo má zrovna kreativní blok nebo je aktuálně grogy a potřebuje něco vymyslet to bude myslim fungovat dobře.

Dik, nepujde to tedy do šuplíku :D
18.11.2020 12:09 - malkav
Quentin: ještě bych doplnil PROČ (msta/závist/ohrožení/jánevímco ...), to by mohlo být zpestření pro přemýšlivější hráče, kteří se rádi v problému vrtají :)
15.12.2020 10:13 - Quentin

(fotka je odkaz)

Využije to někdo z vás? :)
15.12.2020 10:41 - RoVan
To je povedená taškařice/zábavný genrátor, já si to teda s dovolením ukradnu.
Jen mě do očí udeřilo pár drobností (jak jdou po sobě v pdf) :

  • 35 nemáš tep ani tělesnou teplotu - nemá to být tělesné teplo? všechno má nějakou teplotu
  • 40 Rozdělíš ve dva - Rozdělíš se na dva (?)
  • 2 trvání? má to být permanentní?
  • 8 neúčinkují vůbec, a... - asi zbytečná čárka
  • 12 nevidím nic špatně, ale neskutečně mě pobavila :D
15.12.2020 10:56 - Quentin
Dík :)

35 a 8 opravím.
2 je permanentní, beztak to padne jen jednou ze 400 hodů.
40 mi zní lépe, jak to mám
12 je myslím z Rick&Morty
15.12.2020 11:08 - RoVan
jj 12 je Mr. Meeseeks

2 jop, to dává smysl, jen sjem chtěl větět, jestli to nevypadlo z textu
40 ok, ale stejně jsem přesvědčen, že by tam mělo být aspoň se protože té větě chybí předmět (rozdělíš ve dva koho/co?)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10416007041931 secREMOTE_IP: 18.233.223.189